Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: The Void
Aktualizacja:
![Zdobywszy Vendigroth Device udałem się do Roseborough i tam, w Ring of Brodgar, spotkałem się z Nasrudinem [/125] - The Void | Arcanum Przypowieść o Maszynach i Magyi - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/87/216903671.jpg)
Zdobywszy Vendigroth Device udałem się do Roseborough i tam, w Ring of Brodgar, spotkałem się z Nasrudinem [/125] . Elf wysłał mnie do drugiego świata. Ruszyliśmy powstrzymać Arronaxa [131] . Przyznam, że spodziewałem się znaleźć we względnej pustce, dojrzeć Arronaxa na wyciągnięcie ręki i go zabić. Tymczasem sprawy miały się zupełnie inaczej, kompletnie absolutnie inaczej. Przede wszystkim świat, w którym się znalazłem był rozległy i nosił ślady minionej cywilizacji, zatem doskonale nadawał się do życia, tego wszystkiego jednak nawet Nasrudin nie mógł wiedzieć, gdyż dotychczas nikt z tamtej strony przecież nie powrócił (no, za wyjątkiem Stennara).
W sumie niedługą drogę przeszedłem, by odnaleźć Arronaxa . Siedział w zielonym kokonie i nie wyglądał na szczęśliwego. Kazałem mu wyleźć z kokonu i zmierzyć się ze mną w uczciwej walce, a wówczas on roześmiał się wcale niewesoło - kokon ów nie stanowił dla niego ochrony, lecz więzienie, jak powiedział. Zbity z tropu wysłuchałem zatem reszty jego historii, a było to tak... Dwa tysiące lat temu, gdy został zesłany w to miejsce, stanął twarzą w twarz z Kerghanem (aby uzupełnić koloryt, muszę Ci wyjaśnić, Miły Czytelniku, że to właśnie Arronax przekonał Radę, by wygnać Kergana za jego prace nad nową szkołą czarnej magii), wywiązała się między nimi krótka walka, którą Arronax przegrał z kretesem i resztę dwóch tysięcy lat spędził uwięziony [/131] . Jasne było, że coś tu z powrotem Arronaxa do Arcanum nie gra - nie gra, gdyż to nie on lecz Kerghan planuje wielki powrót połączony z zagładą świata i to jego powinienem ukatrupić, jeśli na poważnie miałem się zająć ratowaniem Arcanum [132] . A Arronax? Cóż, miał dwa tysiące lat na żałowanie swojej młodzieńczej buty i powodowanych nią zbrodni. Teraz zaś zrobiłby, co w jego mocy, by uniemożliwić Kerghanowi zagładę Arcanum, dlatego poprosił mnie o znalezienie sposobu na uwolnienie go z kokonu [133] . Arronax wątpił, by Kerghan, znajdujący się daleko stąd, mógł utrzymywać ów kokon - musiał istnieć jakiś inny, bliższy sposób na uwolnienie elfa. Kombinowanie zacząłem od wysieczenia stojących przy drzwiach upiornych strażników. I pomogło. Uwolniony Arronax przyłączył się do nas i razem ruszyliśmy na poszukiwanie Kerghana.
Zamek nekromancera znajdował się niedaleko. Drogę przez trzy poziomy korytarzy musieliśmy wysiec mieczami, a upiory, które broniły każdego niemal zakrętu nie należały do łagodnych. Dezintegrowałem na około aż furczało. Po drodze natknęliśmy się na dziwaczną maszynerię, jak się niebawem okazało, była ona dziełem Black Moutain Clanu, a jej przeznaczeniem było otworzyć szczelinę między światami dla Kerghana. Znaleźliśmy również niedobitki samego klanu Stennara, od którego cała ta historia się zaczęła. Korzystając z nadarzającej się okazji uciąłem sobie dłuższą pogawędkę z krasnoludem imieniem Grenjar Silver Hammer , żeby raz a dobrze położyć kres wszystkim pozostałym jeszcze niejasnościom. Grenjar uświadomił mnie, że cały incydent z wykradzeniem silnika przez Batesa posłużył mrocznym elfom jedynie jako pretekst do przejęcia Black Mountain Clanu, gdyż tak czy inaczej potrzebny był im zaawansowany technologicznie klan do budowy pomostu z drugiego świata do Arcanum. Przy czym mroczne elfy nie miały pojęcia, że pomagają w powrocie nie swojemu pobratymcy, Arronaxowi, lecz podszywającemu się pod niego Kerghanowi. Krasnoludy, zmuszane do pracy torturami, konstruowały swoje urządzenie tak wolno, jak to było możliwe. Gdy osiągnęli minimum jego funkcjonalności, Stennar uciekł, by szukać ratunku gdzieś w Arcanum - reszta przypłaciła jego ucieczkę straszliwie, gdyż pozostała ich przy życiu jedynie garstka, niezbędna do ukończenia prac.
Przyszła pora na porachowanie się z Kerghanem . Poznałem go od pierwszego spojrzenia - to nie widmo Arronaxa nawiedziło mnie onegdaj po powrocie z Isle of Despair. Wielki czarnoksiężnik nie był nijak przerażony naszą zbrojną wizytą. Wręcz przeciwnie - zdawał się cieszyć z towarzystwa, któremu może nakłaść do głów swoich racji. Wyłożył mi całą swoją teorię życia jako nieszczęśliwego przypadku prowadzącego do wiecznego cierpienia umierających dusz, jako omyłkowy przystanek na wiecznej drodze. Jego misja unicestwienia życia w Arcanum, z każdym jego słowem, nabierała walorów altruistycznych: zapobieżenie cierpieniu, sprowadzenie wiekuistego spokoju. Na koniec naszej rozmowy stanąłem przed wyborem: a może by tak dopomóc Kerganowi w jego chwalebnym dziele oswobodzenia wszystkich istnień od cierpienia? Było to możliwe, gdyż i czarnoksiężnik chętnie by się ze mną sprzymierzył. Zażądał jednak ode mnie dowodów lojalności, nakazując mi zabić wszystkich pozostałych wygnanych: Arronaxa, Kraka-tura, Gorgotha i Bane of Kree [134] . Rzecz jasna sprawdziłem i tę wersję zakończenia mojej przygody, lecz nie usatysfakcjonowała mnie. Znacznie bardziej przypadło mi do gustu usieczenie Kergana, który okazał się być przeciwnikiem stosunkowo mizernym, chociaż nad podziw wytrzymałym. Zgodnie z tym, czego nauczył mnie Nasrudin, gdy ciężko ranny mag zamknął się w swoim kokonie regeneracyjnym, wyjąłem zza pazuchy Vendigroth Device i uruchomiłem je. Cóż tu dużo gadać, działanie urządzenia wyglądało przerażająco i Kerghan poniósł straszliwą śmierć. Arcanum zaś nie miało się już czego obawiać.

Pracując dla K'an Hua
Znalazłszy się w The Void po to, by dopomóc Arronaxowi w powrocie, nie miałem zadania szczególnie różniącego się od tego, polegającego na powstrzymaniu Arronaxa. Dostałem jedynie od K'an Hua osobną misję odnalezienia Arronaxa [135] , która jednakowoż nic nowego nie wniosła. Tak samo miałem możliwość wyboru między postawieniem się po stronie dobra i po stronie zła i ukończenia gry na te dwa różne sposoby.
Dokładny opis map The Void
(1) Wejście.
(2) Zejście do pomieszczeń, w których był przetrzymywany Arronax.
(3) Zamek Kerghana.
(4) Miejsce pobytu Gorgotha .
(5) Miejsce pobytu Bane of Kree .
(6) Miejsce pobytu tchórzliwego Kraka-tura .
(7) Zejście do niewielkiego labiryntu, kryjącego fantastyczny miecz .
(8) Wejście do pomieszczeń Arronaxa.
(9) Arronax .
(10) Przejście w sąsiedztwo zamku Kerghana.
(11) Wejście do labiryntu.
(12) Ołtarz na którym spoczywa miecz .
(13) Wejście na pierwszy poziom zamku Kerghana.
(14) Przejście na drugi poziom.
(15) Wejście na drugi poziom.
(16) Konstruowane przez krasnoludy urządzenie.
(17) Przejście na trzeci poziom.
(18) Wejście na trzeci poziom.
(19) Miejsce pobytu ocalałych krasnoludów.
(20) Przejście do komnaty Kerghana.
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #A
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #B
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #C
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #D
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Crash Site
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Shrouded Hills
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Dernholm
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Black Root
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 3
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 4
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ashbury
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Isle of Despair
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Wheel Clan
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Stillwater
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Quintarra
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Roseborough
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: T'Sen-Ang
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Pierwsza Świątynia Panarii
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Thanatos
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tulla
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Vendigroth
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: The Void
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ołtarze bogów Arcanum
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Lista nauczycieli
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Spis Questów
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany2573 Pretorianin
Majin zajrzyj do porodniku Evil island. Wtedy zobaczysz co to znaczy "bezmyślny 'walkthrough'"
zanonimizowany4595 Junior
Uważam, że solucja do Arcanum jest naprawdę OK i autor odwalił kawał dobrej roboty. Znalazłem jednak parę możliwości, o których autor solucji nie wspomniał. Być może te możliwości wynikały z posiadania przez moją postać wysokiej charyzmy i perswazji. Po pierwsze: można dogadać się na Isle of Despair z Ogdinem, by nam pozwolił wejść bez konieczności staczania walk. Ogdin w pewnej chwili twierdzi, że miło jest rozmawiać z kimś tak elokwentnym i spokojnie dopuszcza nas do swego szefa. Po drugie: w Tulli można dogadać się z Albertem, by oddał nam klejnot wmawiając mu, że Tulla jest zbyt cienkim miejscem dla kogoś takiego, jak on. Po trzecie: grupę geodetów pod wodzą Williama Bencha (zadanie od Raven) również da się przekonać, by zrezygnował z badań. W tym przypadku należy ostro podpierać się imieniem pana Batesa. Po czwarte - w Caladonie nie trzeba zabijać strażników strzegących budki do podziemi. Mój sposób załatwienia tej sprawy był taki: najpierw rozmowa ze strażnikiem w miejscu pierwszej zbrodni inaczej inspektor Henderson w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać), potem wizyta u inspektora, badanie miejsca zbrodni, kolejne spotkanie z inspektorem, badanie miejsca zbrodni w gospodzie i odkrycie tajemniczego napisu na podłodze, kolejne spotkanie z inspektorem i rozmowa o napisie, wizyta w Tarancie u profesora demonologii, misja od profesora w celu znalezienia sztyletu, powrót do Caladon i powtórna wizyta u inspektora Hendersona, który poleca straznikom mnie przepuścić. Byś może którąś wizyt u inspektora można sobie odpuścić.
