Surviving Mars: Interfejs
Aktualizacja:

W tym rozdziale dowiesz się, co oznaczają poszczególne elementy interfejsu. Ułatwi Ci to orientację w sytuacji i będziesz mógł lepiej planować swoje działania.
- 1. Notyfikacje i zdarzenia
- 2. Wskazówki
- 3. Przegląd zasobów/kolonistów
- 4. Przyciski informacyjne/użytkowe
- 5. Liczniki informacyjne
- 6. Jednostki
- 7. Operowanie czasem
- 8. Przyciski otwierające inne widoki
1. Notyfikacje i zdarzenia
W tym miejscu gra informuje o wszelkich zagrożeniach, zbadanych sektorach, osiągniętych kamieniach milowych, awariach w kolonii.
2. Wskazówki
Na początku gra będzie podpowiadać i dawać wskazówki, jak rozwijać kolonię i co budować pierwsze.
3. Przegląd zasobów/kolonistów
Pojawia się często podczas budowania lub kiedy wciśniesz przycisk z trzema paskami (patrz punkt 4. Przyciski informacyjne/użytkowe). To okno pozwoli Ci na kontrolowanie zasobów i kolonistów. Możesz poznać ich cechy, czy są bezrobotni, czy posiadają dom, a nawet - czy sprawiają problemy. Najeżdżając kursorem np. na podstawowe zasoby, gra wyświetli szczegółowe dane dot. kosztów utrzymania, przechowywanych materiałów, zużycia zasobów.
4. Przyciski informacyjne/użytkowe
W tym miejscu masz dostęp do przeglądu zasobów i kolonistów(po lewej), spis kamieni milowych czyli ważnych osiągnięć dokonanych podczas gry, menu wybierania rozgłośni radiowych oraz menu główne.
5. Liczniki informacyjne
W tym miejscu gra informuje o tym, ile kolonia posiada dronów (ikona z prawej) oraz kolonistów (ikona z lewej).
6. Jednostki
Tutaj masz dostęp do jednostek, którymi możesz kierować i zarządzać, włączając w to przyloty i odloty rakiet.
7. Operowanie czasem
Możesz przewijać czas i dostosować prędkość gry do swoich potrzeb. Gra informuje również o liczbie Soli (marsjańskiej doby) oraz wskazuje pory dnia (niebiesko-żółty pasek).
8. Przyciski otwierające inne widoki
Od lewej - menu budowy (można też otworzyć za pomocą prawego przycisku myszy klikając gdziekolwiek), menu widoku całej mapy, menu dostaw z Ziemii oraz menu technologii.
Komentarze czytelników
Spili Junior
Nie można postawić kopuł obok siebie tak żeby koloniści tu mieszkali a tam pracowalil? W każdej kopule trzeba kopiować te same budynki :/ kasyno, stołówka, bar itp :/
mlokos79 Legionista
Czy da sie jakos kasowac wybudowane rury i kable?
mlokos79 Legionista
@Tomas - jesli masz na mysli "Protokol rozbiorki" to on dotyczy tylko budynkow a nie rur i kabli...
Runnersan Senator
Ja nie potrzebne kable odcinam na przycisku, wprawdzie potem irytują mnie komunikaty o pęknieciach w nich, ale nie mam strat w energii i nie musze ich utrzymywać. Gorzej, gdy akurat kawałek kabla blokuje budowę np. kopuły. Trochę słabo.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
