Surviving Mars: Ekspansja
Aktualizacja:
Ekspansja czasami jest jedynym słusznym wyborem w obliczu braku surowców na start. To często konieczność, aby nie przywozić surowców z Ziemii i marnować fundusze sponsora.
Ekspansja po wodę
Ekspansja po wodę jest o tyle łatwa, że potrzeba przygotować bardzo mało surowców. Oprócz tunelu, należy przygotować surowce na ekstraktory wody, zbiorniki, połączenia rurami i zapasowe źródła energii.
Na tunel potrzeba 80 cementu, 20 metalu, 30 części maszyn.
Na 1 ekstraktor wody - 6 cementu i 2 części maszyn.
Wieża ciśnień - 3 metalu.
Zapasowe źródło energii - turbina wiatrowa - 4 cementu, 1 część maszyn lub generator Stirlinga - 12 polimeru i 6 artykułów elektronicznych lub prefabrykat za $400M.
Rury i kable - 1 metalu na każde 5 heksów.
Gniazdo dronów - prefabrykat za $150M lub 12 metalu i 8 artykułów elektronicznych.
Ewentualna obrona przeciwmeteorytowa - Laser SOP - 15 metalu i 5 artykułów elektronicznych lub wieżyczka obronna - 10 metalu i 5 artykułów elektronicznych.
Jak widać, koszt takiej inwestycji jest relatywnie mały.

Ekspansja po złoża podziemne
Ekspansja po złoża podziemne jest o tyle trudna, że potrzebna jest o wiele większa infrastruktura w porównaniu do ekspansji po wodę. Musisz pamiętać, że ekstraktory metali oraz rzadkich metali nie będą działać bez kolonistów, więc jeżeli planujesz wydobywać metale, potrzebujesz wybudować również kopułę dla kolonistów. A jeżeli budujesz kopułę, musisz również zadbać o wygodę. To drastycznie podnosi koszty takiej inwestycji. Mimo wszystko, jeśli złoża są odpowiednio duże, inwestycja może się opłacić i zapewni Ci stabilizację w kolonii. Patrząc na koszty ekspansji po wodę, dorzuć koszty kopuły, budynków w kopule, wytwarzanie i magazynowanie tlenu oraz ekstraktory. Sama kopuła potrafi kosztować bardzo dużo, zwłaszcza w początkowej fazie gry, bez odpowiednich technologii zmniejszających koszty budowy (np. kopuła podstawowa - 80 cementu, 20 metalu i 10 polimeru).

Komentarze czytelników
Spili Junior
Nie można postawić kopuł obok siebie tak żeby koloniści tu mieszkali a tam pracowalil? W każdej kopule trzeba kopiować te same budynki :/ kasyno, stołówka, bar itp :/
mlokos79 Legionista
Czy da sie jakos kasowac wybudowane rury i kable?
mlokos79 Legionista
@Tomas - jesli masz na mysli "Protokol rozbiorki" to on dotyczy tylko budynkow a nie rur i kabli...
Runnersan Senator
Ja nie potrzebne kable odcinam na przycisku, wprawdzie potem irytują mnie komunikaty o pęknieciach w nich, ale nie mam strat w energii i nie musze ich utrzymywać. Gorzej, gdy akurat kawałek kabla blokuje budowę np. kopuły. Trochę słabo.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
