Surviving Mars: Lista Budynków
Aktualizacja:
W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich budynków występujących w grze wraz ze statystykami, kosztami budowy, kosztami utrzymania oraz opisami. Wszystkie budynki są skategoryzowane tak samo jak w grze.
- Infrastruktura
- Energia
- Produkcja
- Podtrzymywanie życia
- Magazyny
- Kopuły
- Domy, edukacja i nauka
- Usługi w kopule
- Iglice w kopule
- Dekoracje
- Cuda
Infrastruktura
Nazwa | Opis |
Łazik sterowany | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi i naprawia drony oraz steruje nimi. |
Ciężarówka sterowana | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi zasoby. Można za jego pomocą tworzyć stałe szlaki zaopatrzeniowe lub zbierać zasoby ze złóż na powierzchni. |
Eksplorator sterowany | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd badawczy, który może analizować anomalie. |
Gniazdo dronów | Koszt: 12 metalu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 3 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Steruje dronami i przydziela je do zadań. |
Sacja ładująca | Koszt: 1 metal, Zużycie: 0,2 energii. Ładuje akumulatory dronów. |
Wieżyczka detekcyjna | Koszt: 1 metalu, 1 artykuł elektroniczny, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 metalu. Zwiększa szybkość skanowania, zwłaszcza w sąsiednich sektorach. Zapewnia wcześniejsze ostrzeżenia przed klęską żywiołową. |
Węzeł wahadłowców | Koszt: 10 cementu, 15 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 1 paliwo, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Garażuje i tankuje wahadłowce umożliwiające dalekosiężny transport zasobów między składami i przesiedlanie kolonistów między kopułami. |
Oczyszczarka tryboelektryczna | Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 1,8 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Emituje impulsy zmniejszające ilość pyłu nagromadzonego na budynkach, które znajdują się w jej zasięgu. |
Podziemny grzejnik | Koszt: 15 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 1,6 energii, 1 woda, Konserwacja: 2 metalu. Zwiększa temperaturę w chłodnych strefach i chroni okoliczne budynki przed falami zimna. |
Laser SOP | Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Niszczy meteory spadające w jego zasięgu rażenia. Wymaga krótkich przerw między strzałami. |
Tunel | Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 30 części maszyn. Wejścia do tunelu mogą łączyć sieć energetyczną i sieć podtrzymywania życia znajdujące się w różnych miejscach i na różnych wysokościach. Łaziki mogą podróżować tunelami do miejsc zwykle dla nich niedostępnych. |
Wieżyczka obronna | Koszt: 10 metalu, 5 artykułów elektronicznych. Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Konstrukcja obronna z naprowadzaniem laserowym. Chroni pobliskie budynki przed meteorytami. Może atakować wrogie pojazdy z nadzwyczajnej odległości. |
Pułapka energetyczna | Koszt: 10 cementu, 5 polimeru, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii. Może uwięzić jedną lustrzaną kulę. |
Energia
Nazwa | Opis |
Panel słoneczny | Koszt: 1 metal, Konserwacja: 0,5 metalu, Produkcja podstawowa: 2 energii. Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem. |
Duży panel słoneczny | Koszt: 4 metalu, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 energii. Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem. |
Turbina wiatrowa | Koszt: 4 cementu, 1 część maszyn, Konserwacja: 0,5 części maszyn, Produkcja podstawowa: 5 energii. Wytwarza energię. Ma zwiększoną wydajność podczas burz pyłowych i w przypadku ustawienia na wzniesieniach. |
Generator Stirlinga | Koszt: 12 polimeru, 6 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 1 polimer, Produkcja podstawowa: 10 energii. Wytwarza energię. W stanie zamkniętym generator jest chroniony przed pyłem, ale wytwarza mniej energii. |
Reaktor termojądrowy | Koszt: 40 cementu, 20 polimeru, 20 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 200 energii. Robotnicy: 24 (8 na zmianę). Wytwarza duże ilości energii, ale wymaga robotników z pobliskiej kopuły. |
Bateria energetyczna | Koszt: 3 cementu, 2 polimeru, Konserwacja: 1 polimer. Pojemność: 200 energii. Magazynuje energię. Pojemność energii jest ograniczona przez maksymalną szybkość rozładowania. |
Bateria atomowa | Koszt: 5 cementu, 5 polimeru. Konserwacja: 2 polimeru. Pojemność: 2 000 energii. Magazynuje energię. Duża pojemność i szybkość rozładowania, ale wolne ładowanie. |
Kable energetyczne | Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów. Połącz producentów i konsumentów energii, zakładając sieć energetyczną. |
Wyłącznik | Koszt: 1 metal. Można obsługiwać ręcznie, aby odciąć dopływ energii. |
Produkcja
Nazwa | Opis |
Ekstraktor cementu | Koszt: 6 metalu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 cementu. Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Ekstraktor metali | Koszt: 20 cementu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 metalu. Robotnicy: 12 (4 na zmianę). Wydobywa metale z podziemnych złóż. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Montażownia dronów | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny, Robotnicy: 9 (3 na zmianę). Produkuje prefabrykaty dronów, które można wykorzystać przy zamawianiu nowych dronów w gniazdach dronów, co pomnoży posłuszną siłę roboczą kolonii. Drony nie stanowią żadnego zagrożenia dla ludzi. |
Ekstraktor rzadkich metali | Koszt: 20 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 7 rzadkich metali. Robotnicy: 12 (4 na zmianę). Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Fabryka polimerów | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 2 energii, 1 wodę, 1 paliwo, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 9 cementu. Robotnicy: 18 (6 na zmianę). Wytwarza polimery i potrzebuje do tego wody i paliwa. |
Fabryka elektroniki | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 15 artykułów elektronicznych, Zużycie: 8 energii, 1 metal rzadki, Konserwacja: 3 artykuł elektroniczny, Produkcja podstawowa: 9 artykułów elektronicznych. Robotnicy: 30 (10 na zmianę). Wytwarza artykuły elektroniczne z rzadkich metali. |
Fabryka części maszyn | Koszt: 10 cementu, 10 metali, 2 artykuły elektroniczne, Zużycie: 30 energii, 1 metal, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 12 części maszyn. Robotnicy: 15 (5 na zmianę). Wytwarza z metali części maszyn. |
Wytwórnia paliwa | Koszt: 5 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, 1 wodę, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 12 paliwa. Wytwarza paliwo z wody. |
Podtrzymywanie życia
Nazwa | Opis |
MAGETLEN | Koszt: 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 2 tlenu. Wytwarza tlen, ale nie podczas burz pyłowych. |
Zbiornik tlenowy | Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal, Pojemność: 100. Magazynuje tlen. |
Ekstraktor wody | Koszt: 6 cementu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 5 wody. Wydobywa wodę z podziemnych złóż. Nie działa podczas fal zimna. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Oddzielacz wilgoci | Koszt: 2 metalu, 5 polimery, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 1 woda. Wydobywa wodę z atmosfery. Wydajność maleje, gdy jest umieszczony w pobliżu innych oddzielaczy. Nie działa podczas burz pyłowych. |
Wieża ciśnień | Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal. Pojemność: 100. Magazynuje wodę. Nie działa podczas fal zimna. |
Rury | Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów. Transportuje wodę i tlen. |
Zawór | Koszt: 1 metal. Można zamykać ręcznie, aby odciąć dopływ wody i tlenu. |
Farma hydroponiczna | Koszt: 4 metalu, 2 polimeru, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 metalu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy. Robotnicy: 3 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw. |
Farma | Koszt: 8 cementu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy, Robotnicy: 6 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw. |
Farma grzybów | Koszt: 10 cementu, 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 2 tlenu, 0,5 wody, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 żywności. Robotnicy: 6 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. |
Magazyny
Nazwa | Opis |
Magazyn uniwersalny | Zapewnia miejsce na 30 jednostek każdego zasobu nadającego się do transportu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn metali | Zapewnia miejsce na 180 metalu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn cementu | Zapewnia miejsce na 180 cementu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn żywności | Zapewnia miejsce na 180 żywności. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn rzadkich metali | Zapewnia miejsce na 180 rzadkich metali. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn polimerów | Zapewnia miejsce na 180 polimeru. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn elektroniki | Zapewnia miejsce na 180 artykułów elektronicznych. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn części maszyn | Zapewnia miejsce na 180 części maszyn. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn paliwa | Zapewnia miejsce na 180 paliwa. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Wysypisko | Zapewnia miejsce na 70 odpadów skalnych. Odpady skalne powstają jako produkt uboczny różnych prac górniczych. |
Magazyn kostek | Bezpieczne miejsce dla czarnych kostek. Pojemność: 81. |
Magazyn tajemniczy skład | Jest bardzo... tajemniczy. |
Kopuły
Nazwa | Opis |
Kopuła podstawowa | Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, 1 tlen, 1 woda, Konserwacja: 1 cement. Mała kopuła, odpowiednia w początkach istnienia kolonii. |
Średnia kopuła | Koszt: 150 cementu, 80 metalu, 25 polimeru, Zużycie: 30 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 2 polimery. Kopuła w wersji średniej wielkości. |
Megakopuła | Koszt: 300 cementu, 200 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 50 energii, 4 tlenu, 4 wody, Konserwacja: 5 polimeru. Najnowocześniejsza i najbardziej przestronna wersja kopuły. |
