Rynsztunek szkoły cechu Mantikory. Rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

Rynsztunek szkoły cechu Mantikory

  1. Elementy ekwipunku: zbroja, buty, rękawice, spodnie, miecz srebrny, miecz stalowy
  2. Poziomy ekwipunku: zwykły, legendarny
  3. Premia za 3 części: szansa na zadanie trafienia i obrażeń krytycznych dotyczy również petard
  4. Premia za 6 części: maksymalna liczba ładunków wytworów alchemicznych zwiększona o 1
  5. Przedstawiciele: Merten

Szkoła cechu Mantikory została założona przez magów, chcących szkolić wiedźminów do walk z zagrażającym rejonom jej powstania potworom. Choć słyszymy o niej późno, brak wcześniejszych informacji można wyjaśnić odległością geograficzną. Szkoła Mantikory powstała bowiem za Górami Ognistymi, na dalekim zachodzie. W czasie akcji finału growej trylogii należy już ona do przeszłości – Siedliszcze uległo zniszczeniu, a z dawnych członków przetrwało niewielu. Bliżej mamy okazję poznać Mertena, wyznawcę kultu proroka Lebiody.

Co ciekawe, Geralt z pierwszego Wiedźmina nosi właśnie pancerz szkoły cechu Mantikory. O organizacji dowiadujemy się jednak dopiero z dodatku Krew i wino, gdzie można zdobyć zwykły lub legendarny rynsztunek tego rodzaju. Choć statystyki poszczególnych elementów przedstawiają się dobrze, lekko rozczarowywać mogą premie.

Geralt zaopatrzony w sześć części rynsztunku ma bowiem zwiększoną liczbę ładunków produktów alchemicznych. Tak naprawdę to komplet dla graczy, którzy uwielbiają atakować petardami. Zrównoważone statystyki zbroi pozwalają na zignorowanie okazjonalnie trafiającego wroga, a czasami i wykończenie go po uprzednim unieruchomieniu.

Mantikory olbrzymią wagę przywiązywały do rynsztunku. Być może dlatego, choć wiadomo o nich bardzo niewiele, w grach można trafić nie tylko na całkiem niezłe komplety zbroi i mieczy, ale również jedynego znanego z imienia jej przedstawiciela – Mertena, który przybył do Toussaint właśnie po to, by elficki arcymistrz płatnerstwa Tyen’sail wykonał dla niego ulepszony cechowy ekwipunek. Niestety dla siebie samego, zbyt blisko zaznajomiony z urokami touissanckich trunków przybył do kowala właśnie kompletnie pijany. Elf odprawił go, a rozgoryczony Merten wdał się w bójkę ze strażą książęcą i spędził następne kilka lat w więzieniu.

Ostatecznie nigdy nie udało mu się zdobyć rynsztunku szkoły cechu Mantikory. Stał się jednak gorliwym wyznawcą proroka Lebiody i całkowicie wyrzekł się swojej wiedźmińskiej przeszłości. Przyjął imię Shaveł i ruszył w świat głosić nauki proroka Lebiody. Możemy tylko żałować, że zanim to zrobił, nie opowiedział więcej o samych Mantikorach.

39

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl