Death Stranding 2: Plecak Death Stranding 2 poradnik, solucja
Plecak jest dla kuriera jednym z najważniejszych narzędzi. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak działa plecak w Death Stranding 2 i jak można go personalizować.
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwca 2025
Plecak to najważniejsze narzędzie dla kuriera. To właśnie w swoim plecaku Sam targa na barkach znajdowany ładunek, wyposażenie i materiały. Death Stranding 2 pozwala także na personalizację plecaka, która może przynieść wam poważne korzyści. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak działa plecak w Death Stranding 2 i jak można go personalizować.
Jak działa plecak?
Podnosząc znajdowany ładunek Sam domyślnie pakuje go do swojego plecaka. Plecak ma pojemność kilku paczek, a paczki załadowane do plecaka oznaczone są dodatkowym symbolem na ekranie ładunku. Są one chronione przed działaniem temporalu - ich pojemniki nie ulegną uszkodzeniu na skutek opadów deszczu. Gdy plecak jest pełny, Sam zacznie pakować paczki na plecaku. Im wyższy stos paczek, tym częściej tracił będzie równowagę.
Przytrzymując strzałkę w górę na krzyżaku wejdziecie w szybkie menu plecaka. Sam może m. in. automatycznie posegregować ładunek by zajmował jak najmniej miejsca lub zdjąć plecak i zostawić go za sobą. Pomaga to np. podczas infiltracji wrogich baz, ponieważ bez plecaka wrogom trudniej będzie zauważyć Sama. Bez plecaka nie możecie jednak kłaść sobie na plecach nowych przedmiotów, a wasza pojemność ekwipunku jest drastycznie zmniejszona. Po zdjęciu plecaka możecie również skorzystać ze splotu by związać położony na nim ładunek liną. Dzięki temu nie rozsypie się on, jeśli Sam się przewróci.
Personalizacja plecaka
Dołączanie nowych placówek do sieci chiralnej okazjonalnie odblokowuje ulepszenia plecaka. Są to naszywki (pełnią rolę kosmetyczną) oraz komponenty, które możecie wytwarzać w placówkach a następnie przyczepiać do plecaka, zyskując w ten sposób dodatkowe efekty. Każde ulepszenie plecaka zajmuje nieco miejsca na jego powierzchni, będziecie musieli więc zdecydować, na jakich komponentach zależy wam najbardziej. Jeśli wyposażycie się w kilka identycznych komponentów, ich efekty dodają się ze sobą. Dostępnymi komponentami są:
- Kieszeń na granaty - koszt: 30 żywicy i 20 metalu, rozmiar: 1x2 - każda kieszeń mieści w sobie jeden zestaw granatów, zwalniając miejsce w plecaku. Bardzo przydatne i uniwersalne ulepszenie, które pozwoli wam pakować znacznie więcej ekwipunku. Odblokowywana w chwili ukończenia zamówienia numer 9.
- Kieszeń użytkowa - koszt: 30 żywicy i 20 metalu, rozmiar: 3x2 - każda kieszeń mieści w sobie cztery worki na krew, zwalniając miejsce w plecaku. Użyteczność kieszeni użytkowej spadła w porównaniu z pierwszą częścią, ponieważ broń przeciw wynurzonym nie wymaga już wydawania krwi (wyjątkiem jest bumerang). Odblokowywana przez osiągnięcie trzech gwiazdek w północnym obserwatorium ekologicznym.
- Chiralne urządzenie antygrawitacyjne - koszt: 100 kryształów chiralnych, 60 chemikaliów i 80 specjalnych stopów, rozmiar: 2x2 - zwiększa udźwig Sama. Bardzo przydatne i uniwersalne ulepszenie. Odblokowywane przez osiągnięcie dwóch gwiazdek w Siedzibie Rządu.
- Pojemnik na zapasową amunicję - koszt: 30 żywicy, 30 metali, 30 chemikaliów, rozmiar: 1x4 - daje dodatkową amunicję. Każdy pojemnik pozwala na dodatkowe przeładowanie broni po wyczerpaniu amunicji. Umiarkowanie przydatne lecz tylko w sytuacjach awaryjnych. Odblokowywany w chwili ukończenia zamówienia numer 9.
- Ochraniacz na plecy - koszt: 60 żywicy i 60 ceramiki, rozmiar: 5x3 - chroni plecy Sama przed ostrzałem i rozpada się po otrzymaniu dostatecznej ilości obrażeń. Sytuacyjny komponent, który zajmuje mnóstwo miejsca, przydaje się tylko w otwartej walce i ma bardzo podobny efekt do egzoszkieletu bojowego. Odblokowywany w chwili ukończenia zamówienia numer 9.
- Tłumik elektrowstrząsów - koszt: 80 kryształów chiralnych, 100 metalu i 60 specjalnych stopów, rozmiar: 3x4 - zmniejsza obrażenia od elektryczności i ładuje baterię Sama przy trafieniu. Sytuacyjny komponent, który przydaje się tylko walcząc z wrogami używającymi elektrycznej broni, których w grze nie ma szczególnie dużo. Odblokowywany przez osiągnięcie dwóch gwiazdek w Kopalni Dymne Wzgórze.
- Superakumulator - koszt: 100 metalu i 60 ceramiki, rozmiar: 3x6 - zwiększa pojemność baterii Sama. Bardzo przydatny i uniwersalny komponent pozwalający na dłuższe korzystanie z bardzo przydatnych egzoszkieletów, choć z uwagi na jego wielkość raczej warto wyposażyć się tylko w jeden. Odblokowywany w chwili ukończenia zamówienia numer 23.
Strona w przygotowaniu.