NHL 2004 - poradnik do gry

Obszerny poradnik do sportowej gry NHL 2004, który pomoże wam odnaleźć się w świecie profesjonalnej amerykańsko-kanadyjskiej ligi hokejowej i sięgnąć po najwyższe zdobycze pucharowe.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

NHL 2004 - poradnik do gry

Decyzja o wyborze trybu gry Dynasty to natychmiastowe przejście do pierwszego panelu z ustawieniami generalnymi - NHL 2004 - poradnik do gry

Dynasty Mode - Definiowanie ustawień generalnych

Decyzja o wyborze trybu gry "Dynasty" to natychmiastowe przejście do pierwszego panelu z ustawieniami generalnymi.

Panel zawiera zakładki SETUP oraz RULES (podstawowe zasady) - NHL 2004 - poradnik do gry

Panel zawiera zakładki SETUP oraz RULES (podstawowe zasady). Mimo, iż nie ma tu zawartych szczególnie niezrozumiałych opcji na chwilę zatrzymamy się w tym panelu.

ZAKŁADKA SETUP

Dynasty Name . Wiadomo, podajemy przyjazną sobie nazwę dynastii, którą będziemy tworzyć. Dla odróżnienia od wszystkich innych, które dotąd w naszej grze powstały lub powstaną dopiero w przyszłości.

Skill Level (poziom trudności). Do dyspozycji mamy w kolejności wzrastającego stopnia trudności poziom Bigginer, Easy, Medium, Difficult.

Uwaga: poradnik opracowany jest dla poziomu Difficult. Są tu jednak proponowane rozwiązania "zgodne w dół", czyli stosowanie ich dla poziomów łatwiejszych sprawdzi się w stopniu co najmniej takim samym jak dla najtrudniejszego.

Period Length (długość trwania tercji). Szalenie istotny parametr (szerzej o wpływie długości tercji na wynik spotkania w dalszej części poradnika). Od kilku edycji serii NHL zegar meczowy podczas gry wskazuje aktualny czas gry w przedziale malejącym od 20 do 0 (czyli zgodnie z rzeczywistym zwyczajem ligi). Jednak w czasie rzeczywistym tercja nie musi trwać 20 minut. Możemy ją pozostawić na takim poziomie lub dowolnie skrócić. W takim wypadku meczowe minuty będą biegły odpowiednio szybciej (z pewnymi wyjątkami, które opisane będą w dalszych rozdziałach poradnika). Praktyka wskazuje, że gracze ustawiają te długości bardzo różnie, w zależności od własnych upodobań. Z obserwacji Jednak najczęściej są to długości 10 minut lub 7 minut. Te właśnie wielkości wydają się w efekcie dawać rozstrzygnięcia spotkań na poziomie najbardziej zbliżonym do rzeczywistych spotkań NHL.

Starting Roster (początkowy skład drużyn). W zależności od naszego wyboru możemy rozpocząć sezon zasadniczy:

  • Ze składem Default (domyślny skład). Jest to rzeczywisty skład drużyn ligi NHL, ostatni znany twórcom przed wydaniem gry. Są oczywiście różnice w stosunku do tego w jakich barwach wystąpili poszczególni gracze w początku sezonu, ale kluczowi zawodnicy dla każdej z ekip są w składach umieszczeni.
  • Ze składem Current (aktualny). Jest to skład Default uwzględniający obejmujący także dołączonych do składu zawodników stworzonych przez nas (wielu graczy siebie samego tworzy i dokłada do składu).
  • Ze składem ustalonym w tzw. Fantasy Draft. Wrócimy jeszcze do tego i opowiem trochę szerzej o tym sposobie ustalania składów.

Season Lenght (długość trwania sezonu). W trybie 'Dynasty' jest to wielkość stała - 82 spotkania, bo tyle wynosi rzeczywista długość sezonu zasadniczego w lidze NHL. W przypadku, gdy zdecydujemy się na grę w trybie "Season" będziemy mieli możliwość zmiany długości sezonu zasadniczego. Do wyboru będą cykle: Long (82 spotkania), Medium (58 spotkań), Short (29 spotkań).

Referee Type (typ sędziowania). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Jak wiadomo zasady i przepisy gry w hokeja różne są w NHL w stosunku do hokeja światowego. Sprawa dotyczy choćby tzw. odłożonego spalonego lub niedozwolonego uwolnienia (objaśnienie podstawowych pojęć hokejowych na końcu poradnika), które w NHL gwizdane jest w momencie dotknięcia krążka przez zawodnika, gdy w innych krajach odgwizdane jest już w momencie przejścia krążka przez linie bramkową. Typ sędziowania pozwala na stosowanie w czasie naszej gry zasad jednych lub drugich - do wyboru NHL lub International. Uwaga: opcja Auto spowoduje automatyczne dostosowanie typu sędziowania w zależności od wybranej później ligi (odpowiednio NHL lub europejska).

Arena Type (rodzaj lodowiska). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Generalnie rzecz tyczy wymiarów lodu. Lodowiska w lidze NHL są mniejsze niż choćby w Europie. Tutaj mamy możliwość ustawienia wariantu NHL / International / Auto, analogicznie jak w przypadku Referee Type.

CPU Trading (wymiany zawodników dokonywane przez komputer). ON - dopuszczalne (z udziałem naszych zawodników, po akceptacji oczywiście), OFF - wyłączone, nie spodziewajmy się więc propozycji wymiany graczy oferowanych przez inne drużyny w trakcie trwania rozgrywek ligi.

Playoff Rounds (rundy playoff). Zasada w lidze NHL jest jedna: obowiązuje system best of seven, czyli gra do czterech zwycięstw w serii w każdej rundzie. Możemy jednak wprowadzić modyfikacje i zdecydować się na:

  • 1 game - jeden mecz w każdej rundzie
  • best of 3 - do 2 zwycięstw, maksymalnie 3 mecze w każdej rundzie
  • best of 5 - do 3 zwycięstw, maksymalnie 5 spotkań w każdej rundzie
  • best of 7 - do 4 zwycięstw, maksymalnie 7 spotkań w każdej rundzie

All-Star Game Format (sposób rozgrywania meczu gwiazd). W lidze NHL począwszy od sezonu 1997 - 1998 zmieniono formułę rozgrywania meczu gwiazd. Wcześniejsze pojedynki reprezentantów Konferencji Wschodniej i Zachodniej zastąpiono meczem Ameryka Północna kontra reszta Świata. W sezonie 2002/2003 powrócono do systemu Wschód - Zachód i w bieżącym roku nadal liga pozostaje przy tym rozwiązaniu. W NHL 2004 mamy możliwość rozgrywania meczu gwiazd w trybie jednym albo drugim. Sprawą niewyjaśnioną do dziś jest problem: po co zadawać sobie w ogóle trud i definiować mecz gwiazd, skoro meczu tego rozegrać w NHL 2004 nie można? Można go jedynie symulować. Pozostawmy jednak ten problem badaczom i przejdźmy do zakładki RULES.

NHL 2004

NHL 2004

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 22 września 2003

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

8.2

Gracze

OCEŃ
Oceny

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2004-05-26
09:38

pajkul Senator

👍

Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!

Komentarz: pajkul
2004-04-15
11:14

zanonimizowany161901 Junior

rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)

Komentarz: zanonimizowany161901
2004-04-15
10:19

rothon Legend

edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]

Komentarz: rothon
2004-04-15
10:05

edwinos Centurion

edwinos

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004

Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??

Komentarz: edwinos
2004-04-15
05:34

rothon Legend

Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]

Komentarz: rothon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl