The Banner Saga: Zapasy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zapasy

Na zakup zapasów decyduj się tylko w ostateczności, bo punkty sławy lepiej wydawać na inne cele - Zapasy | Karawana w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Na zakup zapasów decyduj się tylko w ostateczności, bo punkty sławy lepiej wydawać na inne cele

Zapasy (Supplies) są o wiele ważniejszym czynnikiem od morale opisanego na poprzedniej strony poradnika, a to dlatego, że symbolizują one żywność i wszystkie inne podstawowe dobra wymagane do zaspokajania potrzeb postaci wchodzących w skład karawany. Zignorowanie tego elementu gry doprowadza do bardzo niepożądanych sytuacji. Wyczerpanie wszystkich zapasów oznacza bowiem, że każdego kolejnego dnia podróży będziesz bezpowrotnie tracił część wieśniaków (Clansmen), wojowników (Fighters) i gigantów (Varl), przyczyniając sie dodatkowo do pogorszenia morale. Wszystkie dłuższe wyprawy dobrze jest w rezultacie starać się planować z pewnym wyprzedzeniem, tak by mieć pewność, że dysponuje się wystarczającą ilością zapasów. Nie jest możliwe oczywiście przewidzenie każdej negatywnej sytuacji (np. nagły rozrost karawany czy kradzież), ale dzięki wcześniejszym przygotowaniom uda ci się przynajmniej częściowo ograniczyć straty w ludziach.

Gra nie podaje dokładnie jaką liczbą jednostek zapasów w danym momencie dysponujesz, wyświetlając zamiast tego u góry ekranu informację na temat liczby dni pozostałych do ich wyczerpania. Nie jest to przypadkowe posunięcie, albowiem na wspomniany współczynnik kluczowy wpływ ma liczebność karawany. Przykładowo, zabierając ze sobą stu dodatkowych wieśniaków musisz liczyć się z tym, że zapasów dla całej karawany starczy na mniej dni. Prowadzi to oczywiście do pewnych dylematów czy pogodzisz się z tego typu obciążeniami. Osobiście polecam zawsze przyjmować oferty dołączenia do karawany przez wojowników (Fighters) i gigantów (Varl). Jeśli zaś chodzi o wieśniaków (Clansmen), warto pozwalać im na wspólną podróż tylko gdy nie walczysz aktualnie z niedoborem zapasów.

Nowe zapasy możesz pozyskiwać na trzy główne sposoby:

1) Dokonywanie postępów w głównym wątku fabularnym gry - W kilku miejscach w kampanii zostaniesz hojnie obdarowany zapasami i to niezależnie od dokonanych wyborów. Mimo to nie warto od razu zabierać się za wykorzystywanie zapasów np. na częsty odpoczynek, bo gra pod tym względem jest nierówna i w innych miejscach zapasów z kolei wyraźnie ci będzie brakowało.

2) Zaliczanie dodatkowych zdarzeń - Polecam dokładnie czytać zamieszczone w opisie przejścia gry omówienia dodatkowych zdarzeń, albowiem decyzje podjęte w wielu z nich pozwalają na otrzymanie dodatkowych zapasów. Niekiedy jest to symboliczna ich ilość, ale zdarzają się też sytuacje, w których karawanie przyznanych zostanie nawet kilkadziesiąt jednostek.

3) Odwiedzanie targowisk - Z targowisk radzę korzystać jedynie w ostateczności, tj. gdy całkowicie wyczerpałeś zapasy lub gdy pozostało ci ich jedynie na kilka dni i masz przed sobą dłuższą podróż. Za takim zachowaniem przemawia to, że zapasy na targowiskach zakupuje się w zamian za opisane na kolejnej stronie tego rozdziału punkty sławy (Renown). Wspomniane punkty o wiele lepiej jest przeznaczać na rozwijanie umiejętności postaci.

The Banner Saga

14 stycznia 2014

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2020-05-16
13:44

bistrobob Legionista

2

Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.

Komentarz: bistrobob
2015-01-08
18:31

Sayeer Legionista

1

Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.

W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)

U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.

Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.

Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.

Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.

Komentarz: Sayeer
2014-02-07
18:23

Rewo Generał

2
Rewo
👎

Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.

Komentarz: Rewo
2014-02-05
11:28

djmaciek Pretorianin

świetna gra

Komentarz: djmaciek
2014-01-20
16:24

Lindil Senator

Lindil

Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...

Komentarz: Lindil
2014-01-18
10:59

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher
👍

Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
21:50

Stranger. Senator

-2
Stranger.

Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.

To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)

Komentarz: Stranger.
2014-01-17
18:29

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
16:26

A.l.e.X Legend

-2
A.l.e.X

Nie nastawiaj się na jakieś długie levelowanie, bo możliwe że już kończysz grę ;)

Komentarz: A.l.e.X
2014-01-17
16:20

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.

Komentarz: Soulcatcher

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl