RimWorld = Dwarf Fortress dla leniwych?. Mam w tej grze 700 godzin i ciągle ją odkrywam
Spis treści
RimWorld = Dwarf Fortress dla leniwych?
RimWorld nie próbuje wymyślać koła na nowo, a Tynan Sylvester, główny twórca gry, wprost mówi o trzech głównych inspiracjach, które stały się fundamentem rozgrywki: Dwarf Fortress (ogólny pomysł na potężną symulację budowy i przetrwania), FTL: Faster Than Light („losowe” wydarzenia) i Prison Architect (grafika).

RimWorld inspiruje się grafiką Prison Architecta. Jak dla mnie to świetna decyzja, bo styl idealnie pasuje do rozgrywki.Prison Architect, Introversion Software, 2015.
Efekt wyszedł świetny. Grafika jest prosta, ale czytelna i miła dla oka, a co najważniejsze – dobrze się starzeje. Po 7 latach od premiery wciąż wygląda nieźle i nie mamy poczucia, że najlepsze lata ma za sobą. Losowość zdarzeń działa świetnie i bardzo dobrze radzi sobie z rosnącą liczbą mechanik i obiektów, w tym także modów. A to wszystko podane jest w o wiele przystępniejszej formie niż Dwarf Fortress, przez co znacznie łatwiej jest rozpocząć zabawę i zrozumieć, co tak właściwie dzieje się na ekranie.

"Prawdziwy gracz" co to nie je miodu tylko żuje pszczoły wybierze pewnie Dwarf Fortress zamiast RimWorlda. Ja jednak wolę łatwiejsze w odbiorze rozrywki.Dwarf Fortress, Kitfox Games, 2022.
Sukces zresztą widać też w liczbach. Na Steamie podstawka ma ponad 180 tys. ocen, z czego 97% pozytywnych. Najnowszy dodatek pozwolił też ustanowić rekord liczby jednoczesnych graczy na poziomie 94,6 tys.
Świetny odbiór i stabilna liczba graczy tłumaczy też pewnie politykę cenową. Mimo upływu lat ceny praktycznie się nie zmieniają, a promocje sięgają maksymalnie -20%, zarówno za podstawkę, jak i dodatki.