Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Wells of Lurue
Aktualizacja:
Wells of Lurue

Jeśli w twojej drużynie znajduje się Okku, to powie ci, że słyszy w wietrze wołanie jego imienia. Odpowiedz mu, że przeszukacie całą okolicę, a więź między wami wzrośnie. Następnie udaj się na farmę (F) i porozmawiaj ze znajdującym się tam Janiikiem.
Słodka miłosna męka
Zleceniodawca: Janiik
Córka Janiika, Anya, zwariowała na punkcie Ganna. Na nieszczęście dziewczyna posiada zdolności szamana i stworzyła we własnym umyśle replikę Ganna. Naturalnie ojciec o niczym nie wie i obwinia o stan swojej córki właśnie Ganna.
Uważaj podczas prowadzenia dialogu, aby nie stracić punktów więzi z Gannem. Powiedz, że sprawdzisz co się dzieje z Anya i wejdź do domu (A). Wewnątrz znajdziesz dziewczynę, zagadaj do niej, a następnie razem z Gannem wejdź do jej snu.
Na miejscu znajdziesz Anye z lustrzanym odbiciem Ganna. Przerwij rozmowę kochanków i nakłoń Ganna, by ten użył swojego czaru oraz elokwencji do wyznania uczuć dziewczynie. W tym celu będziesz potrzebował nieco punktów dyplomacji, ale jeśli ci się uda dziewczyna zda sobie sprawę ze swojego stanu i się obudzi.
Teraz dokończ rozmowę i udaj się do Janika, żeby wyjaśnić całą sytuację. W nagrodę otrzymasz dwa przedmioty i będziesz mógł ruszyć w dalszą drogę.
![]() | ![]() |
Udaj się do osady Górskiego Plemienia (H). Po drodze zagadnie cię Ku'arra i zaprowadzi prosto do szefa wioski U'juka. Porozmawiaj z nim, a okaże się, że całe plemię to Utharki, małpy żywiące się ludzkim mięsem, a ponieważ dawno niczego nie jadły, to zapraszają cię na ucztę.
Naturalnie to ty będziesz jedzony, tak więc nie pozostaje ci nic innego, jak tylko eksterminacja słabych małp. Idąc dalej staniesz przed moralnym wyborem: zabić dzieci, czy je oszczędzić. Wybór pozostawiam tobie.
Po wszystkim udaj się na spotkanie upadłych wiedźm Durthans (D). Tutaj nie będziesz miał zbyt dużego pola do popisu i pozostanie ci tylko jedno wyjście: likwidacja.
Na koniec przejdź do krewnych Okku (P). Rozmowa zacznie się automatycznie. Dowiesz się nieco o przeszłości twojego kolegi, a dokładniej o tym jak wystawił na śmierć cały swój klan. Tak się składa, że te duchy jakoś zapamiętały ten fakt i mają żal do Okku. Jeśli powiesz, że to ich idea sprawiedliwości, a nie twoja, to zyskasz na więzi z Gannem, a misiek ochoczo stanie do walki.
![]() | ![]() |
Po walce znajdziesz świetny pierścień idealnie nadający się dla Ganna. Ostatnią, a zarazem najważniejszą rzeczą jest napicie się wody z pobliskiej sadzawki znajdującej się na wschodzie. To spowoduje, że przeniesiesz się w krainę snu.
Na miejscu spotkasz ostatniego pożeracza dusz, który znajduje się w kurhanie Okku. Udaj się na miejsce, gdzie się to wszystko zaczęło, a znajdziesz tam chłopca - małego Aramana. Najpierw jednak porozmawiaj ze starcem i dowiedz się kilku rzeczy, a następnie porozmawiaj z chłopakiem.
Dostaniesz od małego Aramana trzeci, a zarazem ostatni fragment maski. Po obudzeniu się nie pozostanie ci nic innego, jak tylko opuszczenie tej lokacji. Wróć do Mulsantir, a następnie przejdź do mrocznego teatru Veil, skąd otwórz czwarty portal do Akademii Czerwonych Magów w Thay.
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Miasto Mulsantir
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Misje poboczne
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Garnizon Jeziora Łez
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Ashenwood
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Jaskinia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Immil Vale
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Opuszczona Kopalnia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Mroczne Zatopione Miasto
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Pasmo
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Wells of Lurue
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akademia w Thay pierwsze piętro
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Kwatery Instruktorów Akademii w Thay
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany333019 Legionista
Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.
zanonimizowany569631 Legionista
Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?
raafu Pretorianin
ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał
Yancy Legend
Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.
Sensai3D Generał
Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.
Yancy Legend
Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.
Sensai3D Generał
Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7
A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.
Yancy Legend
Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.
Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.
.:Jj:. Legend
W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.
Boolseye Junior
Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.
WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.
Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.
Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!
Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D
wert Senator
A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?
zanonimizowany411508 Legionista
Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.
Yancy Legend
Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




