Neverwinter Nights 2 Storm of Zehir: Handel
Aktualizacja:
Handel
Handel to jedna z ważniejszych i najbardziej dochodowych czynności w grze. Zaczynasz jako mało znaczący kupiec, a możesz skończyć jako szef świetnie prosperującej organizacji. Jeżeli rozbudujesz swoją organizację, Twoje zyski będziesz mógł liczyć w setkach tysięcy sztuk złota. Możliwości handlowe rozpoczną się po wykonaniu zadania 4: W poszukiwaniu pracy , które pojawi się na samym początku gry. Od tego momentu możesz kupować surowce w jednym mieście, a sprzedawać w drugim. Na początku możesz nosić ze sobą jedynie 10 surowców. Kiedy dotrzesz do Wybrzeża Mieczy ta liczba powiększy się do 15. Surowce możesz kupować za sztabki handlowe . Z kolei zdobyte sztabki możesz wymieniać na złoto . 1 sztabka jest warta 15 sztuk złota . Wymiany dokonasz u Osiego Tchaluka (Samargol ), a później u Variel (Warownia na rozdrożach ). Handel nabiera rozmachu dopiero na Wybrzeżu Mieczy . W Samarach wszystkie miasta mają taką samą cenę za surowce, więc ich wymiana nie ma większego sensu.
Surowce
W Gniewie Zehira występuje 11 rodzajów surowców:
Podstawowe:
Ruda, Drewno, Skóra
Najczęściej spotykane, ale przez to najtańsze.
Rzadkie:
Zimne Żelazo, Mroczna Stal, Mithril, Adamant, Zalantar, Kość Słoniowa, Miód, Sól
Rzadko spotykane i drogie.
Ceny w miastach
Samarach | Leilon | Zachodni Port | Phandalin | Conyb. | Nowy Rozdział | Port Llast | Highcliff | Thunde. | |
Ruda | 8 | 6 | 9 | 9 | 15 | 9 | 15 | 6 | 9 |
Drewno | 4 | 12 | 6 | 6 | 6 | 3 | 6 | 12 | 3 |
Skóra | 10 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
Zimne Ż | 80 | 80 | 40 | 40 | 40 | 40 | 80 | 80 | 40 |
M. Stal | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
Mithril | 200 | 200 | 80 | 80 | 80 | 80 | 200 | 200 | 80 |
Adamant | 300 | 300 | 50 | 50 | 50 | 50 | 300 | 300 | 50 |
Zalantar | 130 | 130 | 70 | 70 | 70 | 70 | 130 | 130 | 70 |
Kość S | 200 | 200 | 100 | 100 | 100 | 100 | 200 | 200 | 100 |
Miód* | 80 / 60 | 80 / 60 | 45 / 20 | 45 / 20 | 45 / 20 | 45 / 20 | 80 / 60 | 80 / 60 | 45 / 20 |
Sól | 75 | 75 | 50 | 50 | 50 | 50 | 75 | 75 | 50 |
*Są dwa rodzaje miodu. Wszystko zależy od tego jak wykonasz zadanie (Zachodni Port): Ugoda ze smokami . Jeżeli będziesz współpracował ze smokami, to liczyć będzie się druga wartość miodu w tabeli.
Placówki handlowe
Na Wybrzeżu Mieczy możesz zakładać placówki handlowe, z których później będziesz wysyłał karawany. Im więcej placówek i karawan, tym więcej zysku będzie przynosiła Twoja organizacja handlowa. Zysk w sztabkach handlowych za działalność wypłaca Variel (Warownia na rozdrożach ). Zgłaszaj się do niej systematycznie, aby odebrać swoją należność. Za założenie placówki w mieście trzeba najpierw zapłacić odpowiednią cenę, a czasami wykonać określone zadanie. Poniżej opisuję wymagania dla założenia placówki w miastach:
Leilon - 300 sztabek handlowych i 5 skór
Zachodni Port - musisz wykonać zadanie (Zachodni Port): Ugoda ze smokami i zabić potwory
Phandalin - 200 sztabek handlowych i 5 rudy
Highcliff - 100 sztabek handlowych i 5 drewna
Neverwinter - musisz wykonać zadanie (Neverwinter): Faktoria handlowa
Burzowy Las - 100 sztabek handlowych i 5 rudy
Port Llast - 100 sztabek handlowych i 5 rudy , wykonać zadanie (Neverwinter): Nowe władze i pozbyć się Luskańczyków
Nowy Rozdział - 800 sztabek handlowych i 10 rudy , zadanie 12: Niedobór
Zajęcze Jagody - 500 sztabek handlowych i 10 skór
Karawany
Karawany możesz wysyłać z jednej placówki handlowej do drugiej. Przynosi to zysk, który potem możesz odebrać u Variel (Warownia na rozdrożach ). Karawany możesz też ulepszać, aby były odporniejsze na ataki bandytów i bardziej dochodowe. Opłaca się budować maksymalną ich ilość i w miarę możliwości ulepszać, ponieważ po pewnym czasie koszt poniesiony na inwestycje zwróci się z nawiązką. Jeżeli karawana zostanie praktycznie zniszczona przez bandytów, możesz do niej podejść i naprawić ją dając kupcom odpowiednią ilość surowców, sztabek handlowych itd. Poniżej przedstawiam koszty budowy karawan (w sztukach złota ), koszty ich ulepszeń i zysk jaki przynoszą:
Leilon
Do: | Koszt budowy | Zysk | Koszt 1 ulepszenia | Zysk | Koszt 2 ulepszenia | Zysk |
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
andrzej1 Senator
Neverwinter Nights nie podobają mi się gierki z tej serii!