Owalna kopuła | Koszt: 150 cementu, 150 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 40 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 4 polimeru. Podłużna wersja kopuły z miejscem na dwie iglice. |
Domy, edukacja i nauka
Nazwa | Opis |
Blok mieszkalny | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 energia, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 14 osób. Zapewnia dach nad głową. Odpoczywający mieszkańcy regenerują wygodę szybciej w porównaniu z innymi miejscami zamieszkania. |
Apartamenty | Koszt: 35 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 12 energii, Konserwacja: 3 cementu. Przestrzeń mieszkalna: 24 osoby. Zapewniają kolonistom dach nad głową. Ciasne pokoje dają mniejszą wygodę podczas odpoczynku. |
Inteligentny dom | Koszt: 5 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 0,5 artykułu elektronicznego. Przestrzeń mieszkalna: 4 osoby. Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne. |
Inteligentny kompleks | Koszt: 15 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 4 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Przestrzeń mieszkalna: 12 osoby. Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne. |
Przedszkole | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 8 osób. Zapewnia dzieciom dach nad głową. |
Plac zabaw | Koszt: 8 polimeru. Usługi: zabawa. Wygoda z obsługi: 80. Rozwija u dzieci zalety dzięki specjalnym programom wychowawczym. |
Szkoła | Koszt: 25 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne. Rozwija u dzieci pożądane zalety za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania. |
Laboratorium badawcze | Koszt: 15 cementu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Robotnicy: 9 (3 na zmianę). Generuje badania naukowe. |
Instytut naukowy | Koszt: 30 cementu, 20 artykułów elektronicznych, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 4 artykuły elektroniczne. Robotnicy: 24 (8 na zmianę). Generuje badania naukowe szybciej niż laboratorium badawcze. |
Marsjański uniwersytet | Koszt: 30 cementu, 10 metali, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Szkoli specjalistów za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania. |
Usługi w kopule
Nazwa | Opis |
Kosmobar | Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Zapewnia miejsce dla rekreacji i odpoczynku oraz fikuśne koktajle. Usługi: odprężenie, picie, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 60. |
Stołówka | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii i 1 żywność, Konserwacja: 1 cement. Serwuje najlepsze dania na Marsie. Można tu zjeść z nieplastikowej zastawy. Usługi: posilanie się, życie towarzyskie, żywność. Wygoda z obsługi - 60. |
Szpitalik | Koszt: 15 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Użytkownicy będą odzyskiwać zdrowie fizyczne i psychiczne, jeśli tylko nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin Usługi: badania medyczne. Wygoda z obsługi - 40. |
Plac ćwiczeń | Koszt: 10 metalu, 8 polimeru. Użytkownicy odzyskują małą ilość zdrowia fizycznego i mogą uzyskać sprawność. Usługi: gimnastyka, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 50. |
Kompleks kasyn | Koszt: 40 cementu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne. Miejsce luksusowych rozrywek, nie zawsze moralnych. Tutaj można poczuć się prawdziwym człowiekiem. Usługi: luksus, granie, hazard, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 70. |
Posterunek | Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Przeciwdziała przestępczości generowanej przez renegatów i zmniejsza spowodowane przez klęski żywiołowe straty zdrowia psychicznego u wszystkich mieszkańców kopuły. |
Sklep spożywczy | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 żywność, Konserwacja: 1 cement. Oferuje gotowe posiłki oraz świeże warzywa i owoce. Usługi: żywność, zakupy. Wygoda z obsługi - 50. |
Pracownia artystyczna | Koszt: 10 cementu, 2 polimeru, Zużycie: 1 polimer, Konserwacja: 1 cement. Miejsce do tworzenia i podziwiania autentycznych marsjańskich dzieł sztuki. Każda wizyta powoduje zużycie polimerów. Usługi: luksus, zakupy. Wygoda z obsługi - 80. |
Sklep z elektroniką | Koszt: 10 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 1 artykuł elektroniczny, Konserwacja: 1 cement. Najnowsze i najlepsze gadżety dostępne na Marsie! Każda wizyta powoduje zużycie artykułów elektronicznych. Usługi: zakupy, granie. Wygoda z obsługi - 100. |
Iglice w kopule
Nazwa | Opis |
Arkologia | Koszt: 80 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 4 polimeru, Przestrzeń mieszkalna: 32. Zapewnia dach nad głową i daję dużą wygodę mieszkańcom. |
Wiszące Ogrody | Koszt: 40 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 2 wody, Konserwacja: 4 cementu. Wygoda z obsługi: +100, Wygoda dla wszystkich miejsc zamieszkania: +30. Piękny kompleks parkowy. Zwiększa wygodę wszystkich budynków mieszkalnych w kopule. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. |
Oczyszczalnia wody | Koszt: 50 cementu, 10 polimeru, 5 części maszyn, Konserwacja: 3 części maszyn. Odzyskuje do 70% wody zużywanej w kopule. |
Zbiorniki klonujące | Koszt: 50 metalu, 20 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 polimeru. Z upływem czasu tworzy klony. Koloniści będący klonami rosną i starzeją się dwukrotnie szybciej niż normalnie. |
Węzeł sieci | Koszt: 50 cementu, 50 metalu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Zwiększa wydajność badań naukowych kopuły. |
Sanatorium | Koszt: 50 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 2 polimeru. Leczy kolonistów, usuwając ich wady. |
Ośrodek medyczny | Koszt: 30 cementu, 30 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 polimeru, Wygoda z obsługi: 70. Użytkownicy uzyskują zdrowie psychiczne i fizyczne, pod warunkiem, że nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Ma więcej miejsc i działa skuteczniej niż szpitalik. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin. Usługi: badania medyczne. |
Dekoracje
Nazwa | Opis |
Jupiter | Koszt: 1 cement, Zużycie: 0,2 energii. Nieco rozjaśnia marsjańskie noce. |
Ogródek | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny. |
Ogród | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny. |
Małe alejki | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Piękny park z alejkami i ławkami. |
Park z alejkami | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Piękny park z alejkami i ławkami. |
Ogródek skalny | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Urządzony ze smakiem, ściśle według reguł Zen. |
Jezioro | Koszt: 3 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Duży zbiornik wodny z orzeźwiająco chłodną wodą. |
Mała fontanna | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce służące do odprężenia i rekreacji. |
Fontanna | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce służące do odprężenia i rekreacji. |
Posąg | Koszt: 1 cement. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. "Na cześć założycieli marsjańskiej kolonii." |
Mały pomnik | Koszt: 42 czarnych kostek. Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Chyba nieszkodliwych. |
Duży pomnik | Koszt: 126 czarnych kostek. Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Zdecydowanie nie jest ot miejsce kultu. |
Cuda
Nazwa | Opis |
Sztuczne słońce | Koszt: 200 cementu, 300 metalu, 300 polimeru, Konserwacja: 3 polimeru. Produkcja podstawowa: 1 000 energii. Ten cud marsjańskiej techniki wytwarza ogromne ilości energii. Dostarcza nocą światło do pobliskich paneli słonecznych i ogrzewa okolicę. Przy rozruchu zużywa wielką ilość wody. |
Winda kosmiczna | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 150 polimeru, 150 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Szybszy sposób podróżowania w kosmos. Winda kosmiczna przyspiesza transport towarów na orbitę. Eksportuje rzadkie metale na Ziemię i oferuje uzupełnienie zapasów i prefabrykaty za korzystną cenę. |
Kopalnia Moho | Koszt: 400 cementu, 100 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 metalu, 20 rzadkich metali. Kopalnie Moho, wwiercające się głęboko w skorupę Marsa, wytwarzają metale, rzadkie metale i odpady skalne, a przy okazji ogrzewają okolicę. |
Teleskop Omega | Koszt: 400 cementu, 300 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 80 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Radioteleskop zerkający za zasłonę nieznanego zapewnia dostęp do nowych przełomowych technologii i przyspiesza badania naukowe. |
Projekt Morfeusz | Koszt: 200 cementu, 400 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 110 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Stworzyliśmy ten projekt dzięki lepszemu zrozumieniu działania ludzkiego mózgu. Dzięki połączeniu wyzwalaczy psychosomatycznych i sugestii dydaktycznej to urządzenie stymuluje rozwój nowych zalet u dorosłych kolonistów. |
Czerparka | Koszt: 100 cementu, 300 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 cementu. Zastosowani nowoczesnej technologii wydobywczej umożliwia wytwarzanie cementu bezpośrednio z marsjańskiej gleby, bez złóż. |
Kopuła krajobrazowa | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 300 polimeru, Zużycie: 40 energii, 10 wody, Konserwacja: 3 polimeru. Wygoda (wszystkie miejsca zamieszkania): 25. Fragment Ziemi na Marsie - zwiększa wygodę wszystkich zamieszkujących ją ludzi. Ponadto każdego sola zwiększa zdrowie psychiczne mieszkańców. |
Komentarze czytelników
Spili Junior
Nie można postawić kopuł obok siebie tak żeby koloniści tu mieszkali a tam pracowalil? W każdej kopule trzeba kopiować te same budynki :/ kasyno, stołówka, bar itp :/
mlokos79 Legionista
Czy da sie jakos kasowac wybudowane rury i kable?
mlokos79 Legionista
@Tomas - jesli masz na mysli "Protokol rozbiorki" to on dotyczy tylko budynkow a nie rur i kabli...
Runnersan Senator
Ja nie potrzebne kable odcinam na przycisku, wprawdzie potem irytują mnie komunikaty o pęknieciach w nich, ale nie mam strat w energii i nie musze ich utrzymywać. Gorzej, gdy akurat kawałek kabla blokuje budowę np. kopuły. Trochę słabo.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
