Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 2
Aktualizacja:

Thieves Underground
Podziemie złodziejskie jest w Caladonie szczególnie prężne, o czym dowiedziałem się już z rozmowy z pierwszym barmanem. Więcej dowiedziałem się od pół-orka , którego za dnia można spotkać stojącego na rogu ulicy, pomiędzy The Mushroom Inn (4) a kowalem. On to dał mi namiary na siedem różnych prac do wykonania dla podziemia, z których to prac raporty zdać i nagrody odebrać musiałem od Mr. Razzii (11) . Prace te były stosunkowo proste i stanowiły dla mnie źródło dość łatwego dochodu, a były to (w losowej kolejności):
- Odzyskanie skrzyni złota ze statku, który rozbił się nieco na południe od miasta. statek znalazłem po niedługim spacerze wzdłuż wybrzeża, poniżej prowadzącego do miasta mostu.
- Kradzież naszyjnika z pokoju nr 3 w The Mushrooms Inn (4) , wynajętego przez pewna parę. Pokój, środkowy w rzędzie, był pusty, naszyjnik zaś znajdował się w skrzyni zabezpieczonej pułapkami.
- Skradzenie Ryanowi Sandersowi , przebywającemu w bliższej zamkowi knajpie, złotego zegarka kieszonkowego .
- Wykradzenie z posterunku (28) policyjnych akt niejakiego Ryana Marshalla . Ta robota wymagała już stosunkowo dobrze rozwiniętych umiejętności otwierania zamków.
- Wyniesienie z piwnicy Jonathana Sandersa (13) Staff of Restoration . Laska ta znajdowała się w stojącej w piwnicy skrzyni, wcześniej zaś warto było przyjąć od Ryana Sandersa zlecenia na zabójstwo jego ojca [108] , żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
- Kradzież Caladon Crusading Armor z piwnicy pod jednym z domków strażniczych (30) . To zadanie nie wymagało wielkich umiejętności, wycieczka zaś do owej piwnicy obfitowała w mnóstwo innych, cennych znalezisk.
- Kradzież przesyłki pocztowej , mającej niebawem odpłynąć do Tarant. Ta znajdowała się w magazynie w porcie, w jednym ze stosów skrzyń.

Zamek królewski
Mapa zamku królewskiego w Caladonie nie jest może aż tak istotna dla zwykłego podróżnika, a nawet dla dyplomaty znajdującego się na delegacji na usługach miasta Tarant. Bardzo przydatna może się za to okazać dla zamachowców, którzy znaleźli się w kuchni zamkowej z mocnym postanowieniem dokonania zamachu na dobrego i kochanego przez swoich poddanych króla Farada.
(1) Główne wejście do zamku.
(2) Spiżarnia.
(3) Kuchnia. W niej czekać będzie na zamachowca inny spiskowiec - Vernon .
(4) Sypialnia gwardzistów królewskich.
(5) Główny hall. To tutaj czekać na dyplomatę z Tarant będą wszyscy zaniepokojeni rychłym przymierzem obywatele Caladonu.
(6) Sala tronowa, a w niej rada królewska, której należy przedstawić warunki zjednoczenia królestw.
(7) Skarbiec królewski, zawierający straszliwie mało gotówki, jak na taką instytucję.
(8) Komnata króla Farada .
Numery od (11) do (21) występują już wzajemnie na siebie wskazującymi parami i tym sposobem opisującymi wszystkie przejścia w zamku, zarówno te oficjalne jak i te nieco ukryte.

