BioShock 2: Wysoki poziom trudności
Aktualizacja:
Wysoki poziom trudności
![]() | Gra na najwyższym poziomie trudności pozwoli nam na odblokowanie stosownego osiągnięcia. Jeśli mamy masochistyczne zapędy, być może będziemy mieli ochotę również zablokować z poziomu menu Vita-Chambers (co załatwi nam sprawę kolejnego osiągnięcia). Do tego wszystkiego możemy obiecać sobie, że nie tkniemy opcji zapisu i będziemy polegać wyłącznie na auto-zapisie pojawiającym się tylko po zakończeniu danego poziomu. Wszystko to da się zrobić. Ba! Da się przy tym świetnie bawić i czerpać nie lada satysfakcję. Zacznijmy więc od zapoznania się z tym rozdziałem :) |
Z czym wiąże sie wysoki poziom trudności? Przeciwnicy są bardziej odporni i zadają większe obrażenia. W konsekwencji potrzebujemy większej ilości amunicji, lepszych plazmidów, odpowiednio dobranych toników, oraz stosownie ulepszeń potrzebnych nam broni. Za tym wszystkim idzie większe zużycie gotówki, oraz ADAMA. Suma sumarum każda z naszych decyzji powinna być skrupulatnie przemyślana, bowiem kiedy przychodzi co do czego, nie ma tu miejsca na błędy czy niedopatrzenia.
Zmianie ulega nawet sam sposób rozgrywki. O ile w przypadku poziomu łatwego możemy pozwolić sobie na akcje w których, niczym mobilna forteca, wpadamy do pomieszczenia nie zważając na ostrzał przeciwników i załatwiamy wszystkich bez mrugnięcia okiem, to "na hardzie" o takim zachowaniu bezapelacyjnie nie może być mowy.
Często po prostu musimy wykazać się sprytem. Tam gdzie to możliwe - zakradamy się, cicho (tonik [ Drill Lurker ] ) i spokojnie badając kolejne pomieszczenia i unikając (o ile to możliwe) walki z wieloma przeciwnikami na raz. Celujemy oczywiście w głowy - im szybciej zabijemy, tym mniejsza szansa, że walka będzie nas kosztowała zdrowie, lub nawet życie. Ponieważ w wielu lokacjach wrogowie pojawiają się w grupach i prowadzą zażarte dysputy, o ich obecności mogą poinformować nas zasłyszane wcześniej dźwięki rozmów. Plazmid hipnozy, umiejętnie rzucony w środek takiego zgrupowania, oszczędzi ryzyka poniesienia jakichkolwiek obrażeń.
Nie zapominamy o pułapkach. Nawet jeśli amunicja pozwalająca na ich podłożenie (nity, harpuny z linkami, miny), nie jest zbyt powszechna i tania, to mamy przecież pod ręką plazmidy. [ Cyclone Trap ] co najmniej drugiego poziomu pozwoli nam na załadowanie go niemal każdym plazmidem. Jeśli na dokładkę zaopatrzymy się w toniki odpowiednio zmniejszające zużycie EWY, okaże się, że zabezpieczyliśmy całe pomieszczenie (lub np. wejście do niego) pułapkami i wystarczy teraz tylko sprowokować przeciwników. A to wszystko dzięki jednemu, góra dwóm tanim EVE Hypo. | ![]() |
Aby w pełni wykorzystać swoje szanse w starciu z dowolnym przeciwnikiem, od chwili zdobycia kamery wykształcamy sobie nawyk używania jej za każdym razem, kiedy tylko czeka nas walka. Im szybciej zakończymy badania danego typu Splicera, tym szybciej walka z nim stanie się prostsza. Zachęcam do gruntownego zapoznania się z rozdziałem poświęconym badaniom, dzięki czemu będziemy w stanie przeprowadzić je nieco sprawniej.
Poniekąd naturalnym odruchem po wejściu do nowej lokacji jest hackowanie wszystkich dystrybutorów, automatów i innej elektroniki którą tylko zobaczymy. Warto jednak wstrzymać się chwilę (jeśli nie jest to absolutnie konieczne) i "zostawić" sobie np. dystrybutory ze sprzętem na później. Jeśli bowiem zaopatrzymy się w odpowiedni zestaw toników (patrz - [ Hacker's Delight ] ), będziemy odzyskiwać życie i EWĘ przy każdym udanym złamaniu urządzenia. Dlatego czasami warto zostawić sobie dystrybutor w roli takiej skromnej "apteczki". Wariacją tej myśli jest zostawianie sobie na później wszystkich batoników i innych odnawiających życie i EWĘ smakołyków. A jeśli mamy przy sobie tonik [ Booze Hound ] , warto zainteresować się również alkoholem.
Chociaż w BioShock 2 nie mamy możliwości cofania się do raz odwiedzonych poziomów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wielokrotnie przemierzać aktualną lokację. Jeśli dołączymy do tego fakt, że przedmioty umieszczone w skrzyniach, ciałach, a także te leżące luzem- nie znikają, otrzymujemy interesującą kombinację. Jednym ze sposobów wykorzystania tych czynników jest wydrukowanie sobie map załączonych w opisie przejścia, a następnie zaznaczanie "na bieżąco"- gdzie zabiliśmy przeciwnika mającego przy sobie przydatne przedmioty (apteczki / amunicja / fundusze), czy też np. który sejf nie został do końca opróżniony. Chociaż taka zabawa jest czasochłonna, to zdecydowanie się opłaca i sprawia, że zawsze mamy przy sobie komplet wszystkich istotnych przedmiotów.
Z powyższym rozwiązaniem wiąże się jeszcze jedna strategia prowadzenia rozgrywki, a mianowicie - używanie różnych rodzajów broni w miarę regularnie. Wynika to z prostego rozumowania. Skoro na mapie rozmieszczono różne rodzaje amunicji, to aby wykorzystać wszystko co tylko możemy (a przy tym ponieść jak najmniejsze koszta), używamy różnych pukawek. Osobiście - wolę jednak ograniczyć się do jednej, ulubionej broni (o ile oczywiście jest to możliwe). W końcu używając harpuna możemy odzyskiwać groty, a nikt przecież nie powie mi, że jakakolwiek inna pukawka równie dobrze "przykuwa" uwagę wrogów :)
0
- BioShock 2 - poradnik do gry
- BioShock 2: Opis przejścia
- BioShock 2: Porady
- BioShock 2: Bronie i stacje ich rozwoju
- BioShock 2: Toniki - opis
- BioShock 2: Toniki - mapki
- BioShock 2: Plazmidy - opis
- BioShock 2: Plazmidy - mapki
- BioShock 2: Hacking
- BioShock 2: Przeciwnicy i ich badanie
- BioShock 2: Duże Siostry i Tatuśkowie
- BioShock 2: Siostrzyczki i zbieranie ADAMA
- BioShock 2: Wysoki poziom trudności
- BioShock 2: Porady
- BioShock 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
giermuś1972 Generał
Fajny poradnik bardzo szczegółowy. Ps PIERWSZY! BUhaHAHAHA
zanonimizowany570409 Pretorianin
Nie ma co się cieszyć, że pierwszy napisałeś komentarz, bo jak widać, chyba małe jest zainteresowanie poradnikiem (biorąc za kryterium ilość komentarzy :) )
zanonimizowany543579 Pretorianin
Poradnik przydatny tylko na poziomie trudnosci latwy/sredni na hardzie to juz inna bajka 2-3 hity i jestesmy w objeciach morfeusza.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


