The Banner Saga: Sigrholm Rozdział 6
Aktualizacja:
Sigrholm

Po dotarciu do tonącego Sigrholm gra automatycznie załączy scenkę z rozmowy, w której wezmą udział Rook, Alette, Oddleif oraz Eyvind (gra nie pozwoli ci niestety wpłynąć na jej przebieg). Po zakończonym spotkaniu koniecznie udaj się na targowisko (Market), bo Twoje zapasy (Supplies) są prawdopodobne na wyczerpaniu a ponadto już wkrótce wyruszysz w kolejną długą podróż. Polecam też oczywiście awansować bohaterów (Heroes) i odbyć dodatkową rozmowę z Eyvindem (postaraj się wyczerpać wszystkie dostępne tematy). Nie śpiesz się natomiast ze skorzystaniem z budynku odpowiedzialnego za odpoczynek (Rest) - więcej na ten temat poniżej.

Plan Eyvinda zakłada przeczekanie sytuacji w nadziei na to, że w mieście pojawi się Juno. Warto wiedzieć, że jest to plan skazany na porażkę, albowiem pozostanie w Sigrholm nawet na kilkanaście dni nie sprawi, że Juno nagle zostanie odnaleziona. Co więcej, musisz liczyć się z dodatkowymi kłopotami i pierwsza taka sytuacja załączy się w momencie gdy spróbujesz skorzystać z budynku przeznaczonego do odpoczynku (Rest). Otrzymasz mianowicie informację o tym, że karawana została okradziona i będziesz musiał na to jakoś zareagować:
- Próba doścignięcia złodziejów (Chase the thieves) - Doprowadzi to do zainicjowania bitwy z dużą grupą bandytów, przy czym nawet jeśli ją wygrasz to ponownie utracisz część zapasów (Supplies).
- Próba porozumienia się z mieszkańcami (Try to talk it out with the locals) - Doprowadzi to do zainicjowania bitwy z dużą grupą bandytów i do utraty części zapasów (Supplies).
- Poinformowanie karawany o natychmiastowym opuszczeniu wioski (Tell the caravan to get ready to leave immediately) - Wariant ten pozwoli ci zapobiec utracie kolejnych zapasów (Supplies), aczkolwiek z drugiej strony nie będziesz mógł wykonać żadnych dodatkowych czynności w wiosce.
- Skupienie się na ochronie karawany (Ignore the theft and protect the caravan) - Wariant ten pozwoli ci zapobiec utracie kolejnych zapasów (Supplies), przy czym w przeciwieństwie do opisanej wyżej opcji zachowania nie bedziesz muisiał od razu opuszczać wioski.
Uwaga! Jeżeli do Sigrholm przybyłeś z bardzo niewielką ilością zapasów lub w ogóle bez nich to możesz "poświęcić" niewielką część osób z karawany i skorzystać z budynku Rest jeszcze przed odwiedzeniem targowiska. Złodzieje nie będą wtedy mieli czego ukraść (warianty zachowania oczywiście nie zmienią się).

Jeśli pomimo kradzieży zapasów nie zdecydowałeś się na opuszczenie Sigrholm to kolejnego dnia załączy się jeszcze jedno zdarzenie i tym razem będzie ono dotyczyło chęci opuszczenia wioski przez znaczną grupę osób wchodzących w skład karawany. Gra udostępni ci cztery różne opcje zachowania:
- Życzenie powodzenia odchodzącym osobom (Wish them well) - Od karawany odłączy się średniej wielkości grupa wieśniaków (Clansmen), wojowników (Fighters) i gigantów (Varl).
- Zachęcenie członków karawany do pozostania w wiosce (Encourage them to stay) - Od karawany odłączy się średniej wielkości grupa wieśniaków (Clansmen), wojowników (Fighters) i gigantów (Varl).
- Odmówienie wydania pozwolenie na odejście (Refuse to let them leave) - Od karawany odłączy się nieco większa grupa wieśniaków (Clansmen), wojowników (Fighters) i gigantów (Varl).
- Opuszczenie wioski wraz z resztą karawany (Join them and get ready to depart) - To najlepszy wariant, bo nie stracisz nikogo z karawany. Ponadto tak jak już wspominałem wydłużenie pobytu w Sigrholm w niczym ci nie pomoże, bo nic innego nie wydarzy się i w wiosce nie pojawi się Juno.

O wiele lepszym pomysłem od próby zaczekania na Juno jest opuszczenie Sigrholm od razu po załatwieniu wszystkich spraw w wiosce. Kliknij w rezultacie na budynku Leave i następnie wybierz opcję "I'm sure she'll catch up with us" lub "She's not coming". Musisz teraz zadecydować w jaki sposób rozwiązać problem zalanego obszaru oddzielającego karawanę od drogi do kolejnej dużej lokacji. Dostępne warianty zachowania to:
- Podjęcie próby przeprawy przez rzekę (Attempt to ford the river) - Plan zakończy się powodzeniem, aczkolwiek dotarcie na drugi brzeg zajmie karawanie dwa dni.
- Uszczelnienie wagonów i podjęcie próby przepłynięcia (Caulk the wagons and float across) - Plan zakończy się niezgodnie z oczekiwaniami, gdyż oprócz zmarnowania czasu bezpowrotnie przepadnie też duża część zapasów (Supplies).
- Wynajęcie mieszkańców wioski do pomocy (Pay some locals to help) - To najlepszy wariant, bo nie stracisz żadnych zapasów (Supplies) i dotarcie na przeciwległy brzeg zajmie karawanie tylko jeden dzień.
- Ominięcie zalanego obszaru (Detour around the flooding) - Plan zakończy się jedynie częściowym sukcesem, albowiem pomimo zachowania zapasów cała przeprawa zajmie karawanie aż cztery dni.
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
