Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 lipca 2018, 11:30

Rebooty i kontynuacje, na które już bardzo długo czekamy

Targi E3 pokazały, że deweloperzy odkurzają stare serie, takie jak Devil May Cry czy Beyond Good & Evil. Postanowiliśmy więc przypomnieć te tytuły, których rebootów lub kontynuacji wciąż wyglądamy – z coraz mniejszą z każdym rokiem nadzieją.

Spis treści

Polanie 3

Pierwszy polski RTS i jego kontynuacja wydana już w epoce dominacji Warcrafta III zostały ciepło przyjęte przez odbiorców. Zwłaszcza Polanie II (KnightShift na Zachodzie) cieszyli się sporym uznaniem i popularnością, która nijak nie przełożyła się na sprzedaż. Gracze chętnie grali, ale zamiast polską strategię kupować... pozyskiwali ją z alternatywnych źródeł dystrybucji. Ostatecznie trzecia część gry nigdy nie została wydana... bo projekt płynnie wyewoluował w Two Worlds.

A szkoda, bo Polanie II byli naprawdę solidną grą, pokazującą, że Polak potrafi – na długo przed momentem, kiedy rodzime firmy uznano za siłę, z którą trzeba się liczyć w growym światku. To był radośnie przaśny, ale jednak profesjonalnie przygotowany RTS z wyraźnie zaakcentowanymi elementami RPG. Warstwę strategiczno-ekonomiczną przyswajało się z przyjemnością, a urozmaicenie stanowiły etapy, przez które przerąbywaliśmy się z drużyną jak w rasowej grze fabularnej.

JAKIE SĄ SZANSE?

Niewielkie. W tej chwili oryginalny twórca Polan, Mirosław Dymek, rozwija własne studio Home Net Games, które wypuściło między innymi takie gry jak The Pirate: Caribbean Hunt czy Hex Commander. Wspominał on o remake’u oryginalnych Polan na urządzenia mobilne, ale prace nad nim zostały później wstrzymane.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

Nieudane gry, które narobiły smrodu dobrym seriom
Nieudane gry, które narobiły smrodu dobrym seriom

Sequeli powstaje dziś tak wiele, że trudno, by każdy z nich prezentował wysoką formę. Czasami jedna słaba produkcja może mocno zaszkodzić budowanemu przez lata wizerunkowi kultowej marki. Oto lista słabych kontynuacji bardzo dobrych gier.

Warto było czekać - 10 serii gier, które wróciły z niebytu
Warto było czekać - 10 serii gier, które wróciły z niebytu

Docieramy do ostatniej części naszego cyklu o rebootach i kontynuacjach. Na zakończenie, dla otuchy, opowiemy o tych tytułach, którym już się udało wrócić z niebytu lub zaraz to osiągną.

Demastery – jak input lag szkodzi remasterom na PS4
Demastery – jak input lag szkodzi remasterom na PS4

Z remasterami na PlayStation 4 jest jak z pudełkiem czekoladek – nigdy nie wiadomo, na co trafisz. Czasem jest to szansa na ponowne zagranie w doskonałą klasykę – a czasem droga przez mękę spowodowana olbrzymim opóźnieniem reakcji na działania gracza.