11. Bethesda zmienia politykę recenzencką. Rok wtop, czyli 15 wpadek 2016 roku

Jakub Mirowski

11. Bethesda zmienia politykę recenzencką

Jeśli zastanawiacie się, dlaczego gracze potrzebują recenzji przedpremierowych – Fallout 4 może stanowić dobrą odpowiedź. - 2016-12-22
Jeśli zastanawiacie się, dlaczego gracze potrzebują recenzji przedpremierowych – Fallout 4 może stanowić dobrą odpowiedź.

Na chwilę przed premierami The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition oraz Dishonored 2 wydawca obu tytułów, Bethesda Softworks, oficjalnie zapowiedział, że kończy z wysyłaniem przedpremierowych egzemplarzy swoich gier do mediów. Co za tym idzie, w przyszłości profesjonalne recenzje dzieł tej firmy otrzymamy dopiero po kilku (co najmniej) dniach od ich trafienia na sklepowe półki. Rezultaty takiej polityki można łatwo przewidzieć – gracze to często dość niecierpliwe stworzenia, które kupią tytuły Bethesdy bez czekania na opinie innych. Nie dowiedzą się więc zawczasu o błędach czy słabej optymalizacji. Z kolei portale będą ścigać się o to, kto jako pierwszy opublikuje recenzję – co może poskutkować niższą jakością tekstów. Swoją decyzję firma tłumaczyła pragnieniem, by wszyscy mogli zapoznać się z jej produktami w tym samym czasie, oraz brakiem wpływu przedpremierowych ocen na wyniki sprzedaży.

10. Battleboredom

Niestety, przez ostatnie parę lat każda produkcja Gearbox Software, która nie ma w tytule słowa „Borderlands”, rozczarowuje graczy. - 2016-12-22
Niestety, przez ostatnie parę lat każda produkcja Gearbox Software, która nie ma w tytule słowa „Borderlands”, rozczarowuje graczy.

Ten rok miał być starciem tytanów w nowym gatunku gier – bohaterskich strzelankach. W jednym rogu Overwatch Blizzarda, który po raz pierwszy od kilkunastu lat stworzył całkowicie nową markę. W drugim – Battleborn Gearbox Software, studia odpowiedzialnego m.in. za świetną serię Borderlands. To mógł być wyrównany pojedynek. Mógł, ale nie był, gdyż Blizzard konkurencję zwyczajnie rozjechał. I to nie tylko dlatego, że Overwatch jest rewelacyjną grą, ale też dlatego, że przeciwnik zwyczajnie nie dorastał mu do pięt. Battleborn niby ma więcej elementów, ale co z tego, skoro niemal żaden nie jest dopięty na ostatni guzik? Sporo błędów, za mało charakteru i przede wszystkim o wiele mniej grywalności – Gearbox Software nie miało w tym pojedynku najmniejszych szans. W efekcie walka bohaterskich strzelanek stała się wyścigiem jednego konia, podczas gdy Battleborn szybko stracił publikę i kto wie, czy wkrótce nie przejdzie na model darmowy.

No Man's Sky

No Man's Sky

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 9 sierpnia 2016

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

5.8

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

42

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Wtopa 2016 to:

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl