Twierdza 3: Dwa małe wieprzki
Aktualizacja:
15. Dwa małe wieprzki
Warunki zwycięstwa:
- zabij Knuronoga;
- zabij Szynkowora.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy;
- upływ czasu.
![]() 307
| ![]() 308
|
Masz tutaj dosyć mało miejsca. Rozpoczynasz z małą grupką jednostek - skieruj je do przesmyku, aby obronić zamek przed atakami [307]. Tymczasem zacznij organizować ekonomię: wybuduj wokół donżonu kilka posiadłości, chaty drwala oraz budynki służące produkcji żywności (rozpocznij produkcję wszystkich rodzajów żywności). Postaw przynajmniej dwie kopalnie kamienia, kopalnię żelaza (nie zapomnij o postojach wołów) oraz zbrojownię i koszary [308]. Wybuduj także rynek.
![]() 309
| ![]() 310
|
Aby zwiększyć napływ nowych ludzi tymczasowo zlikwiduj podatek (poziom "0") oraz zwiększ racje żywnościowe (poziom "4"). Odeprzyj pierwszy atak [309]. Możesz budować posągi, więc nie warto zajmować się produkcją dóbr prestiżowych. Umieść na początek jeden posąg tuż przy donżonie [310].
![]() 311
| ![]() 312
|
Na terenie zamku postaw kilka budynków rozrywkowych tak, aby popularność rosła o przynajmniej 10 punktów. Zmniejsz racje żywnościowe i zwiększ podatki. Odpieraj kolejne ataki, a gdy tylko będziesz mógł wybuduj kościół [311]. Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś wybuduj drugą kopalnię żelaza - ten surowiec może tutaj służyć jako źródło złota. Postaw kilka warsztatów świecarza [312]. W miarę możliwości stawiaj także warsztaty do produkcji broni - nie buduj wszystkich warsztatów! W tej misji nie warto rekrutować pikinierów. Skup się na produkcji łuków, mieczy i zbroi. Cały donżon dookoła powinien już być zabudowany chatami.
![]() 313
| ![]() 314
|
Na drodze prowadzącej do zamku wybuduj królewską wieżę, kamienny mur oraz schody do niego. Umieść na wieży wszystkich rekrutowanych łuczników - w ten sposób zabezpieczysz się przed atakami [313] i będziesz mógł skupić na ekonomii. Rekrutuj nowe jednostki: łuczników, zwiadowców, wekierników oraz zbrojnych. Pamiętaj, że broń możesz także kupować (czasowo zwiększaj do maksimum podatki łagodząc to zwiększeniem spożycia jedzenia oraz częstszym odprawianiem mszy). Sprzedaj piwo ze składu - nie warto budować karczmy. Po prostu wybuduj więcej warsztatów świecarza i częściej odprawiaj msze - efekt dla twojej popularności będzie ten sam, a zaoszczędzisz sporo miejsca i ludzi. Zamek powinien już chodzić jak w zegarku - masz już tyle doświadczenia, że nie powinieneś z tym mieć żadnych problemów [314]. Jeśli cię już stać wybuduj kolejne posągi przy donżonie.
![]() 315
| ![]() 316
|
Postaw na terenie zamku park oblężniczy - potrzebujesz z niego kilku plutej. Skieruj się nimi w kierunku drewnianej wieży wroga, a za nimi niech schronią się łucznicy [315]. Wystrzelaj łuczników stojących na wieży. Następnie w ten sam sposób skieruj się dalej na wzniesienie - wystrzelaj łuczników stojących na drewnianych platformach przy ostrokole, a potem zawróć [316].
![]() 317
| ![]() 318
|
Na ostrokół skieruj płonący wóz, który możesz nabyć w parku oblężniczym - jeden wystarczy by sie przebić [317]. Ponownie na wzniesienie skieruj łuczników ochranianych plutejami - cały czas tuż za nimi trzymaj resztę wojska, by w razie potrzeby ich obronić. Zlikwiduj wekierników i łuczników na następnych drewnianych platformach. Z parku oblężniczego może wyjechać drugi płonący wóz. W ten sposób przebijesz się przez ostrokoły [318].
![]() 319
| ![]() 320
|
Szybko zlikwiduj łuczników wroga na drewnianych wieżach [319] i sam umieść na nich swoich. Cel znajduje się tuż przed donżonem - zabij go [320]. Wszystkie jednostki ustaw pomiędzy drewnianymi wieżami. W parku oblężniczym zakup przynajmniej trzy trebuszety i skieruj je tutaj. Uzupełnij także straty w jednostkach rekrutując nowe. Pamiętaj, że dobrym źródłem pieniędzy są kamienie i żelazo - sprzedaj nadwyżkę.
![]() 321
| ![]() 322
|
Trebuszety rozstaw w okolicach donżonu i zniszcz nimi bramę [321]. Następnie ostrzelaj także przylegające kamienne mury tak, by wyeliminować stojących na nich łuczników [322] (nie musisz niszczyć samych murów, szkoda na to czasu).
![]() 323
| ![]() 324
|
Następnie złóż trebusze i przenieś je w okolice koszar - stąd zniszcz wieżę [323]. Potem przemieść się nimi dalej by zniszczyć ostatnią już wieżę wroga [324].
![]() 325
| ![]() 326
|
W tym samym czasie możesz prowadzić działania swoimi wojskami. Gdy zbliżysz się do chat ze wzniesienia zejdzie dość silna grupa jednostek wroga - szybko ją wyeliminuj angażując wszystkie posiadane jednostki [325]. Nie wchodź jednak dalej na wzniesienie - znajdziesz się w zasięgu mangoneli. Sprowadź trochę posiłków z zamku - szczególnie użyteczni będą wekiernicy. Pamiętaj, że wekiery możesz kupić. Możesz poczekać na to aż trebuszety skończą ostrzał wroga z tamtej strony, aby następnie je tu sprowadzić i ostrzelać wieże. Jeśli jednak nie masz już za wiele czasu wyślij tutaj wekierników - najpierw jednego by zrzucono płonące bale, a następnie grupkę przynajmniej 20 [326], aby rozprawili się z wieżami.
![]() 327
| ![]() 328
|
Tutaj trebuszety warto już sprowadzić - zlikwiduj nimi ostatnią bramę wraz z łucznikami na niej [327]. Zniszcz nimi także płonące bale na murach [328].
![]() 329
| ![]() 330
|
W końcu skieruj całą swoją armię w kierunku donżonu, ale ostrożnie - przed zniszczonymi murami znajdują się ukryte rowy ze smołą [329]. Powoli zbliżaj się do donżonu eliminując pojawiające się jednostki wroga [330].
![]() 331
| ![]() 332
|
Z tyłu sam donżon może być ostrzeliwany przez trebuszety [331] - głazy zabiją łuczników na donżonie. W końcu rozpraw się z samym władcą, który stoi przed donżonem [332]. Jedna uwaga: w wersji gry, na której tworzyłem poradnik jest błąd. Jeśli po zabiciu pierwszego władcy najpierw zapiszesz, a potem wczytasz stan gry ów władca ożyje i będziesz musiał się wrócić i zabić go raz jeszcze. Bierz to pod uwagę kalkulując pozostały czas na wykonanie zadania.
0
- Twierdza 3 - poradnik do gry
- Twierdza 3: Poradnik do gry
- Twierdza 3: Kampania militarna
- Twierdza 3: Pora działania
- Twierdza 3: Zakole rzeki
- Twierdza 3: Trzy forty
- Twierdza 3: Martwy król
- Twierdza 3: Straż tylna
- Twierdza 3: Czarny Kostur
- Twierdza 3: Szczury nocą
- Twierdza 3: Sułtan
- Twierdza 3: Zawiązanie przymierza
- Twierdza 3: Szczurzy azyl
- Twierdza 3: Promyk nadziei
- Twierdza 3: W pułapce!
- Twierdza 3: Biskup Szynkowór
- Twierdza 3: Warownia Długorękiego
- Twierdza 3: Dwa małe wieprzki
- Twierdza 3: Powrót do domu
- Twierdza 3: Ostatnia bitwa
- Twierdza 3: Kampania militarna
- Twierdza 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


























