Siostrzyczki i zbieranie ADAMA | Porady do BioShock 2
Aktualizacja:
Siostrzyczki i zbieranie ADAMA
![]() | ![]() |
Siostrzyczki znamy już z pierwszej części BioShock. Są to praktycznie nieśmiertelne, małe dziewczynki, w organizmach których umieszczono pasożyty w postaci żyjących na dnie oceanu ślimaków. Postrzegają otaczający je świat w odmienny, cukierkowy wręcz sposób, a ich jedynym zadaniem jest pozyskiwanie drogocennej substancji, która pozostała jeszcze w niektórych ciałach - ADAMA. Każda z Siostrzyczek chroniona jest przez Tatuśka, czyli wyjątkowo twardego przeciwnika, który za punkt honoru obrał sobie eliminowanie wszelkich zagrożeń dla dziewczynki. Lokalizacja niektórych Siostrzyczek może różnić się od oznaczeń na mapach. Powód takiego stanu rzeczy jest prosty - poruszają się one i występują w niektórych miejscach losowo. Jednak jeśli na danym poziomie mamy spotkać 3 dziewczynki, spotkamy je na pewno, jeśli nie w tym, to innym miejscu.
Substancja którą zbierają, jest główną "walutą" świata gry. Kluczem do rozwoju, zdobywania nowych toników i plazmidów, a nawet - zwiększenia swojej żywotności, czy pojemności EWY. Wyróżniamy kilka sposobów na pozyskiwanie różnej ilości ADAMA:
1. Po pozbyciu się Tatuśka, możemy wziąć pod opiekę jego Siostrzyczkę, lub od razu ją uśmiercić (160 ADAMA). Stanowczo odradzam natychmiastowe pozbywanie się dziewczynek, bowiem pod naszymi skrzydłami, każda z nich może zebrać z dwóch zaznaczonych na mapie ciał dodatkowy ADAM (nam w udziale za każdego trupa przypadnie 40 jednostek, 60 jeśli mamy przy sobie tonik [ Proud Parent ] ). Po zebraniu drogocennej substancji z obu ciał, kierujemy się do szybu wentylacyjnego, gdzie po raz kolejny decydujemy o losie małego szkraba - uwolnieniu (80 ADAMA), lub zabiciu (podobnie jak wcześniej - 160). Jak widać, zabijając je przed zebraniem ADAMA z ciał, tracimy nawet 120 jednostek na dziewczynce.
2. Za każdym razem, kiedy w taki czy inny sposób "zaopiekujemy" się wszystkimi Siostrzyczkami na danym poziomie, pojawi się Duża Siostra. W jej ciele znajdziemy 40 ADAMA.
3. Zaledwie w kilku fragmentach gry, przyjdzie nam poruszać się po dnie morza. Jeśli znajdziemy wtedy charakterystycznego, dużego ślimaka, dostaniemy 10 jednostek ADAMA.
UWAGA: Szczegółowy opis zachowania oraz taktyk związanych z Dużymi Siostrami, oraz Tatuśkami umieściłem w poświeconym im rozdziale.
UWAGA 2: Sposób w jaki postępujemy z Siostrzyczkami, ma decydujący wpływ na zakończenie, które przyjdzie nam obejrzeć. Zapraszam do działu poradnika "Możliwe zakończenia".
![]() | Jeśli decydujemy się na ratowanie dziewczynek, za każde 4 uwolnione maleństwa, dostaniemy prezent w postaci misia pozostawionego pod najbliższym Gatherer's Garden. Łącznie mamy 12 dziewczynek, czyli możemy dostać 3 prezenty: - tonik [ Proud Parent ] , 80$, 80 ADAMA - tonik [ Demanding Father ] , 160$, 120 ADAMA - 160$, 250 ADAMA |
Kiedy podejmiemy się wzięcia pod opiekę Siostrzyczki, może zaprowadzić nas ona do najbliższego ciała (a potem - szybu wentylacyjnego) jeśli przytrzymamy [klawisz R]. Spowoduje to pojawienie się białej wstęgi, prowadzącej nas do najbliższego celu. Zachęcam również do posługiwania się załączonymi mapami poziomów, na których skrupulatnie oznaczyłem każde ciało mające w sobie ADAM, oraz szyby wentylacyjne.
W trakcie zbierania ADAMA, jesteśmy nieustannie atakowani przez przeciwników którzy wpadają do pomieszczenia każdym z możliwych wejść. Dlatego też warto tak dobierać ciała, aby pomieszczenie z nimi było najbardziej optymalne do odparcia ataku (jak najmniejsza liczba "wejść", o ile to możliwe - brak balkonów sprawiających, że potyczka ma wiele poziomów). Poniżej wymieniłem stosowne przygotowania, które warto poczynić przed walką. Oczywiście nie jest konieczne wypełnienie wszystkich warunków, niemniej - każdy z nich ułatwia potyczkę. | ![]() |
1. Jeśli nieopodal mamy automat dezaktywujący boty, wywołujemy alarm, a następnie przechwycamy 2 strażników.
2. Uzupełniamy amunicję, hackujemy wszystkie maszyny w pobliżu.
3. Każde z "wejść" do poziomu zabezpieczamy pułapkami (nity, harpuny z linką, miny, plazmid [ Cyclone Trap ] - najlepiej co najmniej drugiego poziomu).
4. Wokół dziewczynki ustawiamy pułapki i mini-turrety.
5. Podczas starcia używamy plazmidu hipnozy
6. Możemy również użyć broni obszarowych, takich jak [Gatling Gun] i [Launcher] , Siostrzyczce i tak nie zaszkodzimy.
0
- BioShock 2 - poradnik do gry
- BioShock 2 - opis przejścia - poradnik do gry
- Porady
- Bronie i stacje ich rozwoju | Porady do BioShock 2
- Toniki - opis | Porady do BioShock 2
- Toniki - mapki | Porady do BioShock 2
- Plazmidy - opis | Porady do BioShock 2
- Plazmidy - mapki | Porady do BioShock 2
- Hacking | Porady do BioShock 2
- Przeciwnicy i ich badanie | Porady do BioShock 2
- Duże Siostry i Tatuśkowie | Porady do BioShock 2
- Siostrzyczki i zbieranie ADAMA | Porady do BioShock 2
- Wysoki poziom trudności | Porady do BioShock 2
- Porady
- BioShock 2 - opis przejścia - poradnik do gry
Komentarze czytelników
giermuś1972 Generał

Fajny poradnik bardzo szczegółowy. Ps PIERWSZY! BUhaHAHAHA
zanonimizowany570409 Pretorianin
Nie ma co się cieszyć, że pierwszy napisałeś komentarz, bo jak widać, chyba małe jest zainteresowanie poradnikiem (biorąc za kryterium ilość komentarzy :) )
zanonimizowany543579 Pretorianin
Poradnik przydatny tylko na poziomie trudnosci latwy/sredni na hardzie to juz inna bajka 2-3 hity i jestesmy w objeciach morfeusza.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.