Cywilizacja 5: Miasta szczęścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Miasta szczęścia

W ramach eksperymentu można spróbować stworzyć miasto, którego głównym celem będzie zwiększanie zadowolenia naszego narodu. W praktyce mija się to nieco z celem - zwykle szczęście zdobywa się w poszczególnych miastach niejako "przy okazji", więc nie warto tworzyć osobnego ośrodka poświęconego tylko temu celowi. Mimo tego, na następnych stronach znajdziecie listę budynków, które sprawią, że nasza cywilizacja urośnie w siłę a ludziom zacznie się żyć dostatniej.

Duża ilość odpowiednich budowli zrównoważy nawet największe niezadowolenie - Miasta szczęścia | Rodzaje miast w Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Duża ilość odpowiednich budowli zrównoważy nawet największe niezadowolenie

Bonusy do zadowolenia

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Cyrk

80 produkcji

Brak

Miasto musi się posiadać konie lub kość słoniową/Klasyczna

+2 do zadowolenia

Koloseum

150 produkcji

3 złota

Brak/Klasyczna

+4 do zadowolenia

Sąd

100 produkcji

4 złota

Brak/Klasyczna

Likwiduje dodatkowe niezadowolenie w okupowanym mieście

Teatr

300 produkcji

3 złota

Koloseum/Renesans

+5 do zadowolenia

Stadion

450

3 złota

Teatr/Współczesność

+5 do zadowolenia

Budynki gwarantujące bonus do zadowolenia, ale dostępne jedynie dla określonych cywilizacji

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Grobowiec

120

Brak

Egipt/Klasyczna

+2 kultura

+2 zadowolenie

Sąd satrapy

220 produkcji

Brak

Targowisko

Persja/Renesans

+25% do złota

+2 do zadowolenia

Przydatne cudy świata

Nazwa cudu

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Notre Dame

500 produkcji

Brak

Brak/Średniowiecze

+5 do zadowolenia

+1 do kultury

Wieża Eiffela

1000 produkcji

Brak

Brak/Przemysłowa

+8 do zadowolenia

+1 do kultury

Wiszące Ogrody

200 produkcji

Brak

Brak/Klasyczna

+3 do zadowolenia

+1 do kultury

+1 do populacji w każdym mieście

Zakazany Pałac

600 produkcji

Brak

Brak/Renesans

-25% do niezadowolenia wynikającego z ilości miast

+1 do kultury

Circus Maximus

880 produkcji

Brak

Koloseum w każdym mieście/Klasyczna

+5 do zadowolenia

+1 do kultury

Podsumowanie

Jak widać, nie istnieje żaden górny limit poziomu zadowolenia, ale, niestety, nie istnieje też dolny. Naszym zadaniem jest więc niedopuszczenie do sytuacji, w której miernik zadowolenia osiągnie wartości ujemne - to się zawsze źle kończy. Trzeba pamiętać o tym, że niezadowolenie rośnie dość szybko - z każdym nowym obywatelem i z każdym nowym miastem. Z drugiej strony, im więcej miast, tym więcej budowli zapewniających szczęście będziemy mogli wybudować. Warto więc znaleźć złoty środek - na ogół stanowi go 5-6 miast. Jeśli będziemy posiadać ich więcej, będziemy musieli zainwestować w wytwarzanie dużych ilości surowców luksusowych (każdy daje +5 do zadowolenia) oraz w szlaki handlowe, które również pozytywnie odbijają się na nastroju naszych poddanych. W dalszej kolejności przydatne będą ustroje niwelujące poziom niezadowolenia - zwłaszcza w gałęziach Pobożności i Ładu.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-01-10
22:30

leedss Chorąży

leedss
👍

Ja raz zbudowałem miasto na wzgórzu potem odkryłem tam żelazo myślałem, że je straciłem jednak miałem 6 sztuk żelaza, czyli działało to tak jak kopalnia.