zanonimizowany576996 Legionista
Czy ktoś może mi pomóc w zadaniu z duchem w lantańskim obozie drwali? Obiecałam jej, że jej pomogę i wygrzebię ciało, ale nie wiem, gdzie ono jest i jak je wykopać!
Karolus86 Chorąży
Nana1x --> Miejsce gdzie pogrzebano ciało jest zaznaczone na mapie (Samarach: Zadania główne cz.2), a tak na szybko to znajdziesz je w północno zachodniej częsci lokacji.
zanonimizowany576996 Legionista
Dzięki, Karolus86 :)
Wtedy w końcu poradziłam sobie sama, ale teraz mam większy problem. Moje dwie karawany zostały napadnięte tuż przy wejściu do Highcliff i tam stoją, czekając na deski czy co tam jeszcze. No i ok, ale kiedy chcę z nimi pogadać i sprawdzić, co potrzebują, nie da się na nie nakierować myszką! To znaczy, da się, ale podświetla się Highcliff. Nie mogę przez to ich naprawić, a nie da się obrócić, żeby mieć widok na teren z innej perspektywy. Czy da się coś z tym zrobić?
zanonimizowany640388 Junior
1.Nana muszisz odjechac tak daleko od miasta aby nie bylo go juz widac na mapie ale by karawana nadal byla widoczna i wtedy da sie na nią kliknąc. tez tak mialem w lelionie.
2.Dziś przez przypadek odkryłem że gdy mamy recepturę dodawanie KP do zbroi w warsztacie rzemieslnika to w przypadku np premi +3 w rzeczywistosci mozemy otrzymac +12 :D
A chodzi o to ze uzywamy dodatku premi KP na: zbroi(premia za zbroje), butach(premia za unik), pierscieniu,płaszczu,rekawicach,pasie lub chełmie(premia za odbicie, tylko na 1 przedmiecoie bo i tak sie nie sumuje) oraz na amulecie(premia za naturalny pancerz) Dlatego nie oplaca sie kupowac lub zakladac przedmiotow ktore juz takie premia mają, tylko np robimy amulet mądrości +6 i uzywamy receptury na tym amulecie i dostaje dodatkowo np+3 KP naturalnego :) tak samo nie kupujemy piersienia ochrony tylko na pierscieniu odpornosci uzywamy receptury i mamy 2 premie :). Wszelkie premie z receptur ktore mozna dac w pancerz mozna "wkleic" do dowolnego przedmiotu poza broniami, wiec jesli mamy receptury odpornosci na jakis zywiol to wrzucamy go np do plaszcza charyzmy itp. Dzieki temu wszystkie moje postacie maja odpornosc 10/- na kazdy zywiol kwas i dzwiek. dodatkowo kazdy dostaje +12 do KP od tych roznych premii(narazie znalazlem tylko recepture +3 do KP, ale szukam dalej) Moj mag ma bez czarow 30 KP :) a wojownik 44 :)
3. W poradniku jest blad odnosnie zadania z badaczem rzadkich surowcow. wystarczy mu zaniesc 8 surowcow i konczy sie zadanie choc niby kaze przyniesc 9. W prezencie dostajemy artefakt ktory daje 2000 xp po uzyciu :)
zanonimizowany576996 Legionista
Sorki, że odpowiadam dopiero teraz, ale miałam dłuższą przerwę od gry :)
EG2009_142638225 - dzięki za pomoc, ale to nie działa :( I tak podświetla się Highcliff... Chyba dlatego, że ustawienie jest nieco inne niż gdyby tak się stało pod Leilonem - H. jest tak wkurzająco po skosie ><
Morra72 Junior
Jak ci sie nie podoba andrzej1 i inni to po co gracie
netherian01 Junior
czesc, mam pewien problem. mianowicie nie moge odnalezc ładunków, które przesłałem z poszczególnych miast do warowni. uzbierałem sobie masę sztabek i wydałem je w miastach na surowce, gdy osiągałem limit 15, to je wysyłałem. gdzie je teraz znajde?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
