Rozdział czwarty - Korona (6)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przyłącz się do Asgili

1 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Jeśli nie można kogoś pokonać, czasem trzeba doń dołączyć, przynajmniej na czas opracowania alternatywnego planu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Jeśli nie można kogoś pokonać, czasem trzeba doń dołączyć, przynajmniej na czas opracowania alternatywnego planu. Powróciwszy do celi, podejdź do drzwi i zawołaj strażnika. Powiedz, że koniecznie chcesz rozmawiać z Loucauxem i złożyć mu propozycję.

Zaproponuj hersztowi Asgili swoje usługi jako klaun. Kiedy wyczerpiesz wszystkie tematy i pomysły (przy limerykach zwróć uwagę na podaną przez herszta prawidłową pisownię jego imienia) i ponownie wylądujesz w celi, kolejny raz zawołaj strażnika przez drzwi. Pożal mu się na trudnego do zadowolenia Loucauxa. Dowiesz się, że lubi on, jak często wypowiada się jego imię. Zatem ponownie poproś o widzenie z szefem. Tym razem postaraj się rozbawić go wybekaniem alfabetu, a konkretnie jego imienia. Wybierz więc kolejno litery: L-O-U-C-A-U-X. Jeśli się pomylisz, zacznij od nowa. Ostatecznie Loucaux się wzruszy i Sadwick zostanie przyjęty do Asgili jako jego błazen. Dzięki temu zyskasz większą swobodę poruszania się i nie będziesz musiał wracać do celi.

Unieszkodliw Loucauxa

Porozmawiaj z szefem i strażnikiem - teoretycznie Sadwick ma swobodę działania, ale nie wolno mu wejść na górę, do wieży astronoma, skąd można dostać się do komnat króla. Kiedy spróbujesz zrobić coś z wężami doprowadzającymi smołę stagnacji do rannego Loucauxa, czujny Gourney natychmiast zareaguje. Musisz jakoś wywabić go z sali tronowej.

2 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
3 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
4 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Wyjdź na zewnątrz, przed budynek, gdzie stacjonuje latający potwór Asgili - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Wyjdź na zewnątrz, przed budynek, gdzie stacjonuje latający potwór Asgili. Zainteresuj się przytroczoną do jego siodła torbą. Sadwick automatycznie wyjmie z niej bomby, po czym natychmiast przyleci strażnik i pozostanie już na dworze, by pilnować zwierzątka.

Wykorzystaj to, by wrócić do sali tronowej i dobrać się do Loucauxa. Potrzebujesz do tego łomu, który (jeśli nie masz go przy sobie) stoi w lochu w dole schodów oparty o ścianę. Zabierz go i wracaj do sali tronowej. Wejdź na krużganek nad nią i potraktuj węże ze smołą łomem. Wreszcie możesz przejść do wieży astronoma.

Uwolnij astronoma

5 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Musisz przeciąć czymś więzy astronoma, a nie masz przy sobie żadnego ostrego przedmiotu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Musisz przeciąć czymś więzy astronoma, a nie masz przy sobie żadnego ostrego przedmiotu. Maszeruj wiec po schodach i łomem rozbij soczewkę teleskopu. Zejdź do starca i odłamkiem szkła przetnij obwiązującą go linę.

Ożyw inkrustowaną sferę

Teraz wypadałoby rozbić skorupę, jaką pokryła się skamieniała Niebieska Sfera. Oznacza to, że Sadwick ma ponownie wykonać coś w rodzaju numeru z człowiekiem-kulą armatnią. Jednak tym razem nie będzie wystrzeliwał siebie, a... Spota, a dokładnie twardy kokon, którym stała się zabawna gąsieniczka.

6 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
7 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
8 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Potrzebujesz jeszcze paru elementów, na przykład sznura, który leży u stóp astronoma, oraz lejka, który nadal wetknięty jest w rurę smarującą - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Potrzebujesz jeszcze paru elementów, na przykład sznura, który leży u stóp astronoma, oraz lejka, który nadal wetknięty jest w rurę smarującą. Zabierz je. Teraz zanurz sznur w rurze smarującej i nasączony olejem połącz z bombami, tworząc uzbrojone bomby. Te wetknij do zepsutego teleskopu.

9 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Następnie wsadź kokon Spota w trąbkę do ucha (czyli zastępczy lejek) i dokooptuj ten zestaw do teleskopowej wyrzutni - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Następnie wsadź kokon Spota w trąbkę do ucha (czyli zastępczy lejek) i dokooptuj ten zestaw do teleskopowej wyrzutni. Przy pomocy odłamka szkła skup wpadający przez okno tuż przy teleskopie promień światła. To wystarczy, by numer z kulą armatnią okazał się tak wystrzałowy jak za pierwszym razem.

Dostań się do iglicy królewskiej

10 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Naprawiwszy to, co wcześniej zepsułeś, biegnij do królewskich komnat (drzwi u góry po lewej) - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Naprawiwszy to, co wcześniej zepsułeś, biegnij do królewskich komnat (drzwi u góry po lewej). Po wyjściu na zewnątrz okaże się, że do iglicy królewskiej trzeba jeszcze pokonać długi most. Jednak kiedy się tam skierujesz, most się urwie i pojawi się Loucaux w nowej postaci Smołowego Potwora.

11 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Z braku pomysłów wlej Wodę Życia do rynny biegnącej wzdłuż mostu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Z braku pomysłów wlej Wodę Życia do rynny biegnącej wzdłuż mostu. W ten sposób ożywisz leżący tam kokon Spota, który jak zawsze okaże się niezawodnym przyjacielem. Wejdź zatem do wnętrza iglicy.

Dokonaj dobrego wyboru

12 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Rozejrzyj się po znajomo wyglądającym wnętrzu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Rozejrzyj się po znajomo wyglądającym wnętrzu. Spróbuj też rzucić okiem na lustro, ale jest ono zbyt zakurzone. Wyjdź więc na zewnątrz, a okaże się, że wiatr przywiał na most... pantalony dziadka. Nie zastanawiając się, łap za nie i wracaj do środka.

13 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Przetrzyj pantalonami lustro, a nieoczekiwanie znajdziesz się po jego drugiej stronie - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Przetrzyj pantalonami lustro, a nieoczekiwanie znajdziesz się po jego drugiej stronie. Porozmawiaj z chłopcem, po czym podejmij dobrą decyzję, to znaczy rozwal łomem lustro po prawej. Sen dobiegnie końca...

Podobało się?

0

The Whispered World

28 sierpnia 2009

PC Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2010-09-28
16:04

maslice Generał

maslice
👍

THX

Komentarz: maslice
2018-01-22
11:56

Wrotekiusz Legionista

Bardzo dobry poradnik. Bardzo podoba mi się ten styl: informacja o tym co należy zrobić aby rozwiązać dany problem, a nie jak zrobić coś jak najszybciej.
Niestety wiele solucji do przygodówek jest tak zrobiona, że podpowiada rozwiązywanie problemów które jeszcze przed bohaterem sie nie pojawiły.

Tu bardzo fajnie, można tym samym grając samemu mając problem łatwo znaleźć do niego rozwiązanie, a nie grzebać przez pół poradnika aby dostrzec, że można było wziąć coś już wcześniej.

Komentarz: Wrotekiusz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl