Twierdza 3: Nawałnice

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

3. Nawałnice

Warunki zwycięstwa:

- osiągnięty poziom populacji: 100;

- osiągnięty poziom zakwaterowania: 100

- zbierz jabłka: 300;

- zbierz ser: 300.

Warunki przegranej:

- brak.

037 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
037
038 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
038

To bardzo mały obszar który składa się z dwóch terenów podzielonych przez przesmyk na wybrzeżu przy skałach. Możesz na jednym z terenów zająć się produkcją żywności, a na drugim stawianiem mieszkań. Jednak nie jest to konieczne do zwycięstwa - zmieścisz się na jednym z tych obszarów i osiągniesz cel bez rozrzucenia budynków po całej mapie.

Skład i spichlerz postaw daleko na północy na krańcu mapy tuż przy lesie [037]. Na starcie wyburz stojącą chatę i wybuduj przynajmniej trzy chaty drwala w centrum mapy [038]. Nie chodzi o to, że potrzebujesz dużo drewna - po prostu musisz wyciąć wszelkie drzewa na tym niewielkim terenie.

039 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
039
040 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
040

Obok zbudowanych chat drwali postaw przynajmniej jedną serowarnię oraz chlewnię [039] - zapewne będziesz musiał chwilę zaczekać na drewno. Kolejny krok to nowe budynki mieszkalne. Tutaj nie ma miejsca na luźne zarządzanie dostępną przestrzenią - każdy skrawek jest na wagę złota, więc wszystko stawiaj blisko siebie. Chaty umieść oczywiście przy donżonie - dwie lub trzy na początek [040].

041 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
041
042 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
042

Możesz zmniejszyć racje żywnościowe, ale utrzymaj dużo wolnych miejsc mieszkalnych - chodzi o podtrzymanie wysokiej popularności, a nie warto w tej chwili zmniejszać podatków, gdyż pieniądze będą potrzebne by wybudować kościół. Koniecznie na złożach kamienia musisz postawić dwa-trzy kamieniołomy - nie zapomnij o kilku postojach wołów [041]. Na terenach pomiędzy składem, a kamieniołomami wybuduj serowarnie - tyle, ile się tylko da [042].

043 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
043
044 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
044

Dzięki podatkom oraz kamieniołomom po pewnym czasie będziesz mógł wybudować kościół. Dopóki to nie nastąpi możesz postawić pierwsze dwa-trzy warsztaty świecarza - będą potrzebne. Kościół postaw w przesmyku na południe od donżonu [043] - to oszczędność miejsca. Dzięki produkcji świec będziesz mógł wyprawiać msze co pozytywnie wpłynie na twoją reputację [044]. Dalej wybuduj jeszcze rynek.

045 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
045
046 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
046

Drwale powinni już się uwinąć z większością drzew - te niewysokie nie przeszkadzają w stawianiu budynków, więc je zlekceważ. Zlikwiduj prawie wszystkie chaty drwala - pozostaw tylko jedną. Na północy wszystkie drzewa są już wycięte - maksymalnie ściśle obok siebie wybuduj sady jabłoni oraz serowarnie [045]. Wcześniej wybudowane kamieniołomy wypełniły już skład kamieniami. Sprzedaj cały wydobyty kamień, zlikwiduj kamieniołomy i postoje wołów. W tym miejscu przy donżonie postaw kolejne chaty, a dalej sady jabłoni [046].

047 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
047
048 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
048

Wokół donżonu wybuduj chaty [047]. Wybuduj ich tyle, aby liczba łóżek przekroczyła 100 [048].

049 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
049
050 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
050

Resztę dostępnego terenu zabuduj sadami jabłoni oraz serowarniami. Wykorzystaj KAŻDY dostępny skrawek terenu. Zapewne wielu chłopów będzie bez pracy [049]. W wolnych miejscach, które na pewno pozostały pomiędzy budynkami postaw warsztaty świecarza [050]. Zwiększ częstotliwość mszy na tyle, na ile to możliwe. To przyniesie wzrost popularności, a więc szybszą migracje nowych ludzi do osady.

051 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
051
052 - 3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
052

Jeśli brakuje ci danego rodzaju pożywienia do wypełnienia misji możesz zablokować jego spożywanie w spichlerzu [051]. Warto także wykorzystać zdobyte złoto i zakupić inne rodzaje żywności jednocześnie czasowo blokując spożywanie jabłek i sera. Gdy zdobędziesz odpowiednią ilość pożywienia, wybudujesz chaty dla 100 mieszkańców oraz sprawisz, że przynajmniej tyle osób zamieszka w twojej osadzie wtedy wzejdzie słońce [052] - misja została wykonana.

Podobało się?

0

Stronghold 3

25 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl