Death Stranding 2: Jak dostać się na wyspę wynalazcy? Death Stranding 2 poradnik, solucja
Wynalazca zamieszkuje opcjonalną placówkę na odizolowanej wyspie w Death Stranding 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć wynalazcę, jak dostać się na jego wyspę i jakie są nagrody za dołączenie go do sieci chiralnej.
Ostatnia aktualizacja: 27 czerwca 2025
Wynalazca zamieszkuje opcjonalną placówkę na odizolowanej wyspie w Death Stranding 2. Choć nie musicie przyłączać go do sieci chiralnej by ukończyć grę, nagrody za jego dołączenie są niezwykle przydatne i warte waszej uwagi. Wyspa leży jednak na środku ogromnej, głębokiej kałuży smoły, więc dostanie się na nią jest problematyczne. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dostać się na wyspę wynalazcy i co otrzymacie za podłączenie go do sieci chiralnej.
Jak dostać się na wyspę wynalazcy?
Wyspa wynalazcy znajduje się w północno-zachodnim rogu Australii, na północ od miasta F1 oraz nieopodal kopalni. Jest ona oddzielona od reszty kontynentu bardzo głęboką kałużą smoły. Wyspa jest zbyt daleko od brzegu by zbudować most. Okazjonalnie na brzegu pojawić może się porzucony ładunek dla wynalazcy. Plusem odizolowanej pozycji wynalazcy jest to, że zwiększanie jego rangi wymaga małej ilości lajków. Prawie każda dostawa wystarczy by zwiększyć jego stopień połączenia o dodatkową gwiazdkę.
Istnieją dwa sposoby na dostanie się na wyspę wynalazcy. Jeden jest monotonny i czasochłonny, ale można skorzystać z niego natychmiast. Drugi wymaga więcej wysiłku i osiągnięcia większych postępów w fabule, lecz utworzycie dzięki niemu bardzo prostą ścieżkę do wynalazcy, z której będziecie mogli korzystać z nieskończoność:
- Najprostszym sposobem jest przejście przez kałużę smoły pieszo. Choć większość smoły jest głęboka i Sam w niej utonie, znajduje się w niej kilka płytszych ścieżek, po których może przejść, i doprowadzą go one aż do wyspy. Skanujcie teren odradkiem kiedy tylko się da - płytka ścieżka oznaczona będzie kolorem żółtym, a głęboka smoła kolorem czerwonym. Idźcie żółtą ścieżką aż nie traficie na wyspę. Minusem tej metody jest to, że za każdym razem czekają was dwie monotonne, długie przeprawy przez smołę, na wyspę i z powrotem.
- Bardziej wymagający lecz także bardziej opłacalny sposób staje się dostępny w chwili ukończenia głównego zlecenia numer 21. Za jego ukończenie otrzymacie schemat asemblera poziomu drugiego, dzięki któremu możecie budować tyrolki. Odbudujcie tory kolejowe prowadzące od F2 do kopalni na północ od F1 - przechodzić one będą nad wyspą wynalazcy. Udajcie się kolejką z kopalni do F2 i zeskoczcie, gdy kolejka przejeżdżać będzie nad wyspą wynalazcy. Na samej krawędzi wyspy zbudujcie tyrolkę. Ponieważ punkty odbudowy torów również liczą się jako tyrolki, możecie teraz swobodnie podróżować tyrolką na wyspę wynalazcy i z powrotem.
Nagrody za podłączenie wynalazcy do sieci chiralnej
Po podłączeniu wynalazcy do sieci chiralnej polecamy jak najszybciej zwiększyć jego stopień połączenia do czterech gwiazdek, przynosząc mu porzucone ładunki lub przyjmując zamówienia standardowe obierające go za cel. Nie wymaga on wielu lajków do wymaksowania, a oferowane przez niego nagrody są niezwykle użyteczne:
- 1 gwiazdka - kaptur "wyderka". Kaptur, który przy założeniu zwiększa mobilność Sama gdy niesie go rzeka. Najmniej przydatna z nagród wynalazcy, lecz okazjonalnie i tak może się przydać.
- 2 gwiazdki - bomby ogłuszające. Granaty wybuchające dużym impulsem elektrycznym, który nokautuje trafionych wrogów. Jedna z najprzydatniejszych broni rzucanych, mogąca zatrzymywać pojazdy, niszczyć mechy i obezwładniać wielu przeciwników naraz.
- 3 gwiazdki - zdalnie detonowane bomby ogłuszające. Ulepszenie poprzedniej nagrody, które można teraz detonować zdalnie. Pozwala to na zastawianie pułapek na wrogów.
- 4 gwiazdki - wyrzutnia bolasów ogłuszających. Ulepszona wyrzutnia bolasów strzelająca naelektryzowanymi splotami, które wiążą wynurzonych, uszkadzają mechy i natychmiastowo nokautują ludzi, nawet bez trafienia w głowę. Jest ona całkowicie cicha, a przy naładowaniu strzału ma przyzwoity zasięg. Zdecydowanie jedna z najlepszych broni do skradania się.
Tak jak przy wszystkich innych placówkach, wbicie pięciu gwiazdek nagrodzi was wyłącznie kosmetycznymi nagrodami i naszywką na plecak.