Cywilizacja 5: Miasta produktywne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Miasta produktywne

To te, w których skupiamy się na produkcji jednostek i budynków. Najlepiej uczynić tego typu ośrodkiem nasze drugie lub trzecie miasto, o ile jest ono otoczone znaczną ilością wzgórz (gwarantujących duże zyski produkcji) zagospodarowanych przez kopalnie. W tego typu mieście należy zadbać o maksymalizację produkcji i bonusy dla tworzonych tam oddziałów.

Przykład miasta produktywnego - Miasta produktywne | Rodzaje miast w Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Przykład miasta produktywnego

W poniższych tabelach nie podano technologii wymaganych do tworzenia poszczególnych struktur - zwykle posiada się je z pewnym wyprzedzeniem, a w razie wątpliwości zawsze można zajrzeć do Civilopedii zawartej w grze.

Bonusy dla wojska

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Koszary

80 produkcji

1 złota

Brak/Starożytność

+15 punktów doświadczenia dla produkowanych oddziałów naziemnych

Zbrojownia

120 produkcji

3 złota

 

Wymaga koszar lub twierdzy/Klasyczna

+15 punktów doświadczenia dla produkowanych oddziałów naziemnych

Akademia wojskowa

350 produkcji

3 złota

Wymaga koszar lub twierdzy/Renesans

+15 punktów doświadczenia dla produkowanych oddziałów naziemnych

Stajnie

100 produkcji

1 złota

Przyłączone pastwisko z końmi/Klasyczna

25% do produkcji, jeśli szkolone są oddziały konne

Kuźnia

150 produkcji

2 złota

Przyłączona kopalnia żelaza/Średniowiecze

+15% do produkcji podczas szkolenia jednostek naziemnych

Arsenał

350 produkcji

3 złota

Akademia wojskowa/Przemysłowa

+20% do produkcji podczas szkolenia jednostek naziemnych

Bonusy do produkcji

Nazwa budynku

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-01-10
22:30

leedss Chorąży

leedss
👍

Ja raz zbudowałem miasto na wzgórzu potem odkryłem tam żelazo myślałem, że je straciłem jednak miałem 6 sztuk żelaza, czyli działało to tak jak kopalnia.

Komentarz: leedss
2011-01-12
17:39

zanonimizowany721120 Legionista

Dyplomacja w tej grze chyba niczemu nie służy, jakich to dobrych stosunków nie mam z innymi nacjami to po jakimś czasie i tak mam wojnę z 2/3 na raz cywilizacjami, sami ją wypowiadają. Nigdy nie udało mi się uprosić o surowiec, a handel jest totalnie nieopłacalny.

Komentarz: zanonimizowany721120
2011-01-12
17:42

zanonimizowany721120 Legionista

Warto dodać do kulturowego zwycięstwa cywilizację Azteków, jeżeli ktoś gra dość agresywnie nieźle można punktów zdobyć zabijając wrogie jednostki.

Komentarz: zanonimizowany721120
2014-12-31
12:23

zanonimizowany1058929 Junior

Do zwycięstwa naukowego warto dodać cywilizację Austrii, gdyż dzięki "małżeństwom dyplomatycznym" możemy szybko powiększyć imperium o dobrze rozbudowane miasta-państwa, które stanowią pokaźne źródło punktów nauki.

Komentarz: zanonimizowany1058929
2015-01-14
09:01

Lapak Legionista

Ja za to uważam, że handel naprawdę jest opłacalny. Można się w dość ciekawy sposób nawet targować, nie jeden raz udało mi się zaspokoić potrzebę miasta na jeden z surowców :)

Komentarz: Lapak
2016-01-02
15:25

spidermanPL Legionista

leeds ma racje

Komentarz: spidermanPL
2016-11-09
18:25

rycerz12345678901 Junior

Strasznie droga ta armia w średniowieczu robie taką małą armię(parę maks 10 jednostek)patrzę ,a tu moje państwo produkuje 1 zł na turę.

Komentarz: rycerz12345678901
2017-01-18
00:46

implact Junior

ja to chyba gram w inną grę niż tą którą autor tu opisuje.... dajmy na to stawiam miasto na pustyni i mam tak jak wszędzie indziej poza górą, tam mam 2 jedzenia i 2 produkcji, 2 jedzenia i 1 produkcji... nie ma złota tam gdzie autor opisuje, że jest... Niby ta sama a wiele różnic dzieli tą tu opisywaną a tą w którą ja gram... Pomimo, że gram w tą grę, ma ona wiele wad. Inteligencja komputera to tragiczna tragedia i tylko dzięki zwiększaniu poziomu trudności można w nią grać i jest w miarę ciekawie choć to nie zmienia faktu, że komputer po prostu jest głupi! Brakuje mi tu wiele rzeczy, choćby takiej, że po zdobyciu doświadczenia sami wybieramy specjalizacje, a nie nabywamy poprzez to co faktycznie się dzieje, skoro walczymy ciągle w trudnym terenie to powinien zdobywać umiejętność walki w trudnym terenie, wybór powinniśmy mieć dopiero wtedy jak jest mniej więcej połowa walk stoczonych tu i tu. Dalej wymieniając, przemierzamy ciągle równinami albo łąkami powinniśmy po jakimś czasie szybciej chodzić po tych polach np. 3 ruchu móc zrobić, to samo góry, dalej - robotnicy nie ulepszają się a powinni moim zdaniem, stawiasz tą 3-6 czy tam 8 farmę to powinni robić to już trochę szybciej... tu ktoś wspomniał, że dyplomacja jest do niczego i ja się pod tym podpisuję, całą grę mam dobre stosunki a i tak mi wojnę wypowie, albo potępi nie wiedzieć czemu... mała ilość opcji i dość wąskie możliwości dyplomacji. Dużo pracy czeka jeszcze producentów nim gra stanie się naprawdę dobrą i wartą polecenia...

Komentarz: implact
2017-01-29
10:47

chumanista Junior

Najlepsza jest autokracja i racjonalizm. w autokracji masz faszyzm (to ci podwaja surowce strategiczne) a w racjonaliźmie masz ewolucję naukową (2 darmowe technologie). Przemyśl
to.

Komentarz: chumanista

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl