Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akademia w Thay pierwsze piętro
Aktualizacja:
Akademia w Thay pierwsze piętro
Po drugiej stronie portalu wylądujesz na terenie przed akademią. Utoruj sobie drogę do wejścia, pozbywając się napotkanych strażników.

Jak tylko wejdziesz do środka będzie na ciebie czekać mistrz Djafi, który po rozmowie wręczy ci naramienniki doskonale nadające się dla Safiya.
Legenda pani Dyrektor
Na regale znajdziesz wazę ze ślicznym pierścieniem, dzięki któremu będziesz mógł wskrzeszać członków drużyny. Mistrz Djafi (1), może służyć ci jako centrum informacji.
Na początek idź do pokoju (2) i pozbądź się znajdujących tam studentów. Następnie przeszukaj stoliki. Powinieneś znaleźć kostkę nazwaną dziwnym urządzeniem. Przyszykuj sobie jedną zwykłą esencję ducha, a następnie użyj na niej dziwnego urządzenia. Tym sposobem zyskach nową umiejętność wykorzystywania esencji ducha do ulepszania przedmiotów.
Dalej przejdź do klasy mistrza Inarusa (3), który poprosi cię o pokazanie klasie, jak konsumujesz ducha. Niestety jest to zły uczynek za który przyjdzie ci zapłacić sporą ilością punktów więzi z Okku, ale za to zyskasz kościane klucze, które otworzą ci wiele drzwi w kwaterach instruktorów.
Teraz przyszła pora odwiedzić profesora Selkhita (6), który głowi się, jak otrzymać porządek z chaosu, a dokładniej w pomieszczeniu niżej znajdują się dwa rodzaje Mephitów: ogniste i lodowe. Pomieszczenie zostało podzielone na dwie części. Chodzi o to, żeby sprawić, by te małe, ruchliwe i chaotyczne stworki oddzielić, tak by w jednym pokoju były tylko ogniste, a w drugim tylko lodowe. Mało tego, między potworkami ma panować spokój i cisza.
![]() | ![]() |
Cóż jest to dość skomplikowane zadanie, ale w końcu cel uświęca środki. Przejdź do pomieszczenia ze stworkami, a następnie uderz w dwa obeliski w pierwszej połowie komnaty. Teraz użyj wajchy i zabij wszystkie mephity. Przejdź do drugiej połowy, uderz w obelisk znajdujący się tutaj i powtórz operację z wajchą. Teraz jak zabiłeś wszystkie potworki, to poprzerzucaj ciała, tak, żeby w jednym pokoju były tylko ogniste, a w drugim tylko lodowe.
Tym sposobem w pomieszczeniu panuje spokój i cisza, a stworki leżą spokojnie podzielone zgodnie z instrukcją. Twoja nagroda znajduje się w samym centrum klasy, a jest nią jedna z czterech dusz potrzebnych do wykonania zadania z kwatery dyrektorki (M), gdzie naturalnie powinieneś się teraz udać.
![]() | ![]() |
Na miejscu udaj się w zachodnio północny róg, gdzie na ziemi znajdziesz Dziennik Laboratoryjny. Spójrz na niego i przejdź do części "Replikacja". Znajdziesz klucz Nefris, dzięki któremu otworzysz pewne drzwi.
Następnie powinieneś zauważyć zamknięte drzwi w północno wschodnim rogu. Przyjrzyj im się z bliska i użyj na nich duszy uzyskanej dzięki rozwiązaniu problemu z ładem i porządkiem. Niestety okazuje się, że nadal brakuje ci trzech dusz.
Aby odnaleźć brakujące dusze udaj się do kwater instruktorów, schodami w południowo zachodniej części. Na miejscu zapisz stan gry, a następnie przeszukaj lokację.
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Miasto Mulsantir
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Misje poboczne
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Garnizon Jeziora Łez
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Ashenwood
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Jaskinia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Immil Vale
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Opuszczona Kopalnia
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Mroczne Zatopione Miasto
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Pasmo
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Wells of Lurue
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akademia w Thay pierwsze piętro
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Kwatery Instruktorów Akademii w Thay
- Neverwinter Nights 2 Mask of the Betrayer: Akt 2
- Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany333019 Legionista
Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.
zanonimizowany569631 Legionista
Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?
raafu Pretorianin
ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał
Yancy Legend
Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.
Sensai3D Generał
Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.
Yancy Legend
Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.
Sensai3D Generał
Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7
A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.
Yancy Legend
Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.
Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.
.:Jj:. Legend
W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.
Boolseye Junior
Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.
WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.
Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.
Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!
Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D
wert Senator
A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?
zanonimizowany411508 Legionista
Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.
Yancy Legend
Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




