The Banner Saga: Podróż do Vedrfell Rozdział 1
Aktualizacja:
Podróż do Vedrfell
Uwagi wstępne
Na tej i kolejnych stronach poradnika dotyczących karawany wszystkie momenty związane z różnego rodzaju przestojami w podróży opisywane będą w dwóch osobnych działach:
- Dział "Najważniejsze momenty podróży" - W dziale tym znajdą się opisy jedynie najważniejszych wydarzeń, spotkań oraz walk, których w żaden sposób nie można uniknąć i które są związane z główną linią fabularną.
- Dział "Dodatkowe zdarzenia" - W dziale tym znajdą się opisy pobocznych zdarzeń uaktywniających się w trakcie podróży karawaną. Zdarzenia te nie mają wpływu na przebieg głównego wątku fabularnego gry, pozwalając natomiast w wielu sytuacjach na pozyskanie zapasów, podreperowanie morale członków karawany czy lepsze poznanie wybranych postaci z drużyny.
Ważna uwaga: Nie przejmuj się jeśli jakieś dodatkowe zdarzenie nie załączyło się u Ciebie lub jeśli nie nastąpiło to przy pierwszej możliwej okazji, bo może do tego dojść dopiero w dalszej części podróży (polecam przeglądać opisy dodatkowych zdarzeń także z rozdziałów sąsiadujących z tym, który aktualnie zaliczasz). Co więcej, niektóre zdarzenia uaktywnią się tylko jeśli w drużynie znajdują się określone postacie lub tylko jeśli wcześniej podjąłeś określone decyzje.
Najważniejsze momenty podróży

Giganci w dalszej części podróży do Vedrfell zdecydują się na zbudowanie obozowiska. Po wysłuchaniu pierwszej części rozmowy z udziałem Ubina, Vognira, Hakona i księcia Ludina będziesz mógł zapoznać się z mapą świata (World Map). Zamknij mapę po tym jak ją dokładniej obejrzysz, odblokowując sobie po kilku chwilach dostęp do innych czynności powiązanych z pobytem w obozowisku. Polecam przede wszystkim odwiedzić namiot bohaterów (Heroes), a to dlatego, że najprawdopodobniej będziesz mógł awansować Gunnulfa na wyższy poziom doświadczenia. Warto przy okazji zapoznać się z zależnością dotyczącą kolejności ruchów członków drużyny w przyszłych walkach, która pokrywa się z widoczną listą bohaterów (od lewej do prawej). Możesz zmienić sugerowaną przez grę kolejność przesuwając ikony z podobiznami członków drużyny w inne sloty. Dobrze byłoby gdyby w każdej bitwie na początek swoje akcje wykonywali najpotężniejsi giganci, później "normalni" wojownicy i na koniec łucznicy.
Zostało jeszcze 40% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
