The Banner Saga: Zakończenie 1 Rozdział 7
Aktualizacja:
Zakończenie 1
Zakończenie to zakłada, że Alette użyje srebrnej strzały do osłabienia Bellowera i sam moment podjęcia tej decyzji opisany został na stronie Boersgard - przygotowania do finałowej bitwy. Jeśli wybrałeś Rooka do tego zadania to zapoznaj się z opisem Zakończenia 2.

Tak jak już wcześniej wspomniałem bitwa z Bellowerem składa się z dwóch części i w pierwszej z nich będą mogły wziąć udział wszystkie postacie z obu karawan, którymi dowodziłeś w trakcie przechodzenia kampanii. Polecam wybrać oczywiście najsilniejsze postacie i dobrze byłoby gdyby wszystkie wybrane osoby były na najwyższym piątym poziomie doświadczenia. Rekomendowany przeze mnie skład drużyny do finałowych bitew to: Eyvind (tak jak zwykle przyda ci się jego specjalna umiejętność), Gunnulf i Iver (możesz też wybrać innych wysokopoziomowych gigantów), Hogun/Mogun, Rook oraz Alette.

Zaczekaj aż zostaniesz przeniesiony na pole bitwy i zauważ, że oprócz Bellowera znajdzie się też na nim grupa słabszych potworów. Nie zajmuj się całkowitym eliminowaniem pomocników Bellowera, tylko co najwyżej korzystaj z umiejętności, które będą w stanie zmniejszać siłę ich ataków lub utrudniać im dotarcie do słabszych członków drużyny. Twoim priorytetem powinno być wykorzystywanie najsilniejszych bohaterów i dążenie do osłabiania paska pancerza Bellowera. Ignoruj w miarę możliwości ataki Bellowera, choć pilnuj się żeby jego specjalna umiejętność Quake and Despair nie dosięgała Alette.
Sporym utrudnieniem tej bitwy jest to, że Bellower jest w stanie regenerować swój pancerz i dochodzi do tego za każdym razem gdy następuje jego tura. To właśnie z tego powodu nie jest wskazane zabicie jego pomocników, albowiem jeśli się ich zbyt szybko pozbędziesz to Bellower częściej będzie uaktywniał się w kolejce ruchów i w rezultacie o wiele sprawniej będzie mógł regenerować swój pancerz.

Alette powinna początkowo utrzymywać się z tyłu (nie za daleko!) i nie zbliżać się do bossa. Zadbaj dodatkowo o to żeby jej miejsce w kolejce ruchów nie znalazło się tuż po Bellowerze, gdyż boss może zdążyć się zregenerować i utrudnić Alette wykonanie opisanej poniżej specjalnej akcji. Kontynuuj prowadzenie ataków do momentu gdy Bellowerowi pozostanie około ośmiu punktów pancerza. Po tym jak przejmiesz kontrolę nad Alette powinna ona być w stanie skorzystać z nowej specjalnej umiejętności o nazwie Silver Arrow - Srebrna strzała (powyższy obrazek). Umiejętność ta będzie dostępna TYLKO jeśli atak może zakończyć się stuprocentowym powodzeniem (i oczywiście jeśli Bellower jest w zasięgu łuczniczki). Dodatkowo uaktywnienie tej zdolności będzie możliwe tylko jeśli dysponujesz wystarczającą liczbą punktów siły woli (Willpower).
Uwaga - Jeżeli gra nie pozwala na odpalenie akcji Silver Arrow (boss jest prawdopodobnie jeszcze zbyt silny) to wykonaj standardowy atak na dowolnym przeciwniku i odczekaj aż ponownie przyjdzie ci przejąć kontrolę nad Alette. W międzyczasie ochraniaj oczywiście łuczniczkę i nie zapominaj też o bossie, atakując Bellowera i zapobiegając tym samym jego próbom regeneracji pancerza.

Udane skorzystanie z umiejętności Silver Arrow doprowadzi do osłabienia Bellowera i zakończenia pierwszej części bitwy (na polu walk mogą pozostać inne potwory, bo nie są one uwzględniane). Gra wyświetli za chwilę scenkę przerywnikową, z której dowiesz się niestety, że Alette została zamordowana. Nie przejmuj się jednak, gdyż zgodnie z planem awansujesz do drugiej walki.

W drugiej części bitwy drużyna skurczy się do pięciu postaci (nie możesz niestety wybrać nikogo na miejsce Alette), ale z drugiej strony Bellower będzie miał jedynie słabiutkich pomocników i nie będzie już mógł się regenerować. Już po rozpoczęciu walk skup się wyłącznie na głównym bossie. Nie radzę próbować pozbywać się jego obstawy, bo nawet po tym jak załączy się tryb Pillage Mode boss zgodnie z ostrzeżeniem Juno nie będzie czekał na swoją turę, tylko będzie w stanie odpowiadać na wszystkie ataki wymierzone w jego stronę.

Zacznij atakować Bellowera i traktuj go tak samo jak każdego innego silnego potwora, a więc w pierwszej kolejności zajmij się osłabieniem jego pancerza. Do wyczerpywania paska zdrowia Bellowera przystąp dopiero po pozbawieniu go co najmniej połowy punktów pancerza. Atakuj bossa wszystkimi dostępnymi postaciami, nie przejmując się zbytnio jego specjalnymi umiejętnościami. Walka dobiegnie końca w momencie wyczerpania całego paska siły bossa (nawet jeśli jego obstawa w dalszym ciągu jest aktywna).


Pozostało ci już tylko wysłuchać kilku rozmów i obejrzeć filmik z ceremonii pogrzebowej Alette. Gratulacje i do zobaczenia w kolejnym epizodzie Banner Sagi!
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
