Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 3

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
(26) Naprzeciw posiadłości Gilberta Batesa niejaki H - Tarant - część III | Arcanum Przypowieść o Maszynach i Magyi - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Tarant - część III

(26) Naprzeciw posiadłości Gilberta Batesa niejaki H. T. Parnell umyślił sobie otworzyć wystawę rzeczy dziwnych. Zajrzeliśmy do środka, tak jak by to zrobił każdy inny turysta. Ekspozycja składała się z: najinteligentniejszego orka na świecie, autentycznej miniaturowej głowy z Kree, legendarnego giganta ze Stillwater, skały mającej być złym Arronaxem, miniaturowego i działającego silnika parowego, skamieniałego smoka oraz dwugłowej krowy z Vendigroth. Niestety większość z tych eksponatów wydawała się lub okazała się być co najmniej spreparowanymi. W rozmowie z Parnellem powstrzymałem się od kąśliwych uwag względem jego wystawy, nie chcąc, by nasza wizyta zakończyła się rozlewem krwi. Usłyszałem jednak kilka interesujących rzeczy. Jedną z nich była historia barbarzyńców z Kree, którzy podobno wciąż zasiedlają to złowrogie miejsce gdzieś na południowym wschodzie od Tarant. Drugą, fragmentaryczna opowieść o walce Nashrudina z Arronaxem, którą ten drugi sromotnie przegrał. Będąc, jak twierdzi Virgil, wcieleniem tego pierwszego, szczególnie się tym zainteresowałem i zostałem odesłany do świątyni Panarii po bardziej wyczerpujące informacje. Z resztą sfałszowany gigant ze Stillwater miał mi się jeszcze przydać w niedalekiej przyszłości, jak się okazało.

(27) Towarzystwo zoologiczne w Tarant nie może się poszczycić szczególnie bogatą kolekcją, ale też jakie inne towarzystwo ma na stanie replikę smoczej czaszki oraz skamieniałe smocze jajo, a także starożytną skrzynię, w której nie wiadomo co jest, gdyż nikt jej nigdy nie zdołał otworzyć? Zainteresowała mnie mapka wskazująca na miejsce spoczynku ostatniego z wielkich smoków - Bellerogrima - i postanowiłem się tam przejść (The Lair of the Bellerogrim ). Na miejscu, przed wejściem do groty przywitała mnie stosowna tabliczka informacyjna ze zdawkowym tekstem o tym, kto i kiedy smoka odkrył. Wewnątrz zaś spoczywał imponujących rozmiarów smoczy szkielet, udostępniony dla zwiedzających. Ciekawsze od szkieletu jednak były dla mnie skryte w rogu groty kamienne schody prowadzące w dół. Aby się do nich dostać musiałem wysadzić blokujące dostęp skrzynie. W podziemnych korytarzach przywitało mnie mrowie niewielkich, smokopodobnych stworzeń oraz sporo porozrzucanych tu i ówdzie złota oraz drogich kamieni . Natomiast w jednej ze skrzyń znalazłem zmurszały dziennik Kraka-tura , jednego z potworów, którego Nasrudin wygnał z Arcanum w dawnych czasach. Zapisana w nim była fascynująca historia zwykłego acz bardzo słabego człowieka, który odnalazł przepis na przemienienie się w smoka. To on właśnie otruł podstępnie Bellerogrima, by zdobyć niezbędną do przemiany smoczą krew. W ten sposób stał się straszliwym, szerzącym postrach w Arcanum potworem, którego Nasrudin zmuszony był pojmać i wygnać. Nie znalazłem jednak w grocie nic więcej godnego uwagi ponad tę historię.

(28) Bardzo użyteczną instytucją jest katalog ludności Arcanum, gdyż wielokrotnie przyszło mi skorzystać z jego archiwów celem odszukania konkretnych osób zamieszkałych nie tylko w Tarant, czasem nawet niekoniecznie pozostających przy życiu.

(29) Główny budynek uniwersytecki mieści w sobie pokoje profesorskie. To tam właśnie spotkałem takie sławy jak profesor Benijamin Gershwin , doktor phrenologii, który po samych tylko oględzinach mojej czaszki doskonale odgadł, że jestem człowiekiem. Powiedział mi ponadto w rozmowie, że znał bliźniaki syjamskie Ren'ar za życia i że z całą pewnością były czystej krwi elfami nie ludźmi, jak sądziłem. Prof. Gershwin gotów był również wyrazić zainteresowanie dostarczeniem mu czaszek bliźniaków [049] , lecz wówczas sir Matt musiałby się obejść smakiem. Od profesora Aldousa T. Buxingtona , zajmującego się pogańskimi wierzeniami, które zaczęły odchodzić w przeszłość wraz z pojawieniem się półtora tysiąca lat temu religii Panarii, dowiedziałem się sporo o starożytnych bogach. Dostałem również kopię książki profesora , a w niej fantastyczną zagadkę dotyczącą takiego składania im ofiar, by na końcu samemu posiąść boską moc. Ta tajemnica musiała jednak zaczekać na wyjaśnienie jeszcze długo. Profesor Eakins od demonologii miał raczej dziwne poczucie humoru opowiadając o tym jak wiecznie głodny Gorgoth, jeden z wygnanych przez Nasrudina, pożarł ongi całą wioskę niziołków. Ponadto znalazłem w ostatnim pokoju sprzedawcę książek , który miał do zaoferowania sporo akademickich podręczników z różnych dziedzin techniki.

(30) Z opowieści bibliotekarza dowiedziałem się, że obecnie demokratyczne Tarant posiadało onegdaj króla, który padł najprawdopodobniej ofiarą Rady Przemysłowej gnomów, pozostającej od tamtego czasu u władzy. W zbiorach bibliotecznych zaś znalazło się sporo książek do czytania, a wśród nich: dwutomowy zbiór listów i przemówień niejakiego Hamiltona Demry'ego, osobnika głęboko zaangażowanego w projekt własnego autorstwa dotyczący przeprowadzenia masowych lobotomii wśród orków, celem złagodzenia ich zagrażającej nowoczesnemu społeczeństwu natury; wyjątkowo nudny wstęp do traktatu archeologicznego, autorstwa Eliasa Thorne'a; Fragment z życia niejakiego Ashtona Fernwiltera; opowieść Eli Baskira, chemika uprowadzonego przez łowców nagród, celem naprawienia im sprzętu do pomocy w upolowaniu giganta ze Stillwater. Wszyscy myśliwi zostali zabici przez jakąś magiczną poczwarę; sir Isaac'a Thrush'a kilka zdań o Isle of Despair, w których uważa za możliwe istnienie ongi na tej wyspie cywilizacji technologicznej; dziennik Henry'ego Doverna, który sie burzył na pomieszanie w nowych czasach, gdy nie wiadomo, co jest dobre, co złe, a wszystko przez technologię; traktat o przyczynach chorób Thomasa M. Hennessey'a czyli o tym, jak odkrył bakterie, lecz bez lepszych mikroskopów nie mógł zajrzeć głębiej; sir Amac Lucan w swoim eseju zaś dowodził, że wszędobylska sadza jest nieuniknionym dobrodziejstwem rozwoju technologicznego; traktat o nietolerancji pół-orków Malcolma Rei'ego oparty na historii dwóch jego synów pół-orków bliźniaków; poemat niejakiego Quirren'a nienawidzącego brudnego miasta, uciekłego do lasów; rozważania o pochodzeniu Dread Armor wraz ze wspominkami o legendarnym Derian-Ka - starożytnym zakonie nieumarłych.

Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze24
2002-01-05
17:23

zanonimizowany2573 Pretorianin

Majin zajrzyj do porodniku Evil island. Wtedy zobaczysz co to znaczy "bezmyślny 'walkthrough'"

Komentarz: zanonimizowany2573
2002-01-21
12:58

zanonimizowany4595 Junior

Uważam, że solucja do Arcanum jest naprawdę OK i autor odwalił kawał dobrej roboty. Znalazłem jednak parę możliwości, o których autor solucji nie wspomniał. Być może te możliwości wynikały z posiadania przez moją postać wysokiej charyzmy i perswazji. Po pierwsze: można dogadać się na Isle of Despair z Ogdinem, by nam pozwolił wejść bez konieczności staczania walk. Ogdin w pewnej chwili twierdzi, że miło jest rozmawiać z kimś tak elokwentnym i spokojnie dopuszcza nas do swego szefa. Po drugie: w Tulli można dogadać się z Albertem, by oddał nam klejnot wmawiając mu, że Tulla jest zbyt cienkim miejscem dla kogoś takiego, jak on. Po trzecie: grupę geodetów pod wodzą Williama Bencha (zadanie od Raven) również da się przekonać, by zrezygnował z badań. W tym przypadku należy ostro podpierać się imieniem pana Batesa. Po czwarte - w Caladonie nie trzeba zabijać strażników strzegących budki do podziemi. Mój sposób załatwienia tej sprawy był taki: najpierw rozmowa ze strażnikiem w miejscu pierwszej zbrodni inaczej inspektor Henderson w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać), potem wizyta u inspektora, badanie miejsca zbrodni, kolejne spotkanie z inspektorem, badanie miejsca zbrodni w gospodzie i odkrycie tajemniczego napisu na podłodze, kolejne spotkanie z inspektorem i rozmowa o napisie, wizyta w Tarancie u profesora demonologii, misja od profesora w celu znalezienia sztyletu, powrót do Caladon i powtórna wizyta u inspektora Hendersona, który poleca straznikom mnie przepuścić. Byś może którąś wizyt u inspektora można sobie odpuścić.

Komentarz: zanonimizowany4595
2004-02-07
15:40

zanonimizowany143916 Junior

😜

POMUŻCIIE!!!!!!!!!!!
Skond sciągnąć polską wersje patcha do arcanum???????? (najnowszy patch)
POMUŻCIE!!!!!!!!!!!!

Komentarz: zanonimizowany143916
2004-02-07
17:04

zanonimizowany19980 Senator

zarith, kiowas - a zapodajcie sobie patcha usuwającego limit doświadczenia. Ja skończyłem grę ze dwa razy na 1którymś poziomie. Poza tym, szybkie nabicie expów przed zabraniem się za główną linię przygodową pozwala graczowi np. zdobyć szybko perswazję, czy nauczyć się rozkładać przeciwników mieczem, zaś perswazja dodaje w dialogach nowe opcje. Nawet Kergnaha na końcu można przegadać :)

Kacper - niestety, stwory w końcu się kończą - sprawdzane doświadczalnie :) To samo w podziemiach Ashbury - jest na samym dole jakiś większy licz, który przywołuje strażników, ale tez nie bez końca. Prawdziwą kopalnią doświadczenia jest cmentarz w Ashbury - tam zombiaki nie kończą się nigdy - ale powyżej 40 poziomu ich tłuczenie staje się mało opłacalne. Pod koniec gry lubię jeszcze wyskoczyć na Tanathosa i powybijać troszkę miejsową faunę :)

Komentarz: zanonimizowany19980
2004-12-19
07:10

dziadziunio Chorąży


Pomimo że to stara gra to ją kupiłem i byłem nią zachwycony do momentu gdy osiągnąłem 50 poziom. Jestem dopiero w połowie fabuły i już nie mogę się dalej rozwijać, bo 50-ty poziom to maksymalny jaki założyli twórcy tej gry. Dalsza gra traci sens. Całkowite dno. Jak można taką fajną grę tak zepsuć. Całkowita kompromitacja twórców tej gry!!!

Komentarz: dziadziunio
2005-05-16
16:30

zanonimizowany254490 Junior

Witam :)
Czy ktos pomoze polelfce z zadaniem z Tulli?
Chodzi o naklonienie tego ducha przy studni do milej konwersacji
Jak mniemam zadanie ma zwiazek z tajmniczymi znakami nakreslonymi na ziemi jak i na obrazie, ale moze ktos moglby udzielic mi dokladniejszych wskazowek?

P.S. Czytalam ogolny i dostepny (o radosci ;) )bezplatnie poradnik to arcanum - i nasuwa mi sie refleksja ze tyle poradnikow ile graczy. zgadzam sie ze warto dbac o pieniezki, ale odkladanie 50tys. na stateczek koniecznym nie jest - wystarczy za porada kapitana Teecha(czy jak mu tam) odnalezc ducha niegdys zlego pirata, wykonac dla niego 3zadania(przy czym ostatnie rzeczywiscie sprawia troche klopotu) a tym samym uwolnic go od klatwy i statek jest juz nasz. Poza tym w/w kapitan wsominal tez o innych metodach zdobycia statku
Poza tym zachecam do rozwijania perswazji naprawde dobra rzecz no i koniecznie trzeba pamietac o najpotezniejszym z czarow SAVE GAME :D

Komentarz: zanonimizowany254490
2006-10-26
08:45

potrzebujacy Legionista

pytanko ziomki jak zdobyć amulet malochańskiej ręki nie szukając tych dziwaków po całej mapie lub jak dostać się bez użycia siły i bez amuletu do Tsen-Ang

Komentarz: potrzebujacy
2006-11-01
13:15

Aen Legend

Aen

To i ja sie dopisze - Pamietam ze kiedys, podczas wedrowki, trafilem do kamiennego labiryntu, w ktorym poza fajnymi itemami byly niezle potworki - Byl tam tez chyba jakis grob. Teraz odswiezam sobie gre, ale za chiny nie pamietam gdzie sie miejsce to znajduje, a przydaloby sie, bo to dopiero poczatek i warto sie nachapac. Help?

Komentarz: Aen
2006-11-08
12:04

potrzebujacy Legionista

dobra teraz mam inny problem. jestem w otchłani chce pomóc aronaxowi teraz jak tego dokonać lub jak z tego syfu wyjść?

Komentarz: potrzebujacy
2006-11-08
12:09

potrzebujacy Legionista

👍

w tulii są takie zamknięte domki trzeba je otworzyć a tam bedą książki i podobne znaki na ścianie jakie są przy studnii Trzeba stanąc na znaku przy studnii i przeczytać te książki na odpowiednich znakach w odpowiedniej kolejności.

Komentarz: potrzebujacy

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl