Rynsztunek szkoły cechu Niedźwiedzia. Rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

Marek Jura

Rynsztunek szkoły cechu Niedźwiedzia

  1. Elementy ekwipunku: zbroja, buty, rękawice, spodnie, miecz srebrny, miecz stalowy, kusza
  2. Poziomy ekwipunku: zwykły, ulepszony, wyśmienity, mistrzowski, arcymistrzowski, legendarny, ulepszony legendarny, wyśmienity legendarny, mistrzowski legendarny, arcymistrzowski legendarny
  3. Premia za 3 części: po rozproszeniu się tarczy Quen istnieje szansa na rzucenie nowej, bez zużycia wytrzymałości;
  4. Premia za 6 części: wszystkie obrażenia zadawane przez znak Quen zostają zwiększone aż o 200%
  5. Przedstawiciele: Junod z Belhaen, Gerd, Iwo z Belhaven, Brajne

To szkoła, o której wiadomo chyba najmniej. W grze nie poznaliśmy ani jej historii powstania, ani zbyt wielu przedstawicieli (do jednych z najbardziej istotnych należy Gerd, który osiedlił się na Skellige). Sapkowski nie wspomina o szkole w żadnej ze swoich książek, a sam CD Projekt skupia się bardziej na technicznej stronie rynsztunku.

Ten jednak prezentuje się nader okazale. Statystyki zbroi sprawiają, że to najlepszy wybór dla graczy lubujących się w bezpośrednich natarciach na przeciwnika. Ogromny ciężar elementów wyposażenia sprawia, że nieco krępuje on ruchy, ale za to pozwala na przyjęcie większych obrażeń.

Jeżeli uda nam się zgromadzić trzy części rynsztunku, otrzymamy szansę na rzucenie nowej tarczy Quen bez zużywania wytrzymałości. Warto dodać, że każdy kolejny element wyposażenia cechu szkoły Niedźwiedzia zwiększa prawdopodobieństwo na darmowy znak o 5%. Jeżeli zaś uda nam się skompletować cały rynsztunek, zadawane przez Quen obrażenia zwiększą się o 200%. A poza tym wszystkim Geralt wygląda w tej zbroi po prostu diabelnie dobrze.

Niedźwiedzi wiedźmini rezydowali w Caern Haduch, gdzie przez długi czas mieszkali i trenowali pod przywództwem Arnaghada. Ich szkolenie prawdopodobnie skupiało się na rozwijaniu cech fizycznych, ze szczególnym uwzględnieniem siły i wytrzymałości. Dzięki nadludzkiej odporności i opanowaniu do perfekcji użycia znaku Quen mogli ścierać się bezpośrednio ze znacznie silniejszymi wrogami. Taki właśnie styl walki najczęściej preferowały Niedźwiedzie, rzadko zastawiające pułapki i atakujące kuszą jedynie okazjonalnie.

Historia powstania cechu nie należy do nader romantycznych. Jej założyciel, Arnaghad, wściekły na swojego pobratymca za to, że ten ubiegł go w przyjęciu zlecenia, okrutnie go okaleczył. Spodziewając się, że zostanie surowo ukarany, powrócił do twierdzy z poplecznikami. W czasie walki starł się z Erlandem z Larvik, założycielem szkoły cechu Gryfa. Ostatecznie przegrał, ale udało mu się wspólnie z kilkoma kamratami uciec i w Caern Haduch założyć własną szkołę. Po wielu latach sam nieomal nie stracił życia w wewnętrznym konflikcie, w wyniku którego powstał z kolei cech Żmii.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

39

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-05-22
01:49

zanonimizowany1362449 Junior

Pominąłeś kilku reprezentantów szkół jak choćby mistrzowie Erland i Arnaghad,

Komentarz: zanonimizowany1362449
2022-05-22
08:27

szopen469 Konsul

Lambert. Największy wróg mutacji, jedna z osób walczącą że swoim obecnym stanem założyłby szkołe? No bez jaj.
A co. Do gryfa. To właśnie w książce poznajemy COENA.

Komentarz: szopen469
2022-05-22
16:13

hrap18 Chorąży

Ok, można mówić co się chce, ale ilość artykułów zarówno tu jak i w zagranicznych serwisach świadczy o klasie tej gry. O Cyberpunku nic się nie pisze, to gra bez duszy i polotu, ewentualnie, czy kiedyś będzie dobry. O Baldurze 2 tez dużo w swoim czasie się pisało i do dziś został w umysłach graczy tamtego pokolenia. O trylogii Mass Effect tez może nie w Polsce, ale zagraniczne media dużo piszą do dziś.

Komentarz: hrap18
2022-05-23
08:34

ErlandZLarvik Junior

😁

Kruk pochodził ze szkoły Gryfa. Nie jest to żadna nowa szkoła

Komentarz: ErlandZLarvik
2022-05-23
12:29

-eca- Konsul

-eca-
😃

Nie lubię gry Wiedźmin - Wolę Prince of Persia (wersje Dos).XD

Komentarz: -eca-

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl