Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (3)
Aktualizacja:
Zgaś wszystkie świece
![]() | ![]() |
Skoro udało się otworzyć drzwi, wędruj przez nie na drugą stronę wyspy. Znajdziesz się w pobliżu chaty mnicha. Wejdź do środka i porozmawiaj z Mulacheiem. Dowiesz się, że zapalone świece powstrzymują 5 mieszkających na wyspie Yakich od migracji na nabrzeże i zaśpiewania pieśni, która obudzi Kalidę. Mulachei stale zapala świece, które gasi wiatr (albo Sadwick) i dopóki się z nim nie dogadasz, możesz w kółko zdmuchiwać świece, a one i tak po jakimś czasie zostaną zapalone.
Zaoferuj mu pomoc w rozwiązaniu łamigłówki, nad którą duma. Jeśli Sadwick udowodni, że można stworzyć stałą równowagę, Mulachei przestanie zapalać świece. Innymi słowy musisz rozstawić hetmany tak, by się wzajemnie nie szachowały. Hetmany przesuwają się po planszy pionowo, poziomo i po skosie. Trzeba dla każdego znaleźć takie miejsce, w którym nie jest zbijany przez pozostałe. Klikając na figurkach kursorem w kształcie zaciśniętej pięści, podnoś je i odstawiaj (LPM) na upatrzone pozycje. Podświetlenie pola pod daną figurą oznacza, że jej ustawienie koliduje z ulokowaniem innej (lub nawet kilku z nich). Tak naprawdę zagadka ma tylko jedno rozwiązanie, ale zważywszy, że szachownica jest kwadratem i można ją zwrócić w stronę gracza innym bokiem, liczba rozwiązań zwiększa się do 4, a biorąc pod uwagę ich odbicia lustrzane - nawet do 8. Poniżej dwa z nich, gdzie każde jest jedynie obróceniem szachownicy względem poprzedniego położenia o 90 stopni.


![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Rozwiązawszy łamigłówkę Mulacheia, sprawisz, że dogadacie się w kwestii świec. Dopiero wtedy jest sens je zgasić. Wyjdź na zewnątrz i zdmuchnij (ikonka ust) wszystkie świece przy chacie mnicha (4x).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Maszeruj dalej (do wioski; w lewo) i kontynuuj gaszenie świec. Kolejne zgaś w chatce Bando, a następne na schodach wiodących od niej w dół (2x). Dalsze świece znajdują się przy Domu Zawodzenia i poniżej dzwonu.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zdmuchnij też świece przy wejściu na most (2x) oraz nad brzegiem jeziora (2x)
0
- The Whispered World - poradnik do gry
- The Whispered World - poradnik do gry
- Poradnik do gry - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (1)
- Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2)
- Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (3)
- Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1)
- Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (2)
- Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (3)
- Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (4)
- Rozdział trzeci - Asgil (1)
- Rozdział trzeci - Asgil (2)
- Rozdział trzeci - Asgil (3)
- Rozdział trzeci - Asgil (4)
- Rozdział trzeci - Asgil (5)
- Rozdział czwarty - Korona (1)
- Rozdział czwarty - Korona (2)
- Rozdział czwarty - Korona (3)
- Rozdział czwarty - Korona (4)
- Rozdział czwarty - Korona (5)
- Rozdział czwarty - Korona (6)
- The Whispered World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Wrotekiusz Legionista
Bardzo dobry poradnik. Bardzo podoba mi się ten styl: informacja o tym co należy zrobić aby rozwiązać dany problem, a nie jak zrobić coś jak najszybciej.
Niestety wiele solucji do przygodówek jest tak zrobiona, że podpowiada rozwiązywanie problemów które jeszcze przed bohaterem sie nie pojawiły.
Tu bardzo fajnie, można tym samym grając samemu mając problem łatwo znaleźć do niego rozwiązanie, a nie grzebać przez pół poradnika aby dostrzec, że można było wziąć coś już wcześniej.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














