Death Stranding 2: Czym różni się broń obezwładniająca od zabójczej? Death Stranding 2 poradnik, solucja
Zabijanie wrogów w Death Stranding 2 ma znacznie poważniejsze konsekwencje niż w większości gier i zazwyczaj jest mało optymalne. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak odróżnić broń obezwładniającą od zabójczej i dlaczego zazwyczaj nie powinniście zabijać wrogów.
Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2025
W Death Stranding 2 macie do dyspozycji szeroki zakres broni o różnych właściwościach i zastosowaniach. Jedną z najważniejszych właściwości jest śmiertelność oręża - niektóre bronie tylko obezwładniają cele, inne zaś je zabijają. Zabijanie w serii Death Stranding ma jednak znacznie poważniejsze konsekwencje niż w większości innych gier. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy dlaczego zazwyczaj nie powinniście zabijać wrogów i czym różni się broń obezwładniająca od zabójczej.
Dlaczego nie powinniście zabijać wrogów?
Niechęć bohaterów Death Stranding do zabijania uzasadniona jest przyczynami fabularnymi. W świecie gry każde zwłoki po upływie kilku dni zmieniają się w wynurzonego, który może wywołać niszczycielską rozpróżnię - by tego uniknąć, należy dokonać jak najszybszej kremacji ciała. Tyczy się to również zwłok zabitych przez was wrogów. Jeśli zabijecie przeciwnika, jego zwłoki po upływie pewnego czasu zmienią się w wynurzonego. Prędzej czy później jakaś niezależna postać - kurier lub bandyta - wejdzie w kontakt z tym wynurzonym, co wywoła rozpróżnię i natychmiastowy koniec gry.
Mechanika ta oznacza, że jeśli zabijecie człowieka, musicie natychmiast zabrać jego zwłoki do najbliższego większego węzła. Są one wyposażone w spalarnie - przekażcie im trupa wybierając odpowiednią opcję, a zajmą się tym za was. Zabijanie ludzi jedynie tworzy zatem dodatkowe problemy i komplikuje dostawy. Broń śmiercionośna co prawda zadaje ludziom wyższe obrażenia od obezwładniającej, lecz mechanika rozpróżni oznacza, że powinniście korzystać z niej tylko w wyjątkowych przypadkach, np. podczas walk z bossami. W razie potrzeby możecie też śmiało korzystać z niej przeciw mechom, które nie są żywe, więc ich niszczenie nie grozi rozpróżnią. Zazwyczaj jednak broń obezwładniająca w pełni wystarczy, nieprzytomni przeciwnicy nie wydają się budzić sami z siebie dopóki nie odejdziecie bardzo daleko.
Warto również wspomnieć o unikatowym rodzaju wroga, żołnierzach-szkieletach, których napotykać będziecie podczas bitew w innym wymiarze. Są oni jednocześnie ludźmi i wynurzonymi - działa na nich zarówno broń przeciw ludziom jak i przeciw wynurzonym. Ich zabijanie nie wywołuje rozpróżni, więc możecie spokojnie używać przeciw nim broni śmiercionośnej.
Jak odróżnić broń obezwładniającą od zabójczej?
Broń obezwładniającą od zabójczej odróżnicie dzięki ikonom widniejącym obok broni po wybraniu jej w menu ekwipunku. Każda broń ma trzy ikony, pokazujące jej efektywność przeciw wynurzonym, ludziom i mechom. Jeśli ikona jest szara, oznacza to, że broń ta nie działa na dany rodzaj wroga. Jeśli ikona jest niebieska, broń ta obezwładnia dany rodzaj wroga i możecie jej śmiało używać nie ryzykując rozpróżni. Jeśli ikona jest pomarańczowa, broń ta zabija dany rodzaj wroga. Na broń śmiercionośną po raz pierwszy natkniecie się dość późno, bo dopiero w zleceniu numer 17. Każda napotykana wcześniej broń jest obezwładniająca, nawet pozornie niebezpieczne granaty WZ.
W obozach wrogów często natrafiać możecie na wieżyczki lub ciężkie karabiny maszynowe, z których także możecie korzystać. Te również dzielą się na obezwładniające i zabójcze, a ich rodzaj zależy od rodzaju wroga, z jakim walczycie. Jeśli jest to obóz bandytów, napotykane wieżyczki są obezwładniające - bandyci nie chcą wywoływać rozpróżni, więc zabijanie nie leży w ich interesie. Jeśli jest to obóz terrorystów, ich wieżyczki są zabójcze - nie boją się oni rozpróżni, a nawet do nich dążą, uważajcie zatem jeśli uda wam się przejąć wieżyczkę w obozie terrorystów.