zanonimizowany143916 Junior
POMUŻCIIE!!!!!!!!!!!
Skond sciągnąć polską wersje patcha do arcanum???????? (najnowszy patch)
POMUŻCIE!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany19980 Senator
zarith, kiowas - a zapodajcie sobie patcha usuwającego limit doświadczenia. Ja skończyłem grę ze dwa razy na 1którymś poziomie. Poza tym, szybkie nabicie expów przed zabraniem się za główną linię przygodową pozwala graczowi np. zdobyć szybko perswazję, czy nauczyć się rozkładać przeciwników mieczem, zaś perswazja dodaje w dialogach nowe opcje. Nawet Kergnaha na końcu można przegadać :)
Kacper - niestety, stwory w końcu się kończą - sprawdzane doświadczalnie :) To samo w podziemiach Ashbury - jest na samym dole jakiś większy licz, który przywołuje strażników, ale tez nie bez końca. Prawdziwą kopalnią doświadczenia jest cmentarz w Ashbury - tam zombiaki nie kończą się nigdy - ale powyżej 40 poziomu ich tłuczenie staje się mało opłacalne. Pod koniec gry lubię jeszcze wyskoczyć na Tanathosa i powybijać troszkę miejsową faunę :)
dziadziunio Chorąży
Pomimo że to stara gra to ją kupiłem i byłem nią zachwycony do momentu gdy osiągnąłem 50 poziom. Jestem dopiero w połowie fabuły i już nie mogę się dalej rozwijać, bo 50-ty poziom to maksymalny jaki założyli twórcy tej gry. Dalsza gra traci sens. Całkowite dno. Jak można taką fajną grę tak zepsuć. Całkowita kompromitacja twórców tej gry!!!
zanonimizowany254490 Junior
Witam :)
Czy ktos pomoze polelfce z zadaniem z Tulli?
Chodzi o naklonienie tego ducha przy studni do milej konwersacji
Jak mniemam zadanie ma zwiazek z tajmniczymi znakami nakreslonymi na ziemi jak i na obrazie, ale moze ktos moglby udzielic mi dokladniejszych wskazowek?
P.S. Czytalam ogolny i dostepny (o radosci ;) )bezplatnie poradnik to arcanum - i nasuwa mi sie refleksja ze tyle poradnikow ile graczy. zgadzam sie ze warto dbac o pieniezki, ale odkladanie 50tys. na stateczek koniecznym nie jest - wystarczy za porada kapitana Teecha(czy jak mu tam) odnalezc ducha niegdys zlego pirata, wykonac dla niego 3zadania(przy czym ostatnie rzeczywiscie sprawia troche klopotu) a tym samym uwolnic go od klatwy i statek jest juz nasz. Poza tym w/w kapitan wsominal tez o innych metodach zdobycia statku
Poza tym zachecam do rozwijania perswazji naprawde dobra rzecz no i koniecznie trzeba pamietac o najpotezniejszym z czarow SAVE GAME :D
potrzebujacy Legionista
pytanko ziomki jak zdobyć amulet malochańskiej ręki nie szukając tych dziwaków po całej mapie lub jak dostać się bez użycia siły i bez amuletu do Tsen-Ang
Aen Legend
To i ja sie dopisze - Pamietam ze kiedys, podczas wedrowki, trafilem do kamiennego labiryntu, w ktorym poza fajnymi itemami byly niezle potworki - Byl tam tez chyba jakis grob. Teraz odswiezam sobie gre, ale za chiny nie pamietam gdzie sie miejsce to znajduje, a przydaloby sie, bo to dopiero poczatek i warto sie nachapac. Help?
potrzebujacy Legionista
dobra teraz mam inny problem. jestem w otchłani chce pomóc aronaxowi teraz jak tego dokonać lub jak z tego syfu wyjść?
potrzebujacy Legionista
w tulii są takie zamknięte domki trzeba je otworzyć a tam bedą książki i podobne znaki na ścianie jakie są przy studnii Trzeba stanąc na znaku przy studnii i przeczytać te książki na odpowiednich znakach w odpowiedniej kolejności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
