Fahrenheit (Indigo Prophecy).... Granie na małym ekranie – w co grać na laptopie?

Michał Pajda

Fahrenheit (Indigo Prophecy)...

...dla tych, którzy szukają dreszczyku

„Niezły zgon” nabiera tu całkiem nowego znaczenia...

Najtrudniejszym momentem dla każdego twórcy, szczególnie w growym światku, jest debiut. Nie zdarza się często, aby nieznane szerszej publice studio dobitnie zaznaczyło swoją obecność na rynku deweloperskim, a następnie sukcesywnie pięło się po kolejnych szczeblach drabiny sukcesu. Jednym z wyjątków potwierdzających tę regułę jest francuskie Quantic Dream, które w branżowym eterze rozbrzmiało za sprawą gry Omikron: The Nomad Soul (swoją drogą ten wysoko oceniany tytuł był dostępny za darmo w dystrybucji cyfrowej po śmierci Davida Bowiego).

Młodszym graczom studio to kojarzyć może się głównie z takimi pozycjami jak Heavy Rain czy Beyond: Dwie dusze, jednak dziś chcemy przypomnieć Fahrenheita – inny majstersztyk Francuzów, którego amerykański tytuł to Indigo Prophecy. Produkcja, pomimo 12 lat nieustannej obecności na półkach sklepowych, starzeje się z niebywałą godnością. Dzięki temu okazuje się doskonałą rozrywką dla fanów wciągającej fabuły i nietuzinkowej, zaawansowanej mechaniki, a przy tym nie razi współczesnych graczy niedzisiejszą szatą graficzną.

Widzisz, Hangar 13 - tak dawno, a dało się zrobić grę z działającymi lustrami...

Uruchomienie Fahrenheita, wbrew moim wcześniejszym obawom, nie stanowiło żadnego problemu dla wysłużonego już sprzętu. Dość dużym szokiem była jednak sugestia programu, który – po analizie komponentów laptopa – sam uznał, że najbardziej optymalnym poziomem ustawień graficznych jest „wysoki” (w tym między innymi najwyższa jakość tekstur).

Gra hulała niemal nieustannie w 25–30 klatkach na sekundę – wyjątkiem były fragmenty, w których na ekranie pojawia się wiele efektów cząsteczkowych, jak chociażby śnieg (wtedy liczba FPS naturalnie malała, jednak nigdy nie odnotowałem spadku poniżej 20 kl./s). Po obniżeniu poziomu grafiki nie uzyskałem znaczącego skoku w wydajności produkcji – przy śnieżnej nawałnicy osiągnąłem między 25 a 30 FPS, natomiast w hermetycznych pomieszczeniach gra wyciągała „nawet” 35 klatek na sekundę.

Prowadzona wielotorowo narracja – to lubię!

Jest to z pewnością świetna alternatywa dla wszystkich graczy, którzy nie posiadają konsoli, a ślinią się na widok wspomnianych już tytułów Heavy Rain i Beyond: Dwie dusze – bo Fahrenheit zadziała zarówno na potężnym piecu, jak i na bardzo słabym laptopie.

Star Wars: Knights of the Old Republic

Star Wars: Knights of the Old Republic

PC Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 16 lipca 2003

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

9.1

Gracze

9.1

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

24

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl