BioShock 2: Single player (1)
Aktualizacja:
Single player
![]() | Against All OddsPunkty : 30 |
Ukończenie tytułu na wysokim poziomie trudności, odblokuje to osiągnięcie. Częste zapisywanie stanu gry może nieco uprościć zadanie, więc nie żałujemy slotów (czasami lepiej zająć ich więcej, niż potem żałować nadpisanego, a tym samym straconego zapisu).
Z czym wiąże sie wysoki poziom trudności? Przeciwnicy są bardziej odporni i zadają większe obrażenia. W konsekwencji potrzebujemy większej ilości amunicji, lepszych plazmidów, odpowiednio dobranych toników, oraz stosownie ulepszeń potrzebnych nam broni. Za tym wszystkim idzie większe zużycie gotówki, oraz ADAMA. Suma sumarum każda z naszych decyzji powinna być skrupulatnie przemyślana, bowiem kiedy przychodzi co do czego, nie ma tu miejsca na błędy czy niedopatrzenia.
Zmianie ulega nawet sam sposób rozgrywki. O ile w przypadku poziomu łatwego możemy pozwolić sobie na akcje w których, niczym mobilna forteca, wpadamy do pomieszczenia nie zważając na ostrzał przeciwników i załatwiamy wszystkich bez mrugnięcia okiem, to "na hardzie" o takim zachowaniu bezapelacyjnie nie może być mowy.
Często po prostu musimy wykazać się sprytem. Tam gdzie to możliwe - zakradamy się, cicho (tonik [ Drill Lurker ] ) i spokojnie badając kolejne pomieszczenia i unikając (o ile to możliwe) walki z wieloma przeciwnikami na raz. Celujemy oczywiście w głowy - im szybciej zabijemy, tym mniejsza szansa, że walka będzie nas kosztowała zdrowie, lub nawet życie. Ponieważ w wielu lokacjach wrogowie pojawiają się w grupach i prowadzą zażarte dysputy, o ich obecności mogą poinformować nas zasłyszane wcześniej dźwięki rozmów. Plazmid hipnozy, umiejętnie rzucony w środek takiego zgrupowania, oszczędzi ryzyka poniesienia jakichkolwiek obrażeń.
Nie zapominamy o pułapkach. Nawet jeśli amunicja pozwalająca na ich podłożenie (nity, harpuny z linkami, miny), nie jest zbyt powszechna i tania, to mamy przecież pod ręką plazmidy. [ Cyclone Trap ] co najmniej drugiego poziomu pozwoli nam na załadowanie go niemal każdym plazmidem. Jeśli na dokładkę zaopatrzymy się w toniki odpowiednio zmniejszające zużycie EWY, okaże się, że zabezpieczyliśmy całe pomieszczenie (lub np. wejście do niego) pułapkami i wystarczy teraz tylko sprowokować przeciwników. A to wszystko dzięki jednemu, góra dwóm tanim EVE Hypo. | ![]() |
Aby w pełni wykorzystać swoje szanse w starciu z dowolnym przeciwnikiem, od chwili zdobycia kamery wykształcamy sobie nawyk używania jej za każdym razem, kiedy tylko czeka nas walka. Im szybciej zakończymy badania danego typu Splicera, tym szybciej walka z nim stanie się prostsza
Poniekąd naturalnym odruchem po wejściu do nowej lokacji jest hackowanie wszystkich dystrybutorów, automatów i innej elektroniki którą tylko zobaczymy. Warto jednak wstrzymać się chwilę (jeśli nie jest to absolutnie konieczne) i "zostawić" sobie np. dystrybutory ze sprzętem na później. Jeśli bowiem zaopatrzymy się w odpowiedni zestaw toników (patrz - [ Hacker's Delight ] ), będziemy odzyskiwać życie i EWĘ przy każdym udanym złamaniu urządzenia. Dlatego czasami warto zostawić sobie dystrybutor w roli takiej skromnej "apteczki". Wariacją tej myśli jest zostawianie sobie na później wszystkich batoników i innych odnawiających życie i EWĘ smakołyków. A jeśli mamy przy sobie tonik [ Booze Hound ] , warto zainteresować się również alkoholem.
Chociaż w Bioshock 2 nie mamy możliwości cofania się do raz odwiedzonych poziomów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wielokrotnie przemierzać aktualną lokację. Jeśli dołączymy do tego fakt, że przedmioty umieszczone w skrzyniach, ciałach, a także te leżące luzem- nie znikają, otrzymujemy interesującą kombinację. Jednym ze sposobów wykorzystania tych czynników jest wydrukowanie sobie załączonych map, a następnie zaznaczanie "na bieżąco"- gdzie zabiliśmy przeciwnika mającego przy sobie przydatne przedmioty (apteczki / amunicja / fundusze), czy też np. który sejf nie został do końca opróżniony. Chociaż taka zabawa jest czasochłonna, to zdecydowanie się opłaca i sprawia, że zawsze mamy przy sobie komplet wszystkich istotnych przedmiotów.
Z powyższym rozwiązaniem wiąże się jeszcze jedna strategia prowadzenia rozgrywki, a mianowicie - używanie różnych rodzajów broni w miarę regularnie. Wynika to z prostego rozumowania. Skoro na mapie rozmieszczono różne rodzaje amunicji, to aby wykorzystać wszystko co tylko możemy (a przy tym ponieść jak najmniejsze koszta), używamy różnych pukawek.
![]() | All PlasmidsPunkty: 20 |
Tym razem zadanie polega na skompletowaniu 11 gatunków plazmidów. Oprócz tabeli poniżej, zachęcam do zapoznania się z rozdziałem "Plazmidy". Jak widać, osiągnięcie to możemy ukończyć najwcześniej w przedostatniej lokacji, kiedy to otrzymamy plazmid [ Summon Eleanore ] . Wcześniej powinniśmy odnaleźć jeszcze cztery sztuki. Natomiast w Gatherer's Garden przyjdzie nam zakupić pozostałe sześć.
NAZWA PLAZMIDU | OPIS | LOKALIZACJA |
[ Cyclone Trap ] | Tworzy wir wyrzucający przeciwnika w powietrze. Działa na "mniejszych" wrogów. | Pauper's Drop |
[ Decoy ] | Tworzy iluzję postaci gracza, która odciąga uwagę przeciwników. | Pauper's Drop |
[ Electro Bolt ] | Błyskawica pomocna przy wstrzymywaniu urządzeń elektrycznych, otwieraniu drzwi i oszałamianiu przeciwników. | Adonis Luxury Resort |
[ Incinerate! ] | Podpalenie pomoże przy ogrzewaniu wrogów, zapalaniu podłogi pokrytej łatwopalną substancją i roztapianiu lodu. | Ryan Amusements |
[ Insect Swarm ] | Przywołuje gniazdo szerszeni, które atakuje i rozprasza pobliskiego przeciwnika. Zadaje małe obrażenia, ale przez dłuższy czas. | Siren Alley |
[ Scout ] | Pozwala na opuszczenie własnego ciała i poruszanie się jako "duch". Możemy w tej formie używać plazmidów. | Siren Alley |
[ Security Command ] | Zwraca przeciwko trafionemu przeciwnikowi wszystkie pobliskie maszyny. | Siren Alley |
[ Summon Eleanore ] | Na miejscu akcji pojawia się nieśmiertelna Eleanor, która wspiera nas przez dłuższą chwilę w walce. Plazmid jest mocno EWE-żerny. | Persephone Outer |
[ Telekinesis ] | Pozwala na podnoszenie pomniejszych przedmiotów leżących w oddali i ciskanie nimi. | The Atlantic Express |
[ Hypnotize ] | Cel który trafimy plazmidem, zaatakuje najbliższego przeciwnika. Jeśli takowego nie znajdzie - rzuci się na nas. | Pauper's Drop |
[ Winter Blast ] | Pozwala na czasowe zamrożenie przeciwnika. | Pauper's Drop |
![]() | All Weapon UpgradesPunkty: 20 |
Musimy odnaleźć i użyć każdej ze stacji Power to the People. Mapki z ich położeniem zamieszczam w poświęconym im rozdziale.
![]() | W świecie gry natrafimy na czternaście stacji upgrade'u broni. Każda z nich zaoferuje nam jedno ulepszenie, które będziemy mogli zaimplementować do wybranej przez nas pukawki. Jako, że modyfikacji, które możemy wprowadzić jest aż osiemnaście, będziemy musieli zdecydować, które z nich są dla nas bardziej przydatne od pozostałych. Dlatego też polecam przemyśleć kwestię tego, jakim uzbrojeniem mamy zamiar się posługiwać i właśnie w tym kierunku rozwijać usprawnienia. |
![]() | Big Brass BallsPunkty: 25 |
Osiągnięcie odblokujemy przechodząc grę bez pomocy komór odnowy.
Vita-Chambers blokujemy z poziomu menu gry. Od tego momentu nasz zgon będzie nieodwracalny. W nawyk powinno nam więc wejść częste zapisywanie (dla bezpieczeństwa starajmy się nie oszczędzać na ilości slotów). Jeśli przechodzimy grę po raz kolejny i nie zależy nam zbytnio na wyzwaniach, możemy zmniejszyć poziom trudności. To drobne ułatwienie powinno drastycznie przyspieszyć cały proces przejścia gry, a tym samym - odblokowania tego konkretnego osiągnięcia. | ![]() |
![]() | Big SpenderPunkty: 15 |
Tym razem będziemy zmuszeni do wydania łącznie 2000 dolarów w dystrybutorach [Vending Machine]. Przeprowadzenie badań (potrzebna kamera z lokacji Pauper's Drop) drugiego stopnia na przeciwniku zwanym Thuggish Splicer, zwiększy pojemność naszego portfela do 800$, co uprości zadanie.
![]() | Aby zmaksymalizować nasze wydatki, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach: - nie hackujemy automatów (wyższe ceny), - używamy egzotycznej (drogiej) amunicji, - nie ograniczamy się do jednej broni, - opróżniamy każdy sejf i każde ciało, - ewentualnie wracamy do nich później (zapamiętujemy / zapisujemy położenie pozostawionej w ten sposób na mapie gotówki). |
![]() | Bought a SlotPunkty: 5 |
Wykupienie slotu na tonik lub plazmid w automacie Gatherer's Garden załatwi to osiągnięcie. Trzeba się naprawdę starać, aby w trakcie gry nie wykupić jakiegokolwiek dodatkowego slotu, więc ominięcie tego zadania nam raczej nie grozi :)
0
Komentarze czytelników
giermuś1972 Generał
Fajny poradnik bardzo szczegółowy. Ps PIERWSZY! BUhaHAHAHA
zanonimizowany570409 Pretorianin
Nie ma co się cieszyć, że pierwszy napisałeś komentarz, bo jak widać, chyba małe jest zainteresowanie poradnikiem (biorąc za kryterium ilość komentarzy :) )
zanonimizowany543579 Pretorianin
Poradnik przydatny tylko na poziomie trudnosci latwy/sredni na hardzie to juz inna bajka 2-3 hity i jestesmy w objeciach morfeusza.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










