Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Ashenwood
Aktualizacja:
Ashenwood

Przed tobą sporo spraw do załatwienia. Na początek proponuje przedarcie się do wielkiego złotego drzewa (D). Następnie udaj się na północny wschód. Spotkasz tutaj ducha berserka:
Wygnanie
Zleceniodawca: Talthor Berserk
Dowiesz się od ducha, że przez ostatniego pożeracza dusz pobliska wyspa (Ś) została pozbawiona ducha druida, który strzegł porządku. Niestety teraz wyspa jest oblegana przez grupę gigantów.
![]() | ![]() |
Udaj się na wyspę (Ś) i porozmawiaj z Jarlem, królem gigantów. Szybko wyjdzie na jaw, że giganci są na wygnaniu z powodu ostatniej walki o koronę. To podsuwa doskonałą okazję do wyzwania króla i zdobycia korony. Wszakże, jeśli uda ci się wygrać, to wszyscy giganci będą ci posłuszni.
Walka ma specyficzny charakter, otóż korona jest kładziona na ziemi, a ty masz za zadanie jej bronić, natomiast giganci będą starali się ją zabrać. Jeżeli utrzymasz koronę, będzie twoja, proste? Nie zupełnie, giganci będą atakować w dwu lub trzy osobowych grupach. Dlatego też powinieneś stać przy koronie i atakować każdego, który się zbliży.
Nie atakuj każdego przeciwnika, który się pojawi, bo będziesz biegał dookoła, a korona stanie się łatwym łupem. Po pokonaniu wystarczającej ilości gigantów na polu bitwy pojawi się sam Jarl. Pokonaj go, a zostaniesz Jarlem. Teraz jako nowy król zażądaj od swych podwładnych daniny.
Otrzymasz ciekawy artefakt doskonały dla Ganna, a giganci wyruszą na nowe wygnanie. Teraz przyjrzyj się pobliskiej Poświęconej Sadzawce. W jej wnętrzu znajdziesz butelkę czystej poświęconej wody, zabierz ją. Następnie w ekwipunku przyszykuj jedną zwykłą esencję ducha i umieść ją w sadzawce. To przywróci pierwotną moc tego miejsca, a ty wykonasz zadanie.
Teraz wróć do wielkiego drzewa (D). Z tego miejsca przejdź kawałek na południe. Znajdziesz tutaj szczątki grupy łowców.
Grupa myśliwska
![]() | ![]() |
Zabierz przedmioty z jednego ze szkieletów i udaj się na wschód. Jest tutaj duch psa myśliwskiego, jednak wydaje się być przerażony. Wróć do zwłok łowców i odetnij kawałek ubrania jednego z nich. Teraz udaj się jeszcze raz do pasa, który tym razem porozmawia z Okku, a ty wykonasz zadanie.
Będąc w pobliżu zarazy (Z) przeszukaj pobliskie tereny.
![]() | ![]() |
Nieopodal znajdziesz wielkie leżące drzewo, Gnarlthorn. Porozmawiaj z nim o dręczącej go zarazie. Powie ci, że to wszystko jest zesłane przez boga lasu i jedynym sposobem cofnięcia przekleństwa jest stawiennictwo innego boga. Jednak by tak się stało będziesz potrzebował specjalnej mikstury oczyszczającej oraz modlitwy przy czerwonym drzewie w Immil Vale.
Zostawiony, żeby zgnić
Zleceniodawca: Gnarlthorn
Na końcu rozmowy Gnarlthorn wręczy ci parę liści niezbędnych do mikstury. Drugim składnikiem jest butelka czystej poświęconej wody. Użyj liści na wodzie i udaj się w stronę jaskini (J).
Niedaleko jaskini spotkasz Yurkova, rannego Berserka oraz Ferala. Dwóch podejrzanych osobników, którzy zaraz zaczną walkę. Jeśli podejdziesz bliżej wciągną cię w rozmowę i będziesz musiał opowiedzieć się po jednej ze stron sporu.
Ogólnie rzecz biorąc opowiadając się po stronie Ferala jest czynem złym, jednak umożliwi ci to pokonanie berserków oraz jego samego. W resztkach znajdziesz ciężką zbroję, jednak będzie cię to kosztować 10 punktów zła.
Jeśli jednak staniesz po stronie dobra i opowiesz się za Yurkovem, Feral ucieknie. W podzięce Yurkov obieca ci nagrodę w garnizonie. Wybór oczywiście pozostawiam tobie. Po uporaniu się z tą sprawą wejdź do jaskini.
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Miasto Mulsantir
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Misje poboczne
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Garnizon Jeziora Łez
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Ashenwood
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Jaskinia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Immil Vale
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Opuszczona Kopalnia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Mroczne Zatopione Miasto
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Pasmo
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Wells of Lurue
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akademia w Thay pierwsze piętro
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Kwatery Instruktorów Akademii w Thay
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany333019 Legionista
Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.
zanonimizowany569631 Legionista
Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?
raafu Pretorianin
ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał
Yancy Legend
Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.
Sensai3D Generał
Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.
Yancy Legend
Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.
Sensai3D Generał
Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7
A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.
Yancy Legend
Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.
Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.
.:Jj:. Legend
W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.
Boolseye Junior
Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.
WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.
Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.
Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!
Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D
wert Senator
A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?
zanonimizowany411508 Legionista
Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.
Yancy Legend
Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






