The Banner Saga: Frostvellr Rozdział 2
Aktualizacja:
Frostvellr

Po dotarciu w okolice miasta Frostvellr wysłuchaj rozmowy z udziałem Rooka, Ivera i Oddleif, z której dowiesz się, że wódz zabarykadował się w mieście wraz ze swoimi ludźmi i że nie otwiera bramy dla nikogo. Wybór opcji dialogowych w trakcie tego spotkania nie odgrywa znaczącej roli, bo decyzję odnośnie rozwiązana problemu zablokowanego dostępu do miasta rozwiążesz dopiero za kilka chwil. Po zakończonej rozmowie rozważ przede wszystkim odwiedzenie lokalnego targowiska (Market), na którym będziesz mógł zakupić nowe zapasy (Supplies) oraz artefakty.

Opisywany drugi rozdział gry może zakończyć się na wiele różnych sposobów, przy czym najbardziej oczywisty wariant zachowania zakłada udanie się do bramy (Gate), która zamknięta została na polecenie wodza. Oto jak możesz się tu zachować:
- Dwukrotne wybranie opcji dialogowej 1 doprowadzi do sytuacji, w której Iverowi uda się wyważyć bramę. Efektem tego działania będzie zainicjowania walki.
- Wybranie opcji dialogowej 2 i następnie opcji dialogowej 3 (Check out the water passage) sprawi, że główni bohaterowie skorzystają z tajnego przejścia. Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. W bitwie tej nie będzie niestety mógł wziąć udziału Iver.
- Wybranie opcji dialogowej 3 (Shout at the guards on the wall) praktycznie nic nie zmieni, gdyż strażnicy muru nie zareagują na nawoływania bohaterów.
- Wybranie opcji dialogowej 1 (Check out the water passage) sprawi, że główni bohaterowie skorzystają z tajnego przejścia. Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. W bitwie tej do pokonania jest mniejsza grupa przeciwników, ale w walkach niestety nie będzie mógł wziąć udziału Iver.

Zamknięta brama to nie jedyne miejsce, które możesz zbadać, albowiem możliwe jest również zajrzenie do budynku Rest, w którym standardowo się odpoczywa. Gra już na starcie naliczy jeden dzień odpoczynku, aczkolwiek zostaniesz następnie postawiony przed listą możliwych wariantów zachowania:
- Wybranie opcji dialogowej 2 (Tend to the wounded) sprawi, że drużyna początkowo zajmie się opieką nad rannymi i pozwoli to jej członkom dowiedzieć się o wagonach z żywnością. Możesz przede wszystkim zdecydować się na zaatakowanie jednego z wagonów (Wait and ambush the cart). Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. Alternatywnym rozwiązaniem jest spotkanie się z osobami transportującymi wagon z żywnością (Wait and confront them). Efektem tego działania będzie zainicjowanie spotkania z Onefem i także i tu możesz zachować się na kilka sposobów. Wybór na koniec rozmowy z Onefem pierwszej opcji dialogowej (I don't think so. We're done here) będzie równoznaczny z odrzuceniem propozycji spotkania z Ekkillem i rozdział dobiegnie w tym momencie końca. Wybór drugiej opcji dialogowej (I think we'll just take this cart ourselves, instead) doprowadzi do zainicjowania walki. Wybór trzeciej opcji dialogowej (Fine. Let's go) doprowadzi do awansowania do spotkania z Ekkillem, które opisane zostało na samym końcu tej strony (jest to jedyny wariant, który pozwoli ci spotkać się z tą postacią bez konieczności brania udziału w walkach).
- Wybranie opcji dialogowej 3 (Settle in for the long haul) sprawi, że główni bohaterowie spróbują przeczekać patową sytuację. Rozdział dobiegnie w tym momencie końca.
- Wybranie opcji dialogowej 4 (Rest for a day) sprawi, że odpoczynek zostanie wydłużony o jeden dzień. Jeśli Hogun i Mogun dołączyli wcześniej do karawany to następnego dnia będzie mógł zbadać zamieszanie (Investigate the commotion) spowodowane przez osoby nawołujące wszystkich do podjęcia szturmu na miasto. Możesz dołączyć do ataku na zamkniętą bramę (Join them in an assault on the gate) co doprowadzi do zainicjowania walki. Dwa pozostałe warianty, czyli poproszenie Hoguna i Moguna żeby pozostali z karawaną (Ask them not to go) lub życzenie im powodzenia (Wish them good fortune), są BARDZO niewskazane, albowiem bracia zginą w wyniku braku wsparcia ze strony reszty drużyny i ponadto ich śmierć nie zmieni sytuacji w mieście.

Wiele z opisanych powyżej wariantów zachowania prowadzi do zainicjowania bitwy, przy czym podobnie jak w przypadku walk staczanych w wiosce Skogr starcia cechują się dość losowymi założeniami. Warto przypomnieć, że ta losowość dotyczy między innymi wyglądu areny, rozstawienia jednostek na polu bitwy czy rodzaju i liczebności sił wroga. W walkach mogą brać udział wszystkie dostępne postacie. Jedynym wyjątkiem jest postać Ivera, albowiem jeśli wybrałeś przeprawę przez wąskie przejście (water passage) to będzie on na czas bitwy niedostępny.

Musisz liczyć się z tym, że już po rozpoczęciu walk po raz pierwszy spotkasz z kilkoma nieznanymi ci do tej pory jednostkami wroga. Są to przede wszystkim wrogie łuczniczki (Bowmaster oraz Archer), które dobrze byłoby likwidować możliwie jak najszybciej. Za rozwiązaniem tym przemawia dodatkowo to, że są one bardzo słabe w obronie i mogą ginąć nawet już po jednym silnym ataku. Elitarni wojownicy (Thrasher Champion) są bardzo wytrzymali i dobrze jest ich jednocześnie atakować kilkoma postaciami. Ostatni z nowych wrogów to elitarny przeciwnik z tarczą (Backbiter). W tym przypadku najistotniejsze jest to żeby nie ustawiać swoich ludzi w linii prostej, a to dlatego, że wykonywanie potężnych szarż jest specjalizacją tego wojownika. Nagroda przyznawana za wygranie bitwy uzależniona jest od jej stopnia trudności i może to być nawet 12 punktów sławy (Renown).

Do kończącego drugi rozdział gry spotkania z Ekkillem może przede wszystkim dojść jeśli doprowadziłeś do konfrontacji i wygrałeś jedną z opisanych wyżej walk. Możliwe jest też jednak spotkanie się z tą postacią bez konieczności korzystania z siłowych rozwiązań - musisz mianowicie zdecydować się na zatrzymanie wagonu z żywnością celem spotkania się z ochraniającymi transport osobami i w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę z Onefem.
Z rozmowy z Ekkillem dowiesz się, że pragnie on odbić Frostvellr z rąk wodza i zaproponuje współpracę. Możesz się tu zachować an trzy zasadnicze sposoby:
- Przyłączenie się do ludzi Ekkilla (We'll join you. For now)
- Odmówienie propozycji połączenia sił (We'll fend for ourselves)
- Wyrażenie chęci powrotu do karawany (We're not staying here. Let us out)
Niezależnie od tego jak zadecydujesz rozdział dobiegnie końca.
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
