Wyróżnienia. Siedmiu wspaniałych – bez nich branża była inna
Daniel Stroński
- Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama
 - Gabe „Gaben” Newell
 - Shigeru Miyamoto
 - Tim Sweeney
 - Sam i Dan Houserowie
 - Ken Kutaragi
 - Hidetaka Miyazaki
 - Wyróżnienia
 
Wyróżnienia
Michael Morhaime

- Wiek: 51 lat
 - Najważniejsze gry: World of Warcraft
 - Największe osiągnięcie: wykreowanie mody na RTS-y i MMORPG
 - Zasługi w: Blizzard Entertainment, Activision Blizzard
 
Współzałożyciel legendarnego studia Blizzard Entertainment zdecydowanie odcisnął swe piętno na branży gier wideo. Był producentem wykonawczym gier z kultowych serii Warcraft, StarCraft i Diablo, a także najważniejszego MMO w historii – World of Warcraft. Później jako prezes stał na czele Blizzarda, gdy powstawały święcące tryumfy w ostatnich latach Overwatch i Hearthstone. Studio Michaela Morhaime’a miało wpływ na pokolenia graczy i twórców na całym świecie, a WoW pozostaje jednym z największych fenomenów w historii branży. Nie była to pierwsza, ani jedyna gra wymagająca opłacania abonamentu, ale na pewno najbardziej popularna. W kwietniu 2019 roku, po wielu latach, Michael Morhaime ostatecznie odszedł z Blizzarda.
Sid Meier

- Wiek: 65 lat
 - Najważniejsze gry: seria Civilization
 - Największe osiągnięcie: spopularyzowanie podgatunku strategii 4X
 - Zasługi w: Firaxis Games
 
Czego innego można się było spodziewać po zdolnym studencie historii i informatyki, jeśli nie najbardziej wpływowej serii strategicznej o historii ludzkości? Zbieranie surowców, zakładanie osad, budowa, walka, dyplomacja – pierwsze Civilization czarowało złożonością i wciągało rozgrywką, stanowiąc fundament gatunku 4X, czyli „eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate”. Proste decyzje potrafiły tu być katastrofalne w skutkach, co wymagało od gracza ogromnej ostrożności. Bardzo szybko nie tylko seria Civilization, ale i samo nazwisko Sida Meiera zaczęły być utożsamiane z grami strategicznymi najwyższej jakości.
Hideo Kojima

- Wiek: 55 lat
 - Najważniejsze gry: seria Metal Gear
 - Największe osiągnięcie: wyjątkowe połączenie gier i wysokobudżetowego kina akcji (?)
 - Zasługi w: Konami, Kojima Productions
 
Produkcje tego wyjątkowo specyficznego twórcy z Japonii można kochać albo nienawidzić, ale nie można mu odmówić oryginalnego stylu. Zaczynając od pisania powieści i scenariuszy, Kojima marzył o światowej sławie jako scenarzysta lub reżyser, jednak dopiero w grach dojrzał medium, które było w stanie unieść jego zwariowane pomysły. Ostatecznie szpiegostwo, wyjątkowo wyraziste postacie i nieszablonowe rozwiązania w kwestii rozgrywki sprawiły, że seria Metal Gear urosła do rangi kultowej. Obecnie, znając niebywałą kreatywność Kojimy, cały świat czeka, czym zaskoczy nas on przy okazji nadchodzącego Death Stranding.
Todd Howard

- Wiek: 47 lat
 - Najważniejsze gry: serie The Elder Scrolls oraz Fallout
 - Największe osiągnięcie: rozwój gatunku RPG
 - Zasługi w: Bethesda Game Studios
 
Mimo że nie pracował od samego początku przy najważniejszych seriach Bethesdy – The Elder Scrolls i Falloucie – Howard opiekował się nimi, wprowadzając do każdej kolejnej części innowacyjne rozwiązania mające wpływ na cały gatunek RPG. Niestety, jego ostatnie decyzje pokazują, że traci rozeznanie w tym, czego rzeczywiście chcą gracze. Miejmy nadzieję, że po porażce w postaci Fallouta 76 zapowiedziane The Elder Scrolls VI będzie wielką przygodą dla jednego gracza, bez dodawanych na siłę wyraźnie niechcianych przez społeczność innowacji.