Surviving Mars: Technologia
Aktualizacja:
W tym rozdziale dowiesz się, jakie technologie warto wybierać podczas gry oraz które technologie znacząco usprawniają rozgrywkę. Kompletną listę technologii znajdziesz w "Lista technologii".
Przydatne technologie na początek
Wybór odpowiednich technologii w głównej mierze zależy od tego, czego Tobie konkretnie w danym momencie potrzeba, jaki jest Twój styl grania oraz na czym chcesz się skupić. Każdą technologię trzeba zbadać, aby odkryć następną. Pamiętaj o tym, że anomalie mogą przyspieszyć badania i odkrywać niezbadane technologie z jakiegokolwiek miejsca na drzewku technologicznym.
Każda technologia w grze jest przydatna. Jednak na początek warto badać technologie, które odblokowują budynki, zwiększają wydajność produkcji bądź zmniejszają koszty budowania. Również technologie dające nowe uprawy i pozwalające na radzenie sobie z zagrożeniami są dobrym wyborem na początek.
Z drzewka biotechnologii, na początek warto zbadać: Adaptacja gleby - odblokowuje farmy, Filtracja magnetyczna - ulepszenie MAGETLEN-u zwiększa produkcje tlenu o 50% (ulepszenie do zainstalowania - można to zrobić, klikając na istniejący budynek i kliknąć ikonę w prawym górnym rogu, w oknie szczegółów budynku). Oczyszczanie wody - odblokowuje oczyszczalnie wody, dzięki czemu spada zużycie wody w kopule. Uprawy użytkowe to również mus, udostępnia nowe uprawy dla farm. Technologia oddzielaczy higroskopijnych nie jest konieczna - nie zwiększa znacząco produkcji wody (bonus 50% dla oddzielacza wilgoci). Możesz ją zbadać, jeśli masz parę prefabrykatów na czarną godzinę.
Z drzewka inżynierii warto zbadać: Hydrosyntezę mikrograwitacyjną - da Ci to dostęp do zbudowania wytwórni paliwa i fabryki polimerów. Protokół rozbiórki przydaje się często, gdy chcesz usunąć i wstawić obok nowy ekstraktor cementu - technologia umożliwia usuwanie budynków. Mikroprodukcja pozwoli Ci wykorzystać rzadkie metale do produkcji elektroniki w fabryce elektroniki.
Pierwsze technologie z gałęzi robotyki nie są aż tak ważne. Jedynie Gniazdo dronów oraz Rój dronów mogą okazać się przydatne - pierwszy pozwala na budowanie gniazda dronów, co umożliwi Ci poszerzanie kolonii, drugi natomiast dodaje 2 drony do nich i zwiększa maksymalną liczbę dronów do 80. Możesz pokusić się też o Optymalizację transportu, jeśli często korzystasz z ciężarówki sterowanej - gromadzi surowce szybciej i ma zwiększoną pojemność o 15.
Gałąź fizyki to bardzo przydatna kategoria technologiczna. Zbadanie Turbin mikrograwitacyjnych pozwoli turbinom wiatrowym na zwiększenie produkcji energii o 33%. Podziemne ogrzewanie uchroni Cię przed falami zimna, udostępniając budowlę Podziemny grzejnik. Technologia Autonomicznych czujników pozwoli Ci zapomnieć o wieżyczkach detekcyjnych i zaoszczędzi niewielką ilość energii. Generator Stirlinga umożliwi budowę wydajnego źródła energii.
Na początku rozgrywki, będąc w posiadaniu małej ilości kolonistów i małej (bądź średniej kopuły, dzięki sponsorowi z Indii), socjologia będzie mało opłacalną kategorią. W obliczu topniejących funduszy sponsora, warto zbadać Marsjanin potrafi, co zwiększy fundusze o $1 000M. Szkolenie systematyczne wydaje się być dobrą metodą, na lepsze pozyskiwanie żywności i szybsze badania - zwiększa wydajność naukowców i botaników o 10. Szkolenie produktywności przyda się, gdy będziesz budował ekstraktory metalu i nowe fabryki. Technologia ta zwiększa wydajność geologów i techników o 10. Obydwie technologie szkoleniowe będą dawały premie, pod warunkiem, że koloniści będą pracowali na odpowiednich stanowiskach, zgodne z ich specjalizacją.
Drzewko przełomów jest najbardziej nieprzewidywalne - ciężko stwierdzić, co wylosuje gra po zbadaniu anomalii. Technologie, które są niezwykle przydatne to: Autonomiczne gniazda - gniazda dronów nie potrzebują energii i konserwacji, Nanorafinacja - ekstraktory wydobywają zasoby po wyczerpaniu złoża, Ulepszanie kopuł - 50% mniejszy koszt podstawowych zasobów, Marsjańska stal - koszt budynków wyrażony w metalach maleje o 25%. Znakomite Kable i Znakomite rury pomogą Ci zapomnieć o jakichkolwiek awariach i przeznaczaniu surowców na nie. Kompozyty beztarciowe zwiększą produkcję energii turbin wiatowych o 100% a Szybki sen pozwoli wycisnąć z kolonistów o wiele więcej - dzięki tej technologii będą potrzebowali tylko 1 godzinę snu. Wielkie uprawy odblokują uprawy o zwiększonej wydajności, Nanity budowlane będą budowały same bez dronów, Sztuczne mięśnie usprawniają drony - będą mogły przewozić 2 surowce jednocześnie.
Najlepsze technologie
Każda technologia w grze w mniejszym bądź większym stopniu usprawnia rozgrywkę. Oczywiście najlepsze technologie to takie, które zwiększają wydajność fabryk, źródeł energii, ekstraktorów oraz farm. Również technologie odblokowujące nowe budynki są niezwykle ważne - część z nich pozwoli Ci zapomnieć o zamawianiu prefabrykatów z Ziemii. Technologie przyznające nowe fundusze oraz zmniejszające koszty budowy potrafią być bardzo przydatne. Technologie zmieniające całkowicie rozgrywkę to technologie odblokowujące cudy, głównie chodzi o kopalnie Moho, Czerparkę oraz Teleskop Omega. Pierwsze dwa cudy pozwolą Ci całkowicie zapomnieć o szukaniu złóż metali, rzadkich metali oraz cementu. Nanorafinacja i Utylizacja odpadów skalnych pozwoli Ci na lepsze pozyskiwanie surowców z odpadów i wyczerpanych złóż.
Lista najlepszych technologii
Zwróć w tym miejscu uwagę na niektóre technologie. Przykładowo, technologie posiadające w nawiasie "(powłoka higroskopijna)" lub "(terapia odmładzająca)" oznaczają, że są to ulepszenia do zainstalowania w tych budynkach. Nie wystarczy wtedy samo zbadanie technologii, aby działała - musisz wydać surowce, aby ulepszyć budynek.
Nazwa | Opis |
Oczyszczanie wody | Nowy budynek iglicowy - oczyszczalnia wody. Koszt badania: 1 000 punktów. |
Oddzielacze higroskopijne | Ulepszenie oddzielacza wilgoci (powłoka higroskopijna) - produkcja wody zwiększona o 50%. Koszt badania: 1 500 punktów. |
Filtracja magnetyczna | Ulepszenie MAGETLEN-u (filtracja magnetyczna) - produkcja tlenu zwiększona o 50%. Koszt badania: 1 500 punktów. |
Adaptacja gleby | Nowy budynek - farma. Koszt badania: 2 000 punktów. |
Uprawy użytkowe | Odblokowuje w farmach zwykłych i hydroponicznych nowe uprawy, które wytwarzają tlen i poprawiają jakość gleby. Koszt badania: 2 000 punktów. |
Inżynieria krajobrazu kopuł | Miejsca zamieszkania w kopułach podstawowych stają się bardziej wygodne. Koszt badania: 3 000 punktów. |
Inżynieria biomów | Farmy zwiększają wygodę wszystkich domów mieszkalnych w kopule. Koszt badania: 4 500 punktów. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Surviving Mars - poradnik do gry
- Surviving Mars: Poradnik do gry
- Surviving Mars: Rozgrywka
- Surviving Mars: Ustalenie ładunku
- Surviving Mars: Wybór tajemnicy
- Surviving Mars: Wybór miejsca lądowania
- Surviving Mars: Założenie bazy
- Surviving Mars: Surowce
- Surviving Mars: Jednostki
- Surviving Mars: Zagrożenia
- Surviving Mars: Anomalie
- Surviving Mars: Technologia
- Surviving Mars: Rozbudowa bazy
- Surviving Mars: Koloniści
- Surviving Mars: Kamienie milowe
- Surviving Mars: Jak utrzymać przy życiu kolonistów?
- Surviving Mars: Jak zarabiać?
- Surviving Mars: Cuda
- Surviving Mars: Osiągnięcia
- Surviving Mars: Rozgrywka
- Surviving Mars: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Spili Junior
Nie można postawić kopuł obok siebie tak żeby koloniści tu mieszkali a tam pracowalil? W każdej kopule trzeba kopiować te same budynki :/ kasyno, stołówka, bar itp :/
mlokos79 Legionista
Czy da sie jakos kasowac wybudowane rury i kable?
mlokos79 Legionista
@Tomas - jesli masz na mysli "Protokol rozbiorki" to on dotyczy tylko budynkow a nie rur i kabli...
Runnersan Senator
Ja nie potrzebne kable odcinam na przycisku, wprawdzie potem irytują mnie komunikaty o pęknieciach w nich, ale nie mam strat w energii i nie musze ich utrzymywać. Gorzej, gdy akurat kawałek kabla blokuje budowę np. kopuły. Trochę słabo.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