Komentarz: leedss
2011-01-12
17:39

zanonimizowany721120 Legionista

Dyplomacja w tej grze chyba niczemu nie służy, jakich to dobrych stosunków nie mam z innymi nacjami to po jakimś czasie i tak mam wojnę z 2/3 na raz cywilizacjami, sami ją wypowiadają. Nigdy nie udało mi się uprosić o surowiec, a handel jest totalnie nieopłacalny.

Komentarz: zanonimizowany721120
2011-01-12
17:42

zanonimizowany721120 Legionista

Warto dodać do kulturowego zwycięstwa cywilizację Azteków, jeżeli ktoś gra dość agresywnie nieźle można punktów zdobyć zabijając wrogie jednostki.

Komentarz: zanonimizowany721120
2014-12-31
12:23

zanonimizowany1058929 Junior

Do zwycięstwa naukowego warto dodać cywilizację Austrii, gdyż dzięki "małżeństwom dyplomatycznym" możemy szybko powiększyć imperium o dobrze rozbudowane miasta-państwa, które stanowią pokaźne źródło punktów nauki.

Komentarz: zanonimizowany1058929
2015-01-14
09:01

Lapak Legionista

Ja za to uważam, że handel naprawdę jest opłacalny. Można się w dość ciekawy sposób nawet targować, nie jeden raz udało mi się zaspokoić potrzebę miasta na jeden z surowców :)

Komentarz: Lapak
2016-01-02
15:25

spidermanPL Legionista

leeds ma racje

Komentarz: spidermanPL
2016-11-09
18:25

rycerz12345678901 Junior

Strasznie droga ta armia w średniowieczu robie taką małą armię(parę maks 10 jednostek)patrzę ,a tu moje państwo produkuje 1 zł na turę.

Komentarz: rycerz12345678901
2017-01-18
00:46

implact Junior

ja to chyba gram w inną grę niż tą którą autor tu opisuje.... dajmy na to stawiam miasto na pustyni i mam tak jak wszędzie indziej poza górą, tam mam 2 jedzenia i 2 produkcji, 2 jedzenia i 1 produkcji... nie ma złota tam gdzie autor opisuje, że jest... Niby ta sama a wiele różnic dzieli tą tu opisywaną a tą w którą ja gram... Pomimo, że gram w tą grę, ma ona wiele wad. Inteligencja komputera to tragiczna tragedia i tylko dzięki zwiększaniu poziomu trudności można w nią grać i jest w miarę ciekawie choć to nie zmienia faktu, że komputer po prostu jest głupi! Brakuje mi tu wiele rzeczy, choćby takiej, że po zdobyciu doświadczenia sami wybieramy specjalizacje, a nie nabywamy poprzez to co faktycznie się dzieje, skoro walczymy ciągle w trudnym terenie to powinien zdobywać umiejętność walki w trudnym terenie, wybór powinniśmy mieć dopiero wtedy jak jest mniej więcej połowa walk stoczonych tu i tu. Dalej wymieniając, przemierzamy ciągle równinami albo łąkami powinniśmy po jakimś czasie szybciej chodzić po tych polach np. 3 ruchu móc zrobić, to samo góry, dalej - robotnicy nie ulepszają się a powinni moim zdaniem, stawiasz tą 3-6 czy tam 8 farmę to powinni robić to już trochę szybciej... tu ktoś wspomniał, że dyplomacja jest do niczego i ja się pod tym podpisuję, całą grę mam dobre stosunki a i tak mi wojnę wypowie, albo potępi nie wiedzieć czemu... mała ilość opcji i dość wąskie możliwości dyplomacji. Dużo pracy czeka jeszcze producentów nim gra stanie się naprawdę dobrą i wartą polecenia...

Komentarz: implact
2017-01-29
10:47

chumanista Junior

Najlepsza jest autokracja i racjonalizm. w autokracji masz faszyzm (to ci podwaja surowce strategiczne) a w racjonaliźmie masz ewolucję naukową (2 darmowe technologie). Przemyśl
to.

Komentarz: chumanista

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl