Surviving Mars: Surowce
Aktualizacja:
W grze występuje 11 typów surowców. Aby kolonia była samowystarczalna, musisz być w stanie samemu je wydobywać lub tworzyć.
Ikona | Nazwa i opis |
![]() | Cement - można uzyskać na złożach regolitu, umieszczając na nich ekstraktory cementu. Jest podstawowym budulcem, potrzebny praktycznie do wybudowania każdej budowli (z kilkoma wyjątkami). |
![]() | Energia - pochodzi głównie z tanich źródeł odnawialnych. Głównie z turbin wiatrowych, paneli słonecznych, ale także źródeł opartych na rozszczepianiu - generator Stirlinga i reaktor termojądrowy. Energia przesyłana jest siecią kablową, można przechowywać za pomocą baterii. |
![]() | Artykuły elektroniczne - produkowane w fabrykach elektroniki z rzadkich metali. Potrzebne często do serwisowania urządzeń w kolonii. Fabryki można stawiać tylko w kopule. |
![]() | Żywność - wytwarzana jest na farmach i farmach hydroponicznych w kopułach lub też poza kopułą na farmie grzybów. Na farmach można uprawiać różne rośliny o różnych cyklach wzrostu. Niektóre uprawy wytwarzają również tlen dla kopuły. |
![]() | Paliwo - jest produkowane w rafinerii z CO2. Stosowane do tankowania rakiet latających na Ziemię, do produkcji polimerów i do pojazdów w węzłach wahadłowców. |
![]() | Części maszyn - wytwarzane z metalu w fabrykach części maszyn. Stosowane do budowy i konserwacji ekstraktorów. |
![]() | Metal - łatwe do znalezienia na powierzchnii Marsa. Występują również pod Ziemią. Wydobyciem zajmują się ekstraktory metali. Jest podstawowym materiałem konstrukcyjnym, wykorzystywany często do konserwacji obiektów. |
![]() | Tlen - niezbędny do przetrwania kolonistów na Czerwonej Planecie. Można wytwarzać za pomocą instalacji MAGETLEN-u oraz niektórych roślin. Tak jak woda, tlen jest transportowany systemem rurociągów. |
![]() | Polimery - można znaleźć na powierzchnii Marsa. Produkowane również przez kolonistów w fabryce polimerów. Służy do produkcji baterii energetycznych, kopuł, iglic. |
![]() | Rzadkie metale - znajduje się wyłącznie w podziemiach. Wydobywane za pomocą ekstraktorów rzadkich metali. Służą do produkcji artykułów elektronicznych. Można je eksportować na Ziemię, aby uzyskać nowe fundusze. |
![]() | Woda - wytwarzany za pomocą oddzielaczy wilgoci i ekstraktorów wody. Transportuje się je rurociągami. Niezbędny do przetrwania kolonistów, służy też jako jeden z surowców do produkcji polimerów i paliwa rakietowego. |
- Surviving Mars - poradnik do gry
- Surviving Mars: Poradnik do gry
- Surviving Mars: Rozgrywka
- Surviving Mars: Ustalenie ładunku
- Surviving Mars: Wybór tajemnicy
- Surviving Mars: Wybór miejsca lądowania
- Surviving Mars: Założenie bazy
- Surviving Mars: Surowce
- Surviving Mars: Jednostki
- Surviving Mars: Zagrożenia
- Surviving Mars: Anomalie
- Surviving Mars: Technologia
- Surviving Mars: Rozbudowa bazy
- Surviving Mars: Koloniści
- Surviving Mars: Kamienie milowe
- Surviving Mars: Jak utrzymać przy życiu kolonistów?
- Surviving Mars: Jak zarabiać?
- Surviving Mars: Cuda
- Surviving Mars: Osiągnięcia
- Surviving Mars: Rozgrywka
- Surviving Mars: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ja nie potrzebne kable odcinam na przycisku, wprawdzie potem irytują mnie komunikaty o pęknieciach w nich, ale nie mam strat w energii i nie musze ich utrzymywać. Gorzej, gdy akurat kawałek kabla blokuje budowę np. kopuły. Trochę słabo.
@Tomas - jesli masz na mysli "Protokol rozbiorki" to on dotyczy tylko budynkow a nie rur i kabli...
Czy da sie jakos kasowac wybudowane rury i kable?
Nie można postawić kopuł obok siebie tak żeby koloniści tu mieszkali a tam pracowalil? W każdej kopule trzeba kopiować te same budynki :/ kasyno, stołówka, bar itp :/
Niestety, ale nie można, gra traktuje każą kopule jako inne miasto, może mody coś zmienia w tej kwestii.
Brakuje tez opcji, gdy chcemy rozdzielić kolonie np na dwóch krańcach mapy, nie mamy informacji o zapotrzebowaniu każdej koloni tylko jedną główna informacje.
Próbowałem tbh tak zrobić - w sensie, że specjalizować kopuły, jedne mieszkalne, użytkowe itd. Gra słabo sobie z tym radzi. Można zrobić tak, żeby mieszkańcy z innej kopuły pracowali w innej. Jest o tym w poradniku, ale wymaga to małego micro :/
Mogą też zmieniać miejsce zamieszkania, wedle swoich widzimisię. Jeśli masz wahadłowce, to najpewniej z nich skorzystają, ewentualnie jak kopuła jest blisko to pójdą pieszo ;)
Jest mod który polepsza Inteligencję pracowników. Automatycznie pracują w miejscach o ich specjalizacji nawet w innej kopule oraz nie przyjmują innych nie pasujących specjalistów do danej pracy. Można używać filtrów i sobie konfigurować.
Smarter Worker AI i Workplace filter. Bardzo przydatne mody.
A wychodzą teraz gry które nie wymagają dx11?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











