Rynsztunek szkoły cechu Niedźwiedzia. Rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

- Od Wilka do Rysia - przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie
- Rynsztunek szkoły cechu Niedźwiedzia
- Rynsztunek szkoły cechu Kota
- Rynsztunek szkoły cechu Gryfa
- Rynsztunek szkoły cechu Żurawia
- Rynsztunek szkoły cechu Żmii
- Rynsztunek szkoły cechu Mantikory
- Rynsztunek szkoły cechu Kruka
- Rynsztunek szkoły cechu Orła
- Nowa szkoła cechu Rysia
Rynsztunek szkoły cechu Niedźwiedzia

- Elementy ekwipunku: zbroja, buty, rękawice, spodnie, miecz srebrny, miecz stalowy, kusza
- Poziomy ekwipunku: zwykły, ulepszony, wyśmienity, mistrzowski, arcymistrzowski, legendarny, ulepszony legendarny, wyśmienity legendarny, mistrzowski legendarny, arcymistrzowski legendarny
- Premia za 3 części: po rozproszeniu się tarczy Quen istnieje szansa na rzucenie nowej, bez zużycia wytrzymałości;
- Premia za 6 części: wszystkie obrażenia zadawane przez znak Quen zostają zwiększone aż o 200%
- Przedstawiciele: Junod z Belhaen, Gerd, Iwo z Belhaven, Brajne
To szkoła, o której wiadomo chyba najmniej. W grze nie poznaliśmy ani jej historii powstania, ani zbyt wielu przedstawicieli (do jednych z najbardziej istotnych należy Gerd, który osiedlił się na Skellige). Sapkowski nie wspomina o szkole w żadnej ze swoich książek, a sam CD Projekt skupia się bardziej na technicznej stronie rynsztunku.
Ten jednak prezentuje się nader okazale. Statystyki zbroi sprawiają, że to najlepszy wybór dla graczy lubujących się w bezpośrednich natarciach na przeciwnika. Ogromny ciężar elementów wyposażenia sprawia, że nieco krępuje on ruchy, ale za to pozwala na przyjęcie większych obrażeń.
Jeżeli uda nam się zgromadzić trzy części rynsztunku, otrzymamy szansę na rzucenie nowej tarczy Quen bez zużywania wytrzymałości. Warto dodać, że każdy kolejny element wyposażenia cechu szkoły Niedźwiedzia zwiększa prawdopodobieństwo na darmowy znak o 5%. Jeżeli zaś uda nam się skompletować cały rynsztunek, zadawane przez Quen obrażenia zwiększą się o 200%. A poza tym wszystkim Geralt wygląda w tej zbroi po prostu diabelnie dobrze.
Niedźwiedzi wiedźmini rezydowali w Caern Haduch, gdzie przez długi czas mieszkali i trenowali pod przywództwem Arnaghada. Ich szkolenie prawdopodobnie skupiało się na rozwijaniu cech fizycznych, ze szczególnym uwzględnieniem siły i wytrzymałości. Dzięki nadludzkiej odporności i opanowaniu do perfekcji użycia znaku Quen mogli ścierać się bezpośrednio ze znacznie silniejszymi wrogami. Taki właśnie styl walki najczęściej preferowały Niedźwiedzie, rzadko zastawiające pułapki i atakujące kuszą jedynie okazjonalnie.
Historia powstania cechu nie należy do nader romantycznych. Jej założyciel, Arnaghad, wściekły na swojego pobratymca za to, że ten ubiegł go w przyjęciu zlecenia, okrutnie go okaleczył. Spodziewając się, że zostanie surowo ukarany, powrócił do twierdzy z poplecznikami. W czasie walki starł się z Erlandem z Larvik, założycielem szkoły cechu Gryfa. Ostatecznie przegrał, ale udało mu się wspólnie z kilkoma kamratami uciec i w Caern Haduch założyć własną szkołę. Po wielu latach sam nieomal nie stracił życia w wewnętrznym konflikcie, w wyniku którego powstał z kolei cech Żmii.