Polanie 3. Rebooty, na które czekamy, czekamy i... nic :(

Hubert Sosnowski

Polanie 3

Pierwszy polski RTS i jego kontynuacja wydana już w epoce dominacji Warcrafta III zostały ciepło przyjęte przez odbiorców. Zwłaszcza Polanie II (KnightShift na Zachodzie) cieszyli się sporym uznaniem i popularnością, która nijak nie przełożyła się na sprzedaż. Gracze chętnie grali, ale zamiast polską strategię kupować... pozyskiwali ją z alternatywnych źródeł dystrybucji. Ostatecznie trzecia część gry nigdy nie została wydana... bo projekt płynnie wyewoluował w Two Worlds.

A szkoda, bo Polanie II byli naprawdę solidną grą, pokazującą, że Polak potrafi – na długo przed momentem, kiedy rodzime firmy uznano za siłę, z którą trzeba się liczyć w growym światku. To był radośnie przaśny, ale jednak profesjonalnie przygotowany RTS z wyraźnie zaakcentowanymi elementami RPG. Warstwę strategiczno-ekonomiczną przyswajało się z przyjemnością, a urozmaicenie stanowiły etapy, przez które przerąbywaliśmy się z drużyną jak w rasowej grze fabularnej.

JAKIE SĄ SZANSE?

Niewielkie. W tej chwili oryginalny twórca Polan, Mirosław Dymek, rozwija własne studio Home Net Games, które wypuściło między innymi takie gry jak The Pirate: Caribbean Hunt czy Hex Commander. Wspominał on o remake’u oryginalnych Polan na urządzenia mobilne, ale prace nad nim zostały później wstrzymane.

Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 15 marca 2001

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

6.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

65

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl