The Banner Saga: Miasta i obozowiska
Aktualizacja:
Miasta i obozowiska

W każdym z siedmiu rozdziałów gry odwiedza się co najmniej jedno miasto/wioskę. W niektórych tego typu lokacjach pozostaje się na dłużej i jest to wymuszone przez fabułę gry, aczkolwiek w większości przypadków to od Ciebie zależy jak dużo czasu chcesz spędzić w danym mieście. W przypadku obozowisk wygląda to nieco inaczej, bo w trakcie całej gry tylko kilka razy są one rozstawiane bez Twojego udziału a we wszystkich pozostałych przypadkach sam możesz podjąć decyzję kiedy (i czy w ogóle) chcesz żeby karawana zatrzymała się (na taki krok warto decydować się gdy morale bardzo wyraźnie pogorszyło się od czasu rozpoczęcia danej wyprawy).
Na poprzednich stronach poradnika wielokrotnie zaznaczałem już to, że nie powinieneś marnować zapasów (Supplies) na odpoczynek, chyba że morale karawany obniżyło się do niebezpiecznie niskiego poziomu. W przeciwnym wypadku najlepiej jest ignorować całkowicie budynek/namiot odpoczynku (Rest). Regularnie warto za to zaglądać do budynku/namiotu bohaterów (Heroes) z zamiarem awansowania ich na wyższe poziomy doświadczenia czy przydzielenia poszczególnym postaciom artefaktów pozyskanych od czasu ostatniego postoju.
Unikalnym elementem obozowisk są namioty treningowe (Training), aczkolwiek przystępowanie do "udawanych" potyczek jest pozbawione większego sensu, bo nie zdobywa się z tego tytułu punktów doświadczenia. Gra zachęca do używania tej funkcji do poznawania nowych bohaterów, ale równie dobrze możesz tego dokonać zabierając ich do jakiejś mniej wymagającej pełnoprawnej walki. W miastach unikalnym obiektem są z kolei targowiska (Market) i tak jak już zasugerowałem na poprzednich stronach poradnika nie warto wydawać w nich punktów sławy o ile aktualna sytuacja karawany (np. zapasy na absolutnym wyczerpaniu) Cię do tego nie zmusza.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o możliwości odbywania opcjonalnych rozmów z innymi członkami drużyny. Gra pozwala na to w określonych momentach kampanii, zazwyczaj gdy wydarzyło się coś ważnego w głównym wątku fabularnym lub gdy do ekipy dołączyła nowa postać. W większości przypadków nic złego się nie stanie jeśli zignorujesz dane spotkanie, aczkolwiek w kilku miejscach "zaliczenie" danej rozmowy pozwoli ci na pozyskanie kilku punktów sławy.
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
