Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Dostań się do domku Shany

Po przejściu przez most znajdziesz się w miejscu, gdzie rezydują dwa gadające kamienie - skalni bracia Ralv i Yngo. Pogawędź z nimi, w którymś momencie zadadzą Sadwickowi trzy pytania, na które tak naprawdę nie znasz odpowiedzi. Oczywiście możesz zaryzykować udzielenie ich metodą prób i błędów (pytania powtarzają się aż do skutku), ale warto zaczekać na moment, kiedy w trakcie gry zyskasz niezbędną wiedzę.

1 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jak widzisz, tu właśnie mieszczą się drzwi do chatki Shany - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jak widzisz, tu właśnie mieszczą się drzwi do chatki Shany. Problem w tym, że są to same drzwi pozbawione reszty domu. Ponieważ jednak nie masz wielkiego wyboru - otwórz je i przejdź przez nie. Oczywiście nie przyniesie to żadnego rezultatu. Sposób na dostanie się do lokum Shany jest nieco bardziej skomplikowany: musisz przejść ZA drzwi (korzystając ze zwykłego kursora, nie ze strzałki) i stojąc za nimi, kliknąć czerwoną strzałkę skierowaną w tej pozycji w dół. Wygląda na to, że drzwi działają jak teleport.

Skontaktuj się z Shaną

Rozejrzyj się po lokum Shany, której niestety nie ma wewnątrz. Otwórz więc drzwi i wróć w ruiny, by podpytać kamienie. Dowiesz się, że 12.30 można otrzymać wskazówkę, kiedy pojawi się wyrocznia.

2 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Do rozwiązania tej zagadki potrzebujesz dwu przedmiotów, ości ryby, którą nakarmiłeś Bobbyego (i którą klaun automatycznie podniósł, więc na pewno masz ją w ekwipunku) i rozkładu dnia Sadwicka opracowanego mu przez brata na kartce pergaminu, który znajdziesz w szufladzie w jego wozie cyrkowym - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Do rozwiązania tej zagadki potrzebujesz dwu przedmiotów, ości ryby, którą nakarmiłeś Bobby'ego (i którą klaun automatycznie podniósł, więc na pewno masz ją w ekwipunku) i rozkładu dnia Sadwicka opracowanego mu przez brata na kartce pergaminu, który znajdziesz w szufladzie w jego wozie cyrkowym. Po otwarciu szuflady trzeba przejrzeć (ikonka oka) jej zawartość.

3 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ponownie przenieś się do chatki Shany i podejdź do stojącego po prawej zegara - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ponownie przenieś się do chatki Shany i podejdź do stojącego po prawej zegara. Przyjrzyj się mu - brak mu wskazówki godzinowej. Zainstaluj więc na cyferblacie zamiast niej rybią ość. Następnie ustaw ją na XII (trzeba kliknąć wskazówkę, a gdy stanie się fosforyzująca, kliknąć godzinę, na którą chce się ją przemieścić). Wskazówkę minutową (identycznie jak poprzednią) ustaw na VI. Następnie wciśnij umiejscowiony pośrodku guzik.

4 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Snop światła z witraża skieruje się na regał (na prawo od drzwi) - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Snop światła z witraża skieruje się na regał (na prawo od drzwi). Przejdź tam i przeczytaj leżącą tam kartkę (ikonka ręki). Jej treść brzmi: Wyświadcz przysługę śpiącemu olbrzymowi. Tu przyda się rozkład dnia Sadwicka. Przyjrzyj mu się w ekwipunku, odkryjesz, że o godzinie 12.15 malec myje Bruna, wielkiego stwora ciągnącego cyrkowe wozy, smacznie śpiącego w momencie, kiedy klaun opuszczał polanę.

5 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ustaw zatem godzinową wskazówkę zegara na XII, a minutową na III - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ustaw zatem godzinową wskazówkę zegara na XII, a minutową na III. Wciśnij guzik. Tym razem snop światła padnie na regał po lewej stronie drzwi. Po przeczytaniu leżącej tam kartki dowiesz się, że: Świat odzyskuje kolory. Chodzi oczywiście o wschód słońca, który - jak wynika z rozkładu dnia Sadwicka - ma miejsce o 5.30.

6 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ty razem ustaw więc małą wskazówkę na V, a dużą na VI - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ty razem ustaw więc małą wskazówkę na V, a dużą na VI. Wciśnij guzik i wreszcie Sadwic doczeka się pojawienia się Shany. Po bardzo długiej rozmowie, podczas której malec poczuje się wbrew przepowiedni zobligowany uratować świat, opuść domek, wejdź na most po lewej i udaj się pod wielkie drzewo (druga lokacja na mapie). Po drodze zwróć w ruinach uwagę na cienistą salamandrę, trzymającą w objęciach czerwone jajo Noahi.

Dostań się na szczyt drzewa

7 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Zwróć uwagę na świetliki krążące z lewej strony drzewa - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Zwróć uwagę na świetliki krążące z lewej strony drzewa. Sadwick przypomni sobie słowa Shany: W najciemniejszych ostępach puszczy światło wskaże wybrańcowi drogę. Spróbuj je zagadnąć lub ich dotknąć - odlecą i przez otwór w drzewie polecą w górę jego pnia, który najwyraźniej jest pusty w środku. Musisz zatkać czymś ów otwór, by świetliki pokazały malcowi inny sposób dostania się w górę drzewa. Do tego przyda się korek, który (jeśli jeszcze go nie masz) jest wetknięty w wielką butlę w wozie cyrkowym dziadka. Owa butla znajduje się za drzwiami i by dostrzec korek, trzeba po wejściu do wozu zamknąć drzwi od wewnątrz.

8 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
10 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Po zatkaniu korkiem dziury w drzewie ponownie przegoń świetliki, tym razem wlecą pod kamień po prawej - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Po zatkaniu korkiem dziury w drzewie ponownie przegoń świetliki, tym razem wlecą pod kamień po prawej. Podnieś go i wykop dziurę w miejscu, na którym leżał. Potrzebujesz do tego łopaty, która - jeśli nie masz jej przy sobie - znajduje się na obszarze stacjonowania cyrku, przy schodkach prowadzących do wozu Sadwicka. Po dokopaniu się do podziemnego przejścia pakuj się w głąb niego.

11 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Tam przejdź z prawej strony na lewą (zwróć uwagę na kałużę ropy) i maszeruj dalej w górę pnia - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Tam przejdź z prawej strony na lewą (zwróć uwagę na kałużę ropy) i maszeruj dalej w górę pnia. Tak Sadwick trafi na szczyt drzewa, gdzie przyjrzyj się wyspie na środku jeziora. To tam mieszka Kalida, którą według Shany powinien odnaleźć malec. By wrócić w głąb drzewa, kliknij "ręką" dziurę za Sadwickiem. Wydostawszy się spod ziemi, maszeruj do cyrku.

Podobało się?

0

The Whispered World

28 sierpnia 2009

PC Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2010-09-28
16:04

maslice Generał

maslice
👍

THX

Komentarz: maslice
2018-01-22
11:56

Wrotekiusz Legionista

Bardzo dobry poradnik. Bardzo podoba mi się ten styl: informacja o tym co należy zrobić aby rozwiązać dany problem, a nie jak zrobić coś jak najszybciej.
Niestety wiele solucji do przygodówek jest tak zrobiona, że podpowiada rozwiązywanie problemów które jeszcze przed bohaterem sie nie pojawiły.

Tu bardzo fajnie, można tym samym grając samemu mając problem łatwo znaleźć do niego rozwiązanie, a nie grzebać przez pół poradnika aby dostrzec, że można było wziąć coś już wcześniej.

Komentarz: Wrotekiusz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl