Megami Tensei. Światowe hity, które w mało kogo w Polsce obchodzą
- Światowe hity, które mało kogo w Polsce obchodzą
- Madden NFL
- The Oregon Trail
- Metroid
- Donkey Kong
- Dragon Quest
- Mega Man
- Gundam
- Megami Tensei
- The Legend of Zelda
- Final Fantasy
Megami Tensei

- Przybliżona liczba sprzedanych kopii: 20,2 mln (dane z 2020 roku łącznie z podserią Persona)
- Czemu ta seria nie przyjęła się w Polsce: przez niską popularność konsol z rodziny Nintendo
Co to za seria?
Megami Tensei to seria gier z gatunku jRPG, stworzona na motywach cyklu powieściowego Digital Devil Story, którego autorem jest Aya Nishitani. Gracze wcielają się tu w grupę bohaterów walczących – za pomocą wyjątkowych umiejętności – z siłami zła nękającymi świat. Pierwsza odsłona Megami Tensei ukazała się w 1987 roku, ale to trzecia część z roku 1992 (znana jako Shin Megami Tensei) stanowiła największy przełom, przynosząc serii popularność trwającą aż do dziś, która zaowocowała powstaniem różnych gałęzi cyklu (w tym najbardziej znanej na Zachodzie – Persony).
Czym ta seria zachwyciła graczy?
Megami Tensei swoją popularnością nie zbliżyło się jeszcze do dwóch największych jRPG – Final Fantasy i Dragon Questa – aczkolwiek seria ta zdążyła na stałe zagościć w sercach wielu graczy, którzy pokochali ją przede wszystkim za ciekawe połączenie elementów okultystycznych oraz klimatów science fiction. Proste założenia rozgrywki, oparte na zasadach dungeon crawlerów i kolekcjonowaniu (oraz wzmacnianiu) demonów służących do walki, okazały się wystarczające, by gracze coraz chętniej sięgali po produkcje z tego cyklu.
