Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Za czarnymi wrotami
Aktualizacja:
Za czarnymi wrotami
![]() | ![]() |
Jak tylko zbliżysz się do bram miasta rozpocznie się dialog z obrońcami. Teraz czeka na ciebie kluczowy wybór: po której staniesz stronie? Czy wybierzesz stronę Zdrajcy Akachiego, czy też staniesz po stronie obrońców Kelemvora?
Ja zdecydowanie polecam drugą opcję, która znacznie ułatwi ci przejście gry, ale wybór należy do ciebie.
Agresor, czy Obrońca? - Brama Miasta
Jako agresor będziesz walczył z obrońcami bramy, gdzie zdobędziesz bardzo użyteczny krótki łuk doskonale nadający się dla Ganna.
Z drugiej strony, przystając do obrońców będziesz walczył z Sey'ryu. Po zabiciu smoka dostaniesz najlepszy pancerz w grze idealnie nadający się dla wojownika.
Jeśli jesteś z obrońcami, to dodatkowo dołączy do ciebie Araman, jako piąty w pełni integrowany członek twojej drużyny. Następnie staniesz przed wyborem ataku lub obrony poszczególnych lokacji. Zalecam w pierwszej kolejności zostanie przy głównej bramie.
Naturalnie będziesz tutaj walczył po wybranej stronie. Po wszystkim zbierz wszystkie przedmioty i ruszaj w drogę do Bazyliki Straconej Nadziej.
Bazylika Straconej Nadziei
Tutaj albo będziesz walczył z Zaobem, albo bronił go przed obrońcami Kelemvora.
Obrona Zaoba, będzie dość ciężka i dlatego od razu powinieneś go uleczyć, a następnie zająć się obrońcami. Jeżeli natomiast będziesz z nim walczył, to tutaj nie powinieneś mieć większych problemów, a dodatkowo walka zacznie się dopiero, kiedy się zbliżysz do wroga.
![]() | ![]() |
Koniec Wieczności
Na koniec udaj się do Końca Wieczności. Zadanie jest tutaj polega na odwiedzeniu trzech Skarbców. Jeśli jesteś po stronie atakujących to będziesz musiał odnaleźć dwie księgi wewnątrz skarbców i przynieść je Rammaqowi.
Natomiast jeśli jesteś z obrońcami, to również musisz odwiedzić trzy skarbce, by w ostatnim znaleźć Rammaqa i go pokonać. Po wszystkim otrzymasz klucz do świątyni w północno wschodnim rogu.
Dodatkowo, jeśli wykonasz zadanie od Rammaqa otrzymasz księgę zwiększającą wszystkie podstawowe parametry o cztery punkty. Raczej jest to przedmiot mało użyteczny dla ciebie, ponieważ te punkty nie kumulują się, a zapewne posiadasz przedmioty, które zwiększają twoją siłę, zręczność, wytrzymałość itd. Ponadto Rammaq obieca ci pomoc przy Ścianie Niewiernych w postaci Mistrzyni Ostrza Sorony, której zadaniem będzie pomóc ci w walce o twoją duszę.
Kodeks Potępionych
Po wszystkim udaj się do świątyni. Jeśli jesteś po stronie atakujących, będzie cię tutaj czekała kolejna walka z Aramanem. Natomiast, jeśli jesteś po stronie obrońców to nie będziesz musiał tutaj walczyć, ale Araman odejdzie z twojej drużyny.
W świątyni masz za zadanie przeczytać kodeks potępionych, by odnaleźć miejsce swojej duszy w Ścianie Niewiernych. Po zlokalizowaniu miejsca, udaj się do głównej mapy miasta, a następnie przejdź do Ściany Niewiernych.
![]() | ![]() |
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
zanonimizowany333019 Legionista
Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.
zanonimizowany569631 Legionista
Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?
raafu Pretorianin
ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał
Yancy Legend
Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.
Sensai3D Generał
Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.
Yancy Legend
Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.
Sensai3D Generał
Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7
A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.
Yancy Legend
Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.
Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.
.:Jj:. Legend
W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.
Boolseye Junior
Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.
WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.
Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.
Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!
Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D
wert Senator
A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?
zanonimizowany411508 Legionista
Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.
Yancy Legend
Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






