Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Death Stranding 2 - poradnik do gry

Death Stranding 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Death Stranding 2: Jak dostarczyć mikroby chiralne do centrum dystrybucji F5 Wschód? Death Stranding 2 poradnik, solucja

Jedno z rutynowych zleceń w Death Stranding 2 może okazać się znacznie trudniejsze niż można by się tego spodziewać z uwagi na obecność pożeraczy. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przedrzeć się przez pożeraczy i dostarczyć mikroby chiralne do F5.

Ostatnia aktualizacja: 3 lipca 2025

Główne zlecenie numer 34 w Death Stranding 2 pozornie może wydawać się proste. Musicie dostarczyć kilka pojemników mikrobów chiralnych od metagenomicystki do centrum dystrybucji F5 Wschód. Ładunek jest ciężki, droga jest jednak krótka i prosta. Po drodze natkniecie się jednak na nagłe zagrożenie - aż pięciu pożeraczy, czyli wyjątkowo potężnych wynurzonych. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przedrzeć się przez pożeraczy i dostarczyć mikroby chiralne do F5.

Jak przygotować się do zlecenia?

Ponieważ droga jest krótka, a po drodze czekają was wymagające walki, polecamy udać się do F5 pieszo, bez żadnych pojazdów. Koniecznie wyposażcie się w:

  1. Aerobagażnik - możecie załadować na niego ładunek,
  2. Karabin maszynowy - wyśmienita broń przeciw pożeraczom,
  3. Zapasową broń zdolną ranić wynurzonych, np. karabin szturmowy,
  4. Hematogranaty - w razie gdyby zabrakło wam amunicji,
  5. Jeden zestaw biogranatów - do spowolnienia pożeracza przed schwytaniem,
  6. Jeden zestaw biogranatów chwytających - do schwytania pożeracza.

Będziecie potrzebowali również kryształów chiralnych. Choć podczas zlecenia zdobędziecie ich sporo, na wszelki wypadek weźcie ze sobą przynajmniej 600.

Jak pokonać pożeraczy?

Trasa do F5 prowadzi przez dość równą, długą plażę. Przeprawa tylko z pozoru jest jednak prosta, bowiem podczas waszej podróży dojdzie do dwóch trzęsień ziemi. Oba trzęsienia przyzwą pożeraczy, czyli potężnych wynurzonych - na bliższej połowie plaży spotkacie jedną ośmiornicę, a na dalszej cztery pantery naraz. Jeśli macie przy sobie biogranaty chwytające, w waszym interesie jest wywołać obie te walki.

Ośmiornica jest dość prostym przeciwnikiem i nie może wam nic zrobić jeśli trzymacie się na dystans. Waszym celem jest ją schwytać, tak jak opisaliśmy to na oddzielnej stronie poradnika. Walczcie z nią, aż jej pasek zdrowia nie przybierze czerwonego koloru, rzućcie biogranatem by ją spowolnić, podejdźcie bliżej by sprowokować ją do ataku pożarciem, po czym wrzućcie jej biogranat chwytający prosto w otwartą paszczę. Pamiętajcie by podnieść pozostały po niej biały kryształ - możecie teraz przyzywać ośmiornicę podczas walk z innymi pożeraczami.

Idźcie dalej plażą, a gdy zaatakują was cztery pantery, natychmiast przyzwijcie ośmiornicę z menu broni. Wynurzeni zignorują was i zaczną walczyć z ośmiornicą. Wy natomiast możecie spokojnie ich ostrzeliwać, dzięki czemu powinniście bezproblemowo zakończyć walkę. Nic już nie będzie stało wam na drodze przed dotarciem do F5.

Jak uciec od pożeraczy?

Jeśli nie macie biogranatów chwytających, nie polecamy próbować walczyć - czterech pożeraczy naraz to poważne i chaotyczne wyzwanie. Lepiej będzie im uciec - obszar walki nie jest nieskończony, a gdy wyjdziecie spoza obszaru smoły, pożeracze znikną i zostawią was w spokoju. Walkę z ośmiornicą można ominąć całkowicie trzymając się z dala od brzegu, zamiast tego krocząc po pobliskim zboczu.

Ominięcie panter może okazać się niemożliwe - będziecie musieli uciekać. Czeka was szaleńczy bieg w stronę F5. Przez smołę Sam będzie spowolniony (obszar nie jest jeszcze podłączony pod sieć chiralną, więc trumnodeska nie zadziała). Nie zatrzymujcie się i biegnijcie naprzód, lecz okazjonalnie oglądajcie się wokół siebie - pożeracze mogą nurkować w smole i wynurzać się w innych miejscach. Gdy szykują się do ataku, skaczcie - taki prowizoryczny unik pozwoli Samowi przebyć nieco więcej dystansu. Gdy dobiegniecie do krawędzi ogromnej kałuży smoły, wynurzeni znikną. Możecie teraz dostarczyć ładunek do F5. Ta metoda nie jest zalecana, ponieważ ładunek prawdopodobnie odniesie spore obrażenia podczas ucieczki - lepiej zatem wyposażyć się w biogranaty chwytające i pozwolić schwytanej ośmiornicy walczyć za was.