Gorączka (Petrovy v grippe) – rosyjska jazda bez trzymanki. Najdziwniejsze filmy z Festiwalu Nowe Horyzonty
- Oglądasz na własną odpowiedzialność. Oto najdziwniejsze filmy z Festiwalu Nowe Horyzonty
- Annette – musical z wybitną rolą Adama Drivera
- Rezydencja pod Truskawką (Strawberry Mansion) – SF fantasy z odrobiną psychodeli
- Titane – Kill Bill 3, o którym zawsze marzyliśmy
- Mandibules – komedia od twórcy Morderczej opony
- Memoria – slow cinema z Tildą Swinton
- Gorączka (Petrovy v grippe) – rosyjska jazda bez trzymanki
- Przygody Iron Pussy (Hua Jai Tor Ra Nong)
- Lux Aterna
- Niefortunny numerek lub szalone porno (Babardeală cu bucluc sau porno balamuc) – wszystkie problemy Polski w pigułce
Gorączka (Petrovy v grippe) – rosyjska jazda bez trzymanki

- Co to: parę dni z życia w Rosji przy akompaniamencie akordeonu i wysokoprocentowego alkoholu
- Reżyseria: Kiriłł Sieriebriennikow
- Kraje produkcji: Rosja, Francja, Szwajcaria
- Data premiery: 9 września 2021 (polska kinowa premiera nieznana)
Stereotypowy obraz Rosji jest raczej wszystkim dobrze znany – srogie ubóstwo, soczyste wulgaryzmu, spore ilości alkoholu oraz słowiański przykuc. Gorączka Kiriłła Sieriebriennikowa nie zakłamuje rzeczywistości i wpisuje się w wyżej wypisany zestaw pozornych klisz. Wystarczy powiedzieć, że już w pierwszej scenie da się usłyszeć brzmienie podstarzałego akordeonu oraz garstkę agresywnych, podpitych i po prostu dziwnych ludzi przeprowadzających ze sobą nieco niezrozumiałe rozmowy.
Trudno zrozumieć historię przedstawioną we wspomnianym dziele, bowiem jest ono w pewnym stopniu afabularne. Nie bez powodu zresztą nosi tytuł Gorączka. Akcja filmu, prezentowana głównie z perspektywy chorującego na grypę Petrowa, jest mocno poszatkowana, nieskładna i halucynogenna, ale tego właśnie chcieli twórcy. Postanowili oni bowiem zabawić się w zakrzywienie rosyjskich realiów do granic możliwości i przefiltrowanie ich poprzez majaki głównych bohaterów spowodowane ciężkimi chorobami bądź wyższymi stanami nietrzeźwości.
Taki rodzaj formalnej zabawy, choć niezwykle ciekawy do obserwowania z perspektywy odbiorcy, ma jeden głównych cel – ukazanie społecznych patologii, z jakimi muszą zmagać się mieszkańcy współczesnej Rosji. Gorączka to dzieło bardzo krytyczne wobec swojego kraju i ludzi w nim mieszkających, a więc nie dajcie się oszukać tym wszystkim neonom, surrealistycznym obrazkom i dowcipom wypowiadanym pod wpływem 30-letniej aspiryny popijanej zimną wódką. Wszystkie te fajerwerki nie są bowiem w stanie przykryć gorzkiego wydźwięku dzieła.
