Death Stranding 2: Jak pokonać olbrzymiego wynurzonego? Death Stranding 2 poradnik, solucja
Olbrzymi wynurzony jest pierwszym bossem, z którym zmierzycie się w Death Stranding 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przygotować się do walki i jak pokonać bossa.
Ostatnia aktualizacja: 23 czerwca 2025
Pierwsza walka z bossem w Death Stranding 2 czeka was bardzo wcześnie, bo już podczas zamówienia głównego numer 6. Zmierzycie się z ogromnym wynurzonym atakującym geofizyczne laboratorium badawcze. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przygotować się do walki i jak pokonać bossa.
Jak przygotować się do walki z olbrzymim wynurzonym?
Przed walką z olbrzymim wynurzonym będziecie mieli okazję sfabrykować nieco ekwipunku do walki. Boss jest wytrzymały i będziecie potrzebować sporo amunicji by go pokonać. Możecie śmiało pozbyć się niemal całości ekwipunku, bowiem walka ma miejsce tuż obok laboratorium - potrzebujecie tylko karabinu szturmowego, hematogranatów i worków z krwią do leczenia się. Przed przystąpieniem do walki wyposażcie się zatem w:
- Trzy karabiny szturmowe,
- Cztery zestawy hematogranatów (łącznie dwadzieścia granatów),
- Przynajmniej dwa worki z krwią.
Walka ma miejsce na arenie pokrytej głęboką smołą, która utrudnia poruszanie się. Choć na arenie pojawia się dodatkowa broń, dotarcie do niej może okazać się problematyczne, lepiej więc przynieść ze sobą dodatkową broń, by nie zabrakło wam amunicji.
Jak walczyć z olbrzymim wynurzonym?
Kluczem w walce z olbrzymim wynurzonym będzie zachowanie sporej odległości od wroga. Boss będzie próbował się do was zbliżyć lub przyciągnąć was swoimi atakami. Gdy będzie dostatecznie blisko, przygotuje się do pożarcia was - otworzy paszczę i przez chwilę będzie unosił się nad wami zanim uderzy. Pożarcie to natychmiastowy koniec gry - jeśli znajdziecie się w sytuacji podbramkowej, biegnijcie na bok by uniknąć szczęk przeciwnika. Okazjonalnie boss może także wykonać kombinację dwóch zamaszystych ciosów wręcz - biegnijcie wtedy do tyłu by się od niego oddalić.
Większości dystansowych ataków bossa można uniknąć cały czas chodząc w bok po obrzeżach areny. Tyczy się to zarówno uderzeń mackami jak i plucia smołą w prostej linii. W razie potrzeby pomagajcie sobie unikami (kombinacja przycisków L2 + X).
Przy niektórych atakach boss otwiera paszczę. Są to szczególnie plucie smołą jak i wsysanie smoły by przyciągnąć was bliżej. W takiej sytuacji paszcza bossa świeci się na złoto lub pomarańczowo. Oznacza to, że możecie wrzucić mu do paszczy hematogranat. Jeśli traficie, na chwilę ogłuszycie i powalicie wynurzonego. Możecie wtedy swobodnie się oddalić, jednocześnie ostrzeliwując go z karabinu.
Najgroźniejszym atakiem przeciwnika jest rzut gruzem. Ciska on ogromną ilością gruzu i zniszczonych pojazdów w bardzo szerokiej linii. Najbezpieczniejszym sposobem na uniknięcie tego ataku jest ukrycie się za jednym z dużych, brązowych kamieni na obrzeżach areny.
Raz na jakiś czas boss będzie zanurzał się w smole i wynurzał gdzie indziej. Jeśli zanurzy się w smole połowicznie, oznacza to, że zaraz spróbuje przebić was kolczastą macką. Poczekajcie aż macka wynurzy się i zróbcie unik w bok. Po ataku macka pozostanie wbita w ziemię - ostrzelajcie ją by zadać dodatkowe obrażenia.
Krążcie po obrzeżach areny, strzelajcie w bossa kiedy tylko macie taką okazję, rzucajcie granatami (lecz pamiętajcie, by zachować ich kilka na rzucanie w paszczę), a w końcu pokonacie wynurzonego. Po walce pozbierajcie z ziemi upuszczone kryształy chiralne i wróćcie do laboratorium by zakończyć zadanie.