System kanalizacyjny
System kanalizacyjny tradycyjnie stanowi doskonałe środowisko naturalne dla wszelkiego rodzaju krwiożerczych kreatur, lecz na osłodę znaleźć tam można, również tradycyjnie, olbrzymie bogactwa i kolekcję broni wszelkiego rodzaju.
(1) Wyjście do magazynu portowego.
(2) Wyjście na King's Way, obok sklepu magicznego.
(3) Wyjście do parku.
(4) Przejście do podziemi świątyni Panarii.
(5) Wyjście kratką ściekową przed głównym wejściem do świątyni.
(6) Wyjście na Dragon's Turnabout.
(7) Wyjście do budki obok telegrafu.
(8) Kryjówka demona L'anamelacha .
Okolice Caladonu
(Bolo's Altar ) Tutaj znajduje się ołtarz boga złodziei, Bolo. Bóg ten w ofierze przyjmuje różne pierścienie - na przykład prosty złoty pierścionek jest dla niego dobrym darem.
(Gorgoth Pass ) To drugie po Hardin's Pass przejście przez Stonewall Mountains. Podobnie jednak jak i pierwsze, bronione jest przez rzesze przeróżnych, przeważnie wrogo nastawionych do przechodniów, stworzeń. Zgodnie z tym, czego się dowiedziałem w barze w Caladonie, znajduje się tutaj ołtarz boga Kai'tana.
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #A
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #B
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #C
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Mapa Świata #D
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Crash Site
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Shrouded Hills
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Dernholm
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Black Root
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 3
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tarant - część 4
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ashbury
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Isle of Despair
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Wheel Clan
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Stillwater
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Quintarra
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 1
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Caladon - część 2
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Roseborough
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: T'Sen-Ang
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Pierwsza Świątynia Panarii
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Thanatos
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Tulla
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Vendigroth
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: The Void
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Ołtarze bogów Arcanum
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Lista nauczycieli
- Arcanum Of Steamworks and Magick Obscura: Spis Questów
- Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany2573 Pretorianin
Majin zajrzyj do porodniku Evil island. Wtedy zobaczysz co to znaczy "bezmyślny 'walkthrough'"
zanonimizowany4595 Junior
Uważam, że solucja do Arcanum jest naprawdę OK i autor odwalił kawał dobrej roboty. Znalazłem jednak parę możliwości, o których autor solucji nie wspomniał. Być może te możliwości wynikały z posiadania przez moją postać wysokiej charyzmy i perswazji. Po pierwsze: można dogadać się na Isle of Despair z Ogdinem, by nam pozwolił wejść bez konieczności staczania walk. Ogdin w pewnej chwili twierdzi, że miło jest rozmawiać z kimś tak elokwentnym i spokojnie dopuszcza nas do swego szefa. Po drugie: w Tulli można dogadać się z Albertem, by oddał nam klejnot wmawiając mu, że Tulla jest zbyt cienkim miejscem dla kogoś takiego, jak on. Po trzecie: grupę geodetów pod wodzą Williama Bencha (zadanie od Raven) również da się przekonać, by zrezygnował z badań. W tym przypadku należy ostro podpierać się imieniem pana Batesa. Po czwarte - w Caladonie nie trzeba zabijać strażników strzegących budki do podziemi. Mój sposób załatwienia tej sprawy był taki: najpierw rozmowa ze strażnikiem w miejscu pierwszej zbrodni inaczej inspektor Henderson w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać), potem wizyta u inspektora, badanie miejsca zbrodni, kolejne spotkanie z inspektorem, badanie miejsca zbrodni w gospodzie i odkrycie tajemniczego napisu na podłodze, kolejne spotkanie z inspektorem i rozmowa o napisie, wizyta w Tarancie u profesora demonologii, misja od profesora w celu znalezienia sztyletu, powrót do Caladon i powtórna wizyta u inspektora Hendersona, który poleca straznikom mnie przepuścić. Byś może którąś wizyt u inspektora można sobie odpuścić.
zanonimizowany143916 Junior
POMUŻCIIE!!!!!!!!!!!
Skond sciągnąć polską wersje patcha do arcanum???????? (najnowszy patch)
POMUŻCIE!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany19980 Senator
zarith, kiowas - a zapodajcie sobie patcha usuwającego limit doświadczenia. Ja skończyłem grę ze dwa razy na 1którymś poziomie. Poza tym, szybkie nabicie expów przed zabraniem się za główną linię przygodową pozwala graczowi np. zdobyć szybko perswazję, czy nauczyć się rozkładać przeciwników mieczem, zaś perswazja dodaje w dialogach nowe opcje. Nawet Kergnaha na końcu można przegadać :)
Kacper - niestety, stwory w końcu się kończą - sprawdzane doświadczalnie :) To samo w podziemiach Ashbury - jest na samym dole jakiś większy licz, który przywołuje strażników, ale tez nie bez końca. Prawdziwą kopalnią doświadczenia jest cmentarz w Ashbury - tam zombiaki nie kończą się nigdy - ale powyżej 40 poziomu ich tłuczenie staje się mało opłacalne. Pod koniec gry lubię jeszcze wyskoczyć na Tanathosa i powybijać troszkę miejsową faunę :)
dziadziunio Chorąży
Pomimo że to stara gra to ją kupiłem i byłem nią zachwycony do momentu gdy osiągnąłem 50 poziom. Jestem dopiero w połowie fabuły i już nie mogę się dalej rozwijać, bo 50-ty poziom to maksymalny jaki założyli twórcy tej gry. Dalsza gra traci sens. Całkowite dno. Jak można taką fajną grę tak zepsuć. Całkowita kompromitacja twórców tej gry!!!
zanonimizowany254490 Junior
Witam :)
Czy ktos pomoze polelfce z zadaniem z Tulli?
Chodzi o naklonienie tego ducha przy studni do milej konwersacji
Jak mniemam zadanie ma zwiazek z tajmniczymi znakami nakreslonymi na ziemi jak i na obrazie, ale moze ktos moglby udzielic mi dokladniejszych wskazowek?
P.S. Czytalam ogolny i dostepny (o radosci ;) )bezplatnie poradnik to arcanum - i nasuwa mi sie refleksja ze tyle poradnikow ile graczy. zgadzam sie ze warto dbac o pieniezki, ale odkladanie 50tys. na stateczek koniecznym nie jest - wystarczy za porada kapitana Teecha(czy jak mu tam) odnalezc ducha niegdys zlego pirata, wykonac dla niego 3zadania(przy czym ostatnie rzeczywiscie sprawia troche klopotu) a tym samym uwolnic go od klatwy i statek jest juz nasz. Poza tym w/w kapitan wsominal tez o innych metodach zdobycia statku
Poza tym zachecam do rozwijania perswazji naprawde dobra rzecz no i koniecznie trzeba pamietac o najpotezniejszym z czarow SAVE GAME :D
potrzebujacy Legionista
pytanko ziomki jak zdobyć amulet malochańskiej ręki nie szukając tych dziwaków po całej mapie lub jak dostać się bez użycia siły i bez amuletu do Tsen-Ang
Aen Legend
To i ja sie dopisze - Pamietam ze kiedys, podczas wedrowki, trafilem do kamiennego labiryntu, w ktorym poza fajnymi itemami byly niezle potworki - Byl tam tez chyba jakis grob. Teraz odswiezam sobie gre, ale za chiny nie pamietam gdzie sie miejsce to znajduje, a przydaloby sie, bo to dopiero poczatek i warto sie nachapac. Help?
potrzebujacy Legionista
dobra teraz mam inny problem. jestem w otchłani chce pomóc aronaxowi teraz jak tego dokonać lub jak z tego syfu wyjść?
potrzebujacy Legionista
w tulii są takie zamknięte domki trzeba je otworzyć a tam bedą książki i podobne znaki na ścianie jakie są przy studnii Trzeba stanąc na znaku przy studnii i przeczytać te książki na odpowiednich znakach w odpowiedniej kolejności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
