Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Vendigroth
Aktualizacja:

Na powierzchni widnieje jeszcze nieco ruin metalowych budowli, pomiędzy którymi spacerują jadowite oraz jeszcze groźniejsze pająki. Pośrodku wznosi się nieco wyższy i lepiej zachowany budynek, przez który dostałem się pod ziemię. Tam bowiem znajduje się wszystko to, co pozostało po dumnym Vendigroth. Korytarze mają wygląd zapadniętych pod ziemię ulic i ścian domów, a te zasiedlają obecnie wyłącznie pająki, za to w wielkiej liczbie i dowolnych rozmiarach. Moje szperanie po dawnych mieszkaniach, po szafkach i skrzynkach nie tylko zaowocowało odnalezieniem sporej ilości zaawansowanych technologicznie zabawek , lecz również trafiły mi w ten sposób w ręce cztery kolejne numery "The Vendigroth Times" . Z pierwszego numeru wyczytałem, że niejaki prof. Hunley szykuje się do przeprowadzenia testu swojej łodzi podwodnej. W drugim, że profesor nie powrócił i przez domniemanie przyjmuje się, że nie żyje. W ten sposób dowiedziałem się, czego wrak tak naprawdę spoczywa na wybrzeżu Isle of Despair. Kolejny numer informował o incydencie sprowokowanym przez pewnego maga imieniem Arronax, który wpadł do biura gubernatora, szczodrze rozdzielając groźby i żądania zaprzestania rozwoju technologicznego miasta. Ostatni znaleziony przeze mnie numer gazety bolał nad przykładowym zniszczeniem przez Arronaxa wielkiej fabryki, której gruzy pogrzebały wielu jej pracowników oraz powiadamiał o rozpoczęciu konstrukcji broni przeciwko Arronaxowi. Wszystko w zgodzie z moją dotychczasową wiedzą historyczną.
Samo spenetrowanie pozostałości po Vendigroth nie nastręczyło mi większych trudności, gdyż przez większość czasu przyszło mi jedynie rozdeptywać pająki. Największy problem dla mnie stanowiły rzesze automatonów wciąż strzegących niższych poziomów - piątego i szóstego, według mojej numeracji. Tym nie byłem w stanie zrobić większej krzywdy ani swoją bronią, ani czarami (za to snajperka jest na nie doskonała) i musiałem uciec się do niewidzialności. Virgila zostawiłem na wyższym poziomie, sam zaś pobiegłem pomiędzy robotami na ostatni poziom po Vendigroth Device . A oto szczegółowy opis do map kolejnych poziomów.
(1) Wejście na poziom pierwszy.
(2) Leżący w kupce śmieci klucz , otwierający drzwi po drodze do wyjścia.
(3) Przejście na poziom drugi.
(4) Wejście na poziom drugi.
(5) Klucz do drzwi , podobnie leżący w śmieciach.
(6) Przejście na poziom trzeci.
(7) Wejście na poziom trzeci.
(8) Szafka, w której znajduje się klucz do drzwi po drodze na poziom czwarty.
(9) Przejście na poziom czwarty.
(10) Przejście na poziom piąty, wiodące przez dwa dodatkowe pomieszczenia.
(11) Wejście na poziom czwarty, na którym znajduje się ołtarz ojca wszystkich bogów - Veloriena.
(12) Przejście na poziom piąty.
(13) Wejście na poziom piąty z poziomu czwartego.
(14) Wejście na poziom piąty z poziomu trzeciego.
(15) Skrzynia kryjąca klucz do drzwi po drodze na poziom szósty.
(16) Przejście na poziom szósty.
(17) Wejście na poziom szósty.
(18) Pojemnik, w którym znajduje się Vendigroth Device .
Pracując dla K'an Hua
W tym przypadku dostanie się do Vendigroth wymagało ode mnie odwiedzenia wymarłego obozu mrocznych elfów (Dark Elf Camp ) i przeczytania dziennika , który znalazłem przy leżącym tam martwym elfie. Dziennik opowiadał o nie-do-końca-udanej misji odzyskania Vendigroth Device dla K'an Hua, a ponadto wskazywał lokację starożytnego miasta.
Aby zdobyć współrzędne Tulli zaś, musiałem dla spotkanego przy wejściu na pustkowia (Gateway to the Wastes ) Weldo wykonać drobną robotę: odnaleźć w znajdujących się nieopodal ruinach (Mysterious ruins of the Wastes ) kółka zębate [130] , które pozwolą mu zreperować pewne urządzenie, które znalazł na pustkowiach. Ich zdobycie wymagało ode mnie jedynie trudu zabicia kilku średnio groźnych jaszczurek, których nigdzie indziej w Arcanum nie spotkałem.
Gdy wydostałem już z podziemnej części Vendigroth urządzenie, o które mnie prosił K'an Hua, udałem się na spotkanie z nim do Ring of Brodgar, by stamtąd mógł mnie przesłać do The Void, gdzie, zgodnie z rzekomym życzeniem samego Arronaxa, miałem dopomóc wielkiemu magowi w powrocie do Arcanum.
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #A
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #B
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #C
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #D
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Crash Site
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Shrouded Hills
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Dernholm
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Black Root
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 3
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 4
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ashbury
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Isle of Despair
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Wheel Clan
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Stillwater
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Quintarra
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Roseborough
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: T'Sen-Ang
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Pierwsza Świątynia Panarii
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Thanatos
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tulla
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Vendigroth
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: The Void
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ołtarze bogów Arcanum
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Lista nauczycieli
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Spis Questów
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany2573 Pretorianin
Majin zajrzyj do porodniku Evil island. Wtedy zobaczysz co to znaczy "bezmyślny 'walkthrough'"
zanonimizowany4595 Junior
Uważam, że solucja do Arcanum jest naprawdę OK i autor odwalił kawał dobrej roboty. Znalazłem jednak parę możliwości, o których autor solucji nie wspomniał. Być może te możliwości wynikały z posiadania przez moją postać wysokiej charyzmy i perswazji. Po pierwsze: można dogadać się na Isle of Despair z Ogdinem, by nam pozwolił wejść bez konieczności staczania walk. Ogdin w pewnej chwili twierdzi, że miło jest rozmawiać z kimś tak elokwentnym i spokojnie dopuszcza nas do swego szefa. Po drugie: w Tulli można dogadać się z Albertem, by oddał nam klejnot wmawiając mu, że Tulla jest zbyt cienkim miejscem dla kogoś takiego, jak on. Po trzecie: grupę geodetów pod wodzą Williama Bencha (zadanie od Raven) również da się przekonać, by zrezygnował z badań. W tym przypadku należy ostro podpierać się imieniem pana Batesa. Po czwarte - w Caladonie nie trzeba zabijać strażników strzegących budki do podziemi. Mój sposób załatwienia tej sprawy był taki: najpierw rozmowa ze strażnikiem w miejscu pierwszej zbrodni inaczej inspektor Henderson w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać), potem wizyta u inspektora, badanie miejsca zbrodni, kolejne spotkanie z inspektorem, badanie miejsca zbrodni w gospodzie i odkrycie tajemniczego napisu na podłodze, kolejne spotkanie z inspektorem i rozmowa o napisie, wizyta w Tarancie u profesora demonologii, misja od profesora w celu znalezienia sztyletu, powrót do Caladon i powtórna wizyta u inspektora Hendersona, który poleca straznikom mnie przepuścić. Byś może którąś wizyt u inspektora można sobie odpuścić.
zanonimizowany143916 Junior
POMUŻCIIE!!!!!!!!!!!
Skond sciągnąć polską wersje patcha do arcanum???????? (najnowszy patch)
POMUŻCIE!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany19980 Senator
zarith, kiowas - a zapodajcie sobie patcha usuwającego limit doświadczenia. Ja skończyłem grę ze dwa razy na 1którymś poziomie. Poza tym, szybkie nabicie expów przed zabraniem się za główną linię przygodową pozwala graczowi np. zdobyć szybko perswazję, czy nauczyć się rozkładać przeciwników mieczem, zaś perswazja dodaje w dialogach nowe opcje. Nawet Kergnaha na końcu można przegadać :)
Kacper - niestety, stwory w końcu się kończą - sprawdzane doświadczalnie :) To samo w podziemiach Ashbury - jest na samym dole jakiś większy licz, który przywołuje strażników, ale tez nie bez końca. Prawdziwą kopalnią doświadczenia jest cmentarz w Ashbury - tam zombiaki nie kończą się nigdy - ale powyżej 40 poziomu ich tłuczenie staje się mało opłacalne. Pod koniec gry lubię jeszcze wyskoczyć na Tanathosa i powybijać troszkę miejsową faunę :)
dziadziunio Chorąży
Pomimo że to stara gra to ją kupiłem i byłem nią zachwycony do momentu gdy osiągnąłem 50 poziom. Jestem dopiero w połowie fabuły i już nie mogę się dalej rozwijać, bo 50-ty poziom to maksymalny jaki założyli twórcy tej gry. Dalsza gra traci sens. Całkowite dno. Jak można taką fajną grę tak zepsuć. Całkowita kompromitacja twórców tej gry!!!
zanonimizowany254490 Junior
Witam :)
Czy ktos pomoze polelfce z zadaniem z Tulli?
Chodzi o naklonienie tego ducha przy studni do milej konwersacji
Jak mniemam zadanie ma zwiazek z tajmniczymi znakami nakreslonymi na ziemi jak i na obrazie, ale moze ktos moglby udzielic mi dokladniejszych wskazowek?
P.S. Czytalam ogolny i dostepny (o radosci ;) )bezplatnie poradnik to arcanum - i nasuwa mi sie refleksja ze tyle poradnikow ile graczy. zgadzam sie ze warto dbac o pieniezki, ale odkladanie 50tys. na stateczek koniecznym nie jest - wystarczy za porada kapitana Teecha(czy jak mu tam) odnalezc ducha niegdys zlego pirata, wykonac dla niego 3zadania(przy czym ostatnie rzeczywiscie sprawia troche klopotu) a tym samym uwolnic go od klatwy i statek jest juz nasz. Poza tym w/w kapitan wsominal tez o innych metodach zdobycia statku
Poza tym zachecam do rozwijania perswazji naprawde dobra rzecz no i koniecznie trzeba pamietac o najpotezniejszym z czarow SAVE GAME :D
potrzebujacy Legionista
pytanko ziomki jak zdobyć amulet malochańskiej ręki nie szukając tych dziwaków po całej mapie lub jak dostać się bez użycia siły i bez amuletu do Tsen-Ang
Aen Legend
To i ja sie dopisze - Pamietam ze kiedys, podczas wedrowki, trafilem do kamiennego labiryntu, w ktorym poza fajnymi itemami byly niezle potworki - Byl tam tez chyba jakis grob. Teraz odswiezam sobie gre, ale za chiny nie pamietam gdzie sie miejsce to znajduje, a przydaloby sie, bo to dopiero poczatek i warto sie nachapac. Help?
potrzebujacy Legionista
dobra teraz mam inny problem. jestem w otchłani chce pomóc aronaxowi teraz jak tego dokonać lub jak z tego syfu wyjść?
potrzebujacy Legionista
w tulii są takie zamknięte domki trzeba je otworzyć a tam bedą książki i podobne znaki na ścianie jakie są przy studnii Trzeba stanąc na znaku przy studnii i przeczytać te książki na odpowiednich znakach w odpowiedniej kolejności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
