Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCANDPS4PSVXONEiOSSwitch
Okładka The Banner Saga (PC)

The Banner Saga

Inspirowana mitologią nordycką taktyczna gra RPG, opracowana przez debiutujące niezależne studio Stoic Games, którego członkowie mają za sobą pracę m.in. przy Star Wars: The Old Republic.

RPG | fantasy | turowe | 2D | crowdfunding | indie | wikingowie | klasyczne RPG

The Banner Saga na platformie PC, AND itd. to turowe RPG osadzone w fantastycznej krainie, inspirowanej mitologią nordycką. Jest to debiutancki projekt niezależnego zespołu Stoic. Studio to założyli: Arnie Jorgensen, Alex Thomas oraz John Watson, czyli trójka twórców, która odgrywała kluczowe role przy produkcji Star Wars: The Old Republic.

Fabuła

Fabuła gry obraca się wokół grupy ocalałych ludzi i olbrzymów, którzy uciekają przed zagładą. Akcja toczy się w świecie fantasy inspirowanym mitologią nordycką, a scenariusz opracowano w stylu opowieści drogi. Twórcy wykorzystali swoje poprzednie doświadczenia i opracowali historię, która wymusza na graczach regularne podejmowanie trudnych decyzji. Narracja została zrealizowana w konwencji typowej dla visual novel – tekstowi towarzyszą ilustracje bohaterów, którzy biorą udział w opisywanych wydarzeniach.

Mechanika

The Banner Saga to taktyczne RPG wzbogacone elementami przygodowymi. Sercem gry jest rozbudowany turowy system walki, rozgrywanej na podzielonych na kwadratowe pola mapach. Wraz z postępami w zabawie bohaterowie nabywają doświadczenia i stają się coraz potężniejsi. Oprócz wygrywania starć, musimy dbać o los pozostałych, niebiorących udziału w walce podopiecznych – przewodzimy bowiem całej karawanie, a od naszych decyzji zależy, ilu z nich uda się przeżyć.

Kwestie techniczne

Gra na platformie PC, AND itd. może się pochwalić śliczną dwuwymiarową grafiką. Podczas tworzenia warstwy wizualnej największą inspiracją dla autorów był Eyvind Earle – amerykański artysta znany najbardziej z opracowania stylu graficznego disnejowskiego filmu Śpiąca Królewna. W rezultacie The Banner Saga oferuje jasne kolory i kreskówkową metodę obrazowania postaci, ale jednocześnie wszystko to zostało opracowane w formie, która nie kłóci się z powagą opowiadanej historii.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 361 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,7 / 10 na podstawie 77 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Wymagania wiekowe The Banner Saga

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe The Banner Saga

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP1)/7(SP1)/8

Recenzja gry The Banner Saga - RPG z Kickstartera w klimacie Skyrima

Recenzja 14 stycznia 2014, 15:00

Ostatnim istotnym elementem zabawy są taktyczne bitwy, rozgrywane w trybie turowym na dość pokaźnych planszach. To właśnie przy nich spędzimy zdecydowaną większość czasu – nie tylko dlatego, że pojawiają się bardzo często (tylko części z nich można uniknąć dzięki dialogom), ale również ze względu na ich poziom trudności. O ile na stopniu „łatwym” starcia nie powinny sprawić nikomu najmniejszych problemów, o tyle te bardziej wymagające potrafią dać się we znaki graczom, którzy poczynili nierozważne kroki w pozostałych warstwach rozgrywki (np. wysłali najlepszego z wojowników na samobójczą misję albo zagłodzili swoją armię). Nie zmienia to jednak faktu, że same w sobie starcia potrafią przynieść sporo frajdy – zwłaszcza jeśli posiadamy niewielką drużynę wysokopoziomowych herosów, którzy bez zadyszki masakrują kilkukrotnie liczniejsze zastępy wroga. Nasz „oddział uderzeniowy” składa się z maksymalnie sześciu postaci (o zróżnicowanych umiejętnościach i statystykach), które możemy wyposażyć w magiczne artefakty. Warto wspomnieć, że w czasie bitew czynnik losowy został sprowadzony do minimum – nie ma tu żadnych rzutów kostkami, wszystkie obliczenia wykonuje się zaś poprzez proste zestawienie statystyk postaci oraz zewnętrznych modyfikatorów (jak np. specjalna zdolność bojowa lub bliskość przyjaznego tarczownika). Dzięki temu możemy szczegółowo zaplanować każdy ruch, a winą za ewentualną klęskę obarczamy wyłącznie siebie, a nie mechanikę gry.

PC
PS4
PSV
iOS
AND
XONE
Switch