Rynsztunek szkoły cechu Kota. Rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

Rynsztunek szkoły cechu Kota

  1. Elementy ekwipunku: zbroja, buty, rękawice, spodnie, miecz srebrny, miecz stalowy, kusza
  2. Poziomy ekwipunku: zwykły, ulepszony, wyśmienity, mistrzowski, arcymistrzowski, legendarny, ulepszony legendarny, wyśmienity legendarny, mistrzowski legendarny, arcymistrzowski legendarny
  3. Premia za 3 części: silny atak powiększa obrażenia kolejnych szybkich ataków przez 5 sekund, 10% za każdy element rynsztunku
  4. Premia za 6 części: atak w plecy ogłusza przeciwnika (koszt: 1 punkt adrenaliny) i zadaje obrażenia zwiększona o 50%
  5. Przedstawiciele: Brehen, Schrodinger, Bertram Tauler, Kiyan, Gaetan

To jedna z trzech szkół, o których wprost mówi wiedźmińska saga. Więcej o niej Sapkowski napisał w Sezonie burz. W grze fabularnej Wiedźmin. Gra wyobraźni pojawiła się zaś informacja, że do Kotów mogą należeć również kobiety.

Szkoła została założona przez wiedźminów odrzuconych z innych szkół. Zdarzali się wśród nich zwykli bandyci. Koty nie wahały się przyjmować zleceń wątpliwych etycznie. Do ich specjalności należały skrytobójstwa. Inni wiedźmini odżegnywali się od nich, zakazując im nawet przebywania w swoich siedliszczach. Długo wypracowywana łatka świetnie wyszkolonych morderców sprawiła, że szkoła została zniszczona, a niemal wszyscy jej członkowie wymordowani. W grze spotykamy jednak ich całkiem sporo. Co więcej, możemy wyposażać się w kolejne elementy kociego rynsztunku.

Choć jeden z wiedźmińskich komiksów, Zdrada, zawiera informację o tym, że Koty zaniedbywały szermierkę, Wiedźmin 3 może sugerować, że jest inaczej. Cały rynsztunek to chyba najlepszy komplet w całej grze.. Nie dość, że każdy element ma świetne statystyki sam w sobie, to jeszcze niezwykle kuszące są premię za 3 i 6 części. Jeżeli Wasz Geralt lubi uderzać z zaskoczenia i częściej robić uniki niż przyjmować na siebie uderzenia, koci rynsztunek będzie strzałem w dziesiątkę. Szczególnie, jeżeli uda się po zdobyciu 40. poziomu uzyskać jego arcymistrzowską legendarną wersję z dodatku Krew i wino.

Współczesnym założycielem szkoły Kota jest Gezras Leydańczyk. Żyjący w XII wieku półelf przetrwał w dzieciństwie prawdziwy dramat. Przybrany ojciec traktował go niezwykle surowo, otwarcie przyznając się do nienawiści i poczucie obrzydzenia, które wzbudza w nim chłopiec. Na początku cieszył się więc, że został oddany magom z zamku Stygga, mającym wyszkolić go na Kota.

Na jego nieszczęście jednak trafił na okres, w którym testowano nową recepturę. Przyniosła ona zresztą efekty odwrotne od zamierzonych – Koty poddane temu procesowi mutacji zamiast obojętnych i wyrachowanych stawały się prawdziwymi wulkanami emocji. Agresywni i nieobliczalni wiedźmini zostali przez magów zamknięcie w podziemiach. Gezrasowi udało się uciec, zebrać pozostałe Koty i ruszyć na zamek Stygga, zabijając pogrążonych we śnie magów. Od te pory wiedźmini tej szkoły krążą po świecie bez stałej siedziby.

39

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl