Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ukradnij perłę

1 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Musisz dostać się do domu Rubena, nie budząc go, czyli nie możesz wejść przez drzwi - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Musisz dostać się do domu Rubena, nie budząc go, czyli nie możesz wejść przez drzwi. Pozostaje zatem okno, do wspięcia się przez które potrzebna jest drabina. Ta (jeśli jeszcze nie masz jej w ekwipunku) stoi w chatce Bando - oczywiście zabierz ją. Jeśli chatka jest pusta, oznacza to, że Bando nadal przebywa na salonach szefa, a to nie sprzyja akcji Sadwicka. By zmienić ten niepożądany stan rzeczy, zejdź w dół wioski i wejdź na most. To powinno wystarczyć.

Następnie zawróć i maszeruj pod dom Rubena, gdzie przystaw drabinę do okna i wpakuj się do środka (jeśli Sadwick wejdzie tam bez oporów, oznacza to, że nie ma tam już Bando, a Ruben smacznie śpi).

2 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Teraz musisz jeszcze rozwiązać problem zwierzątka domowego, które wszcznie alarm, gdy tylko klaun spróbuje wejść do pomieszczeń na górze - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Teraz musisz jeszcze rozwiązać problem zwierzątka domowego, które wszcznie alarm, gdy tylko klaun spróbuje wejść do pomieszczeń na górze. Wykorzystaj do tego pantalony dziadka, którymi obwiąż pysk uroczej psiny. Unieruchomiwszy go, przejdź do sypialni Rubena (w prawo).

3 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jest tam pełno pereł - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jest tam pełno pereł. Zabierz jedną z nich - obojętnie którą - możesz wziąć perłę ze sterty pod ścianą, z któregoś z dwu słoików czy z kufra. Zwróć też uwagę na dziwne popiskiwanie w okolicy łóżka. Opuść mieszkanie Rubena przez drzwi - inaczej fabrykant nie zauważy straty perły.

Spowoduj uruchomienie fabryki

Kradzież perły była pierwszym krokiem na drodze do ponownego uruchomienia fabryki - Ruben musi mieć ich przecież dokładnie 10 tysięcy. Jednak samo wydanie rozkazu przez szefa nie wystarczy. Zajdź do Bando, który nadal siedzi w swojej chacie - dowiesz się, że nie ma on czym pracować, bowiem brakuje mu łopaty.

4 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
5 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
6 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Na szczęście do odzyskania jest łopata, którą Sadwick zabrał z cyrkowego obozowiska - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Na szczęście do odzyskania jest łopata, którą Sadwick zabrał z cyrkowego obozowiska. Problem w tym, że przy lądowaniu na wyspie doznała ona uszczerbku. By doprowadzić ją do stanu używalności potrzebujesz m.in. topora. Ten znajduje się w pomieszczeniu obok izby Bando, tym, w którym mieści się mechanizm otwierający drzwi na drugą stronę wyspy. Z kolei połamana łopata leży tuż przy wejściu na most. Potrzebujesz jeszcze czegoś, co zastąpi uszkodzony trzonek. Wróć więc nad brzeg jeziora i toporem odetnij wystającą z wody tyczkę. Tę połącz z wybrakowaną łopatą i otrzymasz sprawne narzędzie, które wręcz Bando.

Napraw mechanizm otwierający drzwi na drugą stronę wyspy

7 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Kiedy Bando uruchomi fabrykę, pojawi się szansa otwarcia drzwi prowadzących na drugą stronę wyspy - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Kiedy Bando uruchomi fabrykę, pojawi się szansa otwarcia drzwi prowadzących na drugą stronę wyspy. Najpierw jednak trzeba naprawić otwierający je mechanizm. Maszeruj zatem do fabryki (tam, gdzie wcześniej znalazłeś krzemień) i przejdź w prawo. Na ziemi pod spływającymi strumieniami gorącej cieczy znajdziesz złamane koło zębate. Drugie złamane koło zębate (jeśli nie zabrałeś go wcześniej) leży na podłodze w pomieszczenia obok izby Bando.

8 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
10 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Wsadź je kolejno w stojące pośrodku imadło, po czym złącz przy pomocy ogniowego Spota (uważaj, by kliknąć nim zębatki, a nie imadło) - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Wsadź je kolejno w stojące pośrodku imadło, po czym złącz przy pomocy ogniowego Spota (uważaj, by kliknąć nim zębatki, a nie imadło). Sadwick automatycznie zabierze zreperowaną zębatkę. Zainstaluj ją w mechanizmie w ścianie na wprost.

Uaktywnisz w ten sposób zagadkę, w której 5 kół zębatych musisz umieścić na odpowiednich uchwytach. Uchwytów jest aż 8, co oznacza, że niektóre pozostaną puste, a Ty masz odkryć, które są tymi właściwymi dla których zębatek. Te ostatnie muszą zahaczać o siebie, inaczej nie wprawią mechanizmu drzwi w ruch. Kursor w tym zadaniu ma kształt dłoni, która zaciska się, kiedy łapiesz zębatkę, i rozluźnia po wsadzeniu jej na uchwyt. Zębatki możesz dowolnie zdejmować z uchwytów i przestawiać na inne, by wypróbować wszystkie możliwe warianty - zresztą niektóre z kół musisz najpierw przenieść w wolne miejsca, bo są źle ulokowane i uniemożliwiają prawidłowe osadzenie innych.

Ostatecznie trzeba ustawić je w dolnym rzędzie tak, by pierwsza zaczepiała o widoczny po lewej fragment nieaktywnej zębatki mechanizmu, a ostatnia o taki sam po prawej - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ostatecznie trzeba ustawić je w dolnym rzędzie tak, by pierwsza zaczepiała o widoczny po lewej fragment nieaktywnej zębatki mechanizmu, a ostatnia o taki sam po prawej. Numerując je od 1 do 5 od największej do najmniejszej, patrząc od lewej - musisz zaczepić na uchwytach kolejno zębatki nr: 2-5-1-3-4. By wprawić mechanizm w ruch, należy jeszcze pociągnąć za dźwignię po lewej - jeśli zębatki są ulokowane prawidłowo, zaczną się obracać i mechanizm otworzy drzwi. Warto zacząć zabawę od przesunięcia dźwigni, wówczas - instalując zębatki - w momencie ulokowania ich wszystkich, od razu będziesz widzieć, czy ich układ jest dobry (będą się wszystkie obracać albo nie).

Podobało się?

0

The Whispered World

28 sierpnia 2009

PC Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2010-09-28
16:04

maslice Generał

maslice
👍

THX

Komentarz: maslice
2018-01-22
11:56

Wrotekiusz Legionista

Bardzo dobry poradnik. Bardzo podoba mi się ten styl: informacja o tym co należy zrobić aby rozwiązać dany problem, a nie jak zrobić coś jak najszybciej.
Niestety wiele solucji do przygodówek jest tak zrobiona, że podpowiada rozwiązywanie problemów które jeszcze przed bohaterem sie nie pojawiły.

Tu bardzo fajnie, można tym samym grając samemu mając problem łatwo znaleźć do niego rozwiązanie, a nie grzebać przez pół poradnika aby dostrzec, że można było wziąć coś już wcześniej.

Komentarz: Wrotekiusz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl