Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Jaskinia
Aktualizacja:
Akt I - "Jaskinia"
![]() | ![]() |
Zaczynając grę, budzisz się w dziwnym miejscu. Otoczony kolumnami kamiennych głazów, ozdobionych niezrozumiałymi runami połyskującymi szkarłatem w aksamicie jaskini. W twojej głowie rozbrzmiewa tylko jedno pytanie: co się stało?
Leżąc twarzą w twarz z matką naturą zdajesz sobie sprawę, że nie możesz się poruszyć. Jesteś sam, zaginiony w czeluściach mroku... Wtem pojawia się światełko nadziei, kobieta przyodziana w czerwień spieszy ci na ratunek.
![]() | ![]() |
Safiya przybyła tutaj by cię uratować. Możesz z nią porozmawiać, jednak nie dowiesz się zbyt wielu informacji. Mimo wszystko unikaj wypowiedzi "nie ufam czerwonym magom...", gdyż to spowoduje utratę 6 punktów więzi z tą osobą.
Po wszystkim zbadaj okolice, a szczególnie jedną z kolumn. Nie zwracaj uwagi na ostrzeżenia i dotknij jej. Twoim oczom ukaże się wizja, a ty zyskasz nieco doświadczenia. Następnie otwórz inwentarz Safiya i zabierz cenne przedmioty.
Chodzi tutaj głównie o broń jaką jest krótki miecz, ale również kuszę, łuk, bełty i strzały. Powinieneś zwrócić uwagę na trzy ostatnie pozycje w ekwipunku: torbę, spray oraz esencję - są to nowości, dzięki którym ulepszanie ekwipunku stanie się bułką z masłem.
W grze będą występować trzy rodzaje esencji: niestabilne, znakomite oraz nieskazitelne. Wszystkie są podzielone w skali 8:1, czyli osiem niestabilnych esencji można dzięki użyciu sprayu zamienić w jedną znakomitą oraz osiem esencji znakomitych w jedną nieskazitelną. Wszystko działa w obie strony i równie dobrze możesz zamienić jedną nieskazitelną esencję na osiem znakomitych.
Idąc dalej wszystkie esencje zostały podzielone na sześć grup: woda, powietrze, ziemia, ogień, dusza oraz moc. Każda z tych esencji dodaje specyficzne atrybuty do przedmiotów. Cały proces ulepszania jest bardzo prosty. Otwierasz torbę z zieloną otoczką, wrzucasz doń przedmiot oraz esencję. Następnie rzucasz odpowiedni czar i nadajesz nazwę nowemu przedmiotowi.
Wymagania odnośnie używania esencji:
Lvl 12 - 1 znakomita esencja
Lvl 15 - 2 znakomite esencje
Lvl 18 - 3 znakomite esencje
Lvl 21 - 4 znakomite esencje
Lvl 24 - 1 nieskazitelna esencja
Lvl 27 - 2 nieskazitelne esencje
Lvl 30 - 3 nieskazitelne esencje
Zasada jest taka, im więcej esencji wrzucisz, tym potężniejszy będzie efekt końcowy. Jednak, aby móc wrzucić wiele esencji musisz spełniać powyższe warunki.
* w opisie znakomitych esencji znajdziesz potrzebny czar, aby proces się powiódł.
Na początek proponuje wypróbować ten nowy rodzaj ulepszeń. W ekwipunku Safiya, otwórz torbę i wrzuć doń krótki miecz oraz znakomitą esencję wody. Teraz rzuć czar Burza Lodu na torbę. Nazwij nowy przedmiot. Właśnie stworzyłeś krótki miecz z dodatkowymi obrażeniami od zimna 1d6.
Muszę tutaj dodać, iż tego rodzaju ulepszeń nie można stosować na artefaktach. Jedynie na podstawowym wyposażeniu, ale za to możesz stosować licznych ulepszeń na jednym przedmiocie. Nie jesteś tutaj ograniczony tylko do jednego ulepszenia na przedmiot. Niestety efekty ulepszeń nie kumulują się. Innymi słowy, gdybyś wziął swój nowy miecz i powtórzył proces z esencją wody, to nic w ten sposób nie osiągniesz.
Jednak, gdybyś wrzucił dwie esencje wody, to wtedy efekt zadziała i obrażenia się zwiększą. Dodatkowo zawsze możesz wziąć esencję z innej grupy, dajmy na to ognia, w takim przypadku twoja broń będzie zdawać dodatkowe obrażenia od zimna oraz od ognia. Możesz tak robić z każdą grupą esencji.
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 1
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Jaskinia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Dolny Kurhan
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Środkowy Kurhan
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Kuźnia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Księgarnia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Górny Kurhan
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Brama Mulsantir
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Miasto Mulsantir, cz. 1
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Teatr Veil
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Mroczny Teatr Veil
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Miasto Mulsantir, cz. 2
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Świątynia Kelemvor
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Mroczne Mulsantir (2)
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Skarbiec Boga Śmierci
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Tawerna
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 1
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany333019 Legionista
Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.
zanonimizowany569631 Legionista
Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?
raafu Pretorianin
ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał
Yancy Legend
Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.
Sensai3D Generał
Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.
Yancy Legend
Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.
Sensai3D Generał
Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7
A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.
Yancy Legend
Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.
Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.
.:Jj:. Legend
W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.
Boolseye Junior
Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.
WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.
Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.
Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!
Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D
wert Senator
A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?
zanonimizowany411508 Legionista
Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.
Yancy Legend
Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




