The Banner Saga: Statystyki postaci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Statystyki postaci

Przykładowy ekran postaci - Statystyki postaci | Rozwój postaci w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Przykładowy ekran postaci

Każda z postaci w grze The Banner Saga opisana jest pięcioma podstawowymi współczynnikami i to właśnie je rozwija się za każdym razem gdy bohater awansuje na wyższy poziom doświadczenia (rank). Gra nie pozwala oczywiście na maksymalne rozwinięcie statystyk, tak więc musisz zawsze decydować jakie współczynnik rozwijać w pierwszej kolejności, a rozwój których odkładać na później czy wręcz całkowicie ignorować. Poniżej znajdują się opisy głównych współczynników i sugestie odnośnie priorytetów w ich rozwijaniu. Podpowiedzi te są uniwersalne, przy czym w przypadku postaci o ściśle określonych specjalizacjach i dysponujących nietypowymi zdolnościami możesz zdecydować się na inne warianty rozwoju.

Pancerz (Armor) odpowiada za to iloma punktami pancerza dysponuje dana postać. Generalnie nie warto przeznaczać zbyt wielu punktów na rozwój tego parametru, bo niemal wszyscy bohaterowie już na starcie gry posiadają niemałą liczbę punktów pancerza. Wyjątek możesz uczynić dla tych bohaterów, którzy niemal w każdej potyczce ściągają na siebie uwagę wrogów i są przez to regularnie atakowani. W przypadku łuczników poprawienie pancerza niewiele z kolei zdziała, bo nawet po maksymalnym rozwinięciu tego współczynnika w dalszym ciągu będą mogli zginąć już po jednym czy dwóch silnych atakach ze strony sił wroga.

Siła (Strength) odpowiada za to iloma punktami siły dysponuje dana postać. Wpływa to oczywiście na moc zadawanych przez nią ataków, aczkolwiek współczynnik ten symbolizuje również liczbę punktów zdrowia bohatera (utrata wszystkich punktów siły pozbawia sterowaną postać przytomności). Dobrze jest na przestrzeni całej gry wydać kilka punktów na rozwinięcie tego parametru. Wojownicy z drużyny będą w rezultacie mogli zadawać wrogom większe obrażenia, a postacie prowadzące walkę na dystans nie będą traciły przytomności tak często jak wcześniej.

Siła woli (Willpower) odpowiada za to iloma punktami siły woli dysponuje dana postać. Znaczenie siły woli zostało dokładnie przedstawione w jednym z poprzednich rozdziałów, tak więc przypomnę jedynie, że jest ona wykorzystywana do pokonywania większych dystansów, zadawania silniejszych ciosów i odpalania specjalnych umiejętności. Dobrze jest rozwinąć ten parametr, może niekoniecznie do maksymalnego poziomu (w "regeneracji" siły woli mogą ci pomóc róg oraz artefakty), ale przynajmniej o kilka punktów.

Wysiłek (Exertion) odpowiada za to ile punktów siły woli może być wydanych na pojedynczą akcję. To zdecydowanie najważniejszy ze wszystkich opisanych współczynników i jego maksymalnym rozwinięciem powinieneś zająć się możliwie jak najwcześniej (niezależnie od specjalizacji bohatera). Za takim rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to, że będziesz mógł wzmacniać każdy swój atak - celowany w pancerz lub w siłę, wyprowadzany na krótkim lub na długim dystansie. W bardzo wyraźny sposób podniesie się w rezultacie skuteczność Twoich ludzi w pozbywaniu się wrogów.

Przełamanie pancerza (Armor Break) odpowiada za to ile punktów pancerza może zostać odebranych przeciwnikowi w bezpośrednim ataku. Z rozwinięciem tego współczynnika również nie warto zbyt długo czekać, tym bardziej, że zazwyczaj wystarczy przeznaczyć jeden lub kilka punktów żeby go maksymalnie ulepszyć. Poprawienie tego parametru jest szczególnie pomocne w trakcie walk z Dredge'ami, albowiem prawie wszystkie potwory wymagają szybkiego zniszczenia pancerza zanim możliwe będzie rozpoczęcie osłabiania ich paska siły.

The Banner Saga

14 stycznia 2014

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2020-05-16
13:44

bistrobob Legionista

2

Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.

Komentarz: bistrobob
2015-01-08
18:31

Sayeer Legionista

1

Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.

W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)

U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.

Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.

Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.

Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.

Komentarz: Sayeer
2014-02-07
18:23

Rewo Generał

2
Rewo
👎

Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.

Komentarz: Rewo
2014-02-05
11:28

djmaciek Pretorianin

świetna gra

Komentarz: djmaciek
2014-01-20
16:24

Lindil Senator

Lindil

Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...

Komentarz: Lindil
2014-01-18
10:59

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher
👍

Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
21:50

Stranger. Senator

-2
Stranger.

Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.

To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)

Komentarz: Stranger.
2014-01-17
18:29

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
16:26

A.l.e.X Legend

-2
A.l.e.X

Nie nastawiaj się na jakieś długie levelowanie, bo możliwe że już kończysz grę ;)

Komentarz: A.l.e.X
2014-01-17
16:20

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.

Komentarz: Soulcatcher

